Page 326 - yargi-ozel-raporu
P. 326

333
                   la katılmaktadır.  Bu ve benzeri uluslararası oluşumlara katılım ve
                   aktif rol üstlenme, diğer ülkelerin yargı sistemlerindeki gelişmelerin
                   takibine ve yargının uluslararası alanda gelişmesine büyük katkı sağ-
                   lamaktadır.

                   (604) İyi derecede yabancı dil bilen, mukayeseli hukuk uygulama-
                   larını ve güncel hukuki gelişmeleri yakından takip eden yargı men-
                   suplarının adalet hizmetlerine sağlayacakları katkı şüphesiz büyük
                   olacaktır.

                   (605) Mevcut durumda HSYK ve Adalet Bakanlığı tarafından hâ-
                   kim ve savcıların yurtiçi ve yurtdışında yabancı dil eğitimi almalarını
                   sağlamaya ilişkin olumlu uygulamaların (yurtdışı dil eğitimi için üc-
                   retli izin verilmesi, yurtiçindeki dil kursu ücretinin belli bir oranının
                   karşılanması vb.) geliştirilmesi gerekmektedir.

                   4. Uygulamadaki Sorunlar ve Çözüm Önerileri

                   4.1. Sorunlar
                   (606) Hâkim ve Cumhuriyet savcılarının eğitimi ile ilgili uygulama-
                   da karşılaşılan sorunlar şu şekilde özetlenebilir:                   Bölüm 7   Bilirkişilik ve Hâkimlerin Eğitimi

                      1) Hukuk fakültelerindeki öğrenimin teorik düzeyde kalması,
                      öğrencilere staj imkânının sağlanmaması ve eğitimin uygulama-
                      dan kopuk olması,

                      2) Hukuk fakültelerindeki öğrenci sayısının kalabalık olması ne-
                      deniyle pratik çalışmaların yeterli şekilde yapılamaması,
                      3) Hukuk fakültesi öğrencileri ve öğretim görevlilerinin yabancı
                      dil bilgilerinin yetersiz olması,
                      4) Hukuk fakültelerine giriş sınavında taban puan uygulaması-
                      nın olmaması,

                      5) Hukuk fakültesi sayılarının ve bunların kontenjanlarının fazla
                      olması ve daha az başarılı öğrencilerin de bu fakültelere girebil-
                      meleri,

                   333 Avrupa Birliği Komisyonu Yargı Sisteminin Etkililiği Hakkında İstişari Ziyaret
                       Raporu, 2008,  http://www.abgm.adalet.  gov.tr /pdf/2008%20%C4%B0s-
                       ti%C5%9Fari%20Yarg%C4%B1.pdf, sf. 35 (Erişim Tarihi: 10/03/2016)



                                                                         299
   321   322   323   324   325   326   327   328   329   330   331