Page 325 - yargi-ozel-raporu
P. 325

başkanlığı gibi bir görev varsayımıyla, kariyer değişiklikleri duru-
                      munda eğitim olanağı sunulmalıdır. 329
                      (601) Hâkim olarak atanacak adayların kaliteli eğitim almaları için,
                      sadece kanunu doğru uygulama yeteneğine sahip olması yeterli de-
                      ğildir; aynı zamanda yabancı dil, etik ve alternatif uyuşmazlık çö-
                      zümü gibi bilgi tamamlayıcı beceriler geliştirilmesi de gerekmek-
                      tedir.  Mesleki etik konusunda, ülkemizde yargıç ve savcılar için
                          330
                      uluslararası belgelerde kabul görmüş yargısal davranış kurallarından
                      yararlanarak ve demokratik ülkelerdeki “Etik Kodları” esas alarak
                      etik ilkeler oluşturulması ve yükselme, teftiş veya disiplin konula-
                      rında yetkili olan HSYK örgütlenmesi dışında ayrı bir “Etik Kurul”
                      oluşturulması önerilmektedir. 331

                      (602)  Yargıtay Başkanlığınca hazırlanan 2015-2019 yılları Strate-
                      jik Planında mesleki konularda, yabancı dil ve yüksek lisans-dok-
                      tora konularında teşvik edici çözüm önerileri öngörülmüştür. Yine,
                      2003/43 sayılı Birleşmiş Milletler Bangalore Yargı Etiği İlkelerinden,
                      “Ehliyet ve Liyakat” başlıklı 6 ncı Değer’de hâkimlerin meslek içi
                      eğitimlerinin önemi vurgulanmış, “6.3 Hâkim, yargıçlar için yargı-
                      nın kontrolünde yapılan eğitim ve diğer fırsatları kollayarak, yargısal
                      görevlerin düzgün bir şekilde icrası için meslekî bilgisini, becerisini
                      ve bireysel yeteneklerini sürdürmek ve artırmak için gerekli adım-
        Adalet Sistemimizin Sorunları, İyileştirilmesi ve Güvenilirliğinin Artırılması Hakkında Özel Rapor
                      ları atmalıdır. 6.4 Hâkim, uluslararası sözleşmeleri ve insan hakları
                      normlarını oluşturan diğer belgeleri kapsayan uluslararası hukuk ge-
                      lişmeleri hakkında kendisini sürekli güncellemelidir.” cümleleriyle
                      tavsiyelere yer verilmiştir.

                      (603) Avrupa Hâkimleri Danışma Konseyi, yargının her kademesini
                      içine alan sürekli adli eğitim düzenlenmesi isteğini vurgulamıştır.
                                                                             332
                      Tüm AB ülkelerinin asıl üye veya gözlemci üye sıfatıyla dâhil olduğu
                      Avrupa Yargı Kurulları Ağının yıllık Genel Kurul toplantılarına ül-
                      kemiz adına HSYK’dan bir veya daha fazla üye, gözlemci üye sıfatıy-



                      329 JAYAWİCKRAMA, Nihal, Yargıtay’ın Teşkilat ve İdari Açıdan Gözden Geçi-
                         rilmesi Politika Önerileri, 2011, sf. 27.
                      330 JAYAWİCKRAMA, age, sf. 26.
                      331 İNCEOĞLU, age, sf. 14
                      332 JAYAWİCKRAMA, age, sf. 27.



                      298
   320   321   322   323   324   325   326   327   328   329   330