Page 327 - yargi-ozel-raporu
P. 327

6) Öğretim üyesi sayısının çok yetersiz olması,
                         7) Uzmanlaşmaya dayalı bir lisans eğitiminin olmaması ve mes-
                         lek içi eğitimin yetersiz kalması,

                         8) Hâkim ve savcı adaylarının staj yerlerinin büyük şehirler ola-
                         rak belirlenmesi ve bu adliyelerde görev yapan hâkim ve savcıla-
                         rın yoğun iş yükü altında olmaları ve stajyerlerin yetişmesinde
                         etkin rol oynayamamaları,
                         9) Hâkim ve savcı adaylarına stajları sürecinde az sorumluluk ve-
                         rilmesi nedeniyle stajın verimsiz geçmesi ve mesleğe hazır şekilde
                         başlayamamaları, bu konuda ivedi mevzuat değişikliğine gidil-
                         mesi,

                         10) Hâkim ve savcıların yurtiçi ve yurtdışı dil eğitimlerine yöne-
                         lik teşviklerin aranılan dil puanı ve belirlenen kontenjanlar nede-
                         niyle yetersiz kalması,

                         11) Hâkim ve savcıların yurtiçi ve yurtdışı lisansüstü eğitim al-
                         malarına ilişkin teşviklerin istenilen düzeyde olmaması,
                      olarak sıralanabilir.

                      4.2. Çözüm Önerileri

                      (607) Hâkim ve Cumhuriyet savcılarının eğitimi ile ilgili çözüm
        Adalet Sistemimizin Sorunları, İyileştirilmesi ve Güvenilirliğinin Artırılması Hakkında Özel Rapor
                      önerileri şu şekilde özetlenebilir:
                         1) Uygulama ile teori arasında köprü oluşturulması için akade-
                         mik çevrelerle işbirliğine gidilmesi ve hukuk fakültelerinden me-
                         zun olabilmek için yarıyıl aralarında mahkemelerde, Cumhuriyet
                         Başsavcılıklarında ve avukatlık bürolarında uygulamalı-yaptırım-
                         lı zorunlu stajlar yaptırılması,

                         2) AB Hukuku, insan hakları, uluslararası hukuk, Sözleşme ve
                         AİHM içtihatları konularında verilen eğitimlerin artırılması,

                         3) Hukuk fakültelerine giriş için taban puan uygulaması getirile-
                         rek daha başarılı öğrencilerin bu fakültelere girişinin sağlanması,
                         4) Önemli gelişme kaydedilmekle birlikte, mevcut olan burs im-
                         kânlarının, eşleştirme projelerinin, yurt içi ve yurt dışı dil eğitim-





                      300
   322   323   324   325   326   327   328   329   330   331   332