Page 321 - yargi-ozel-raporu
P. 321

yapılacak düzenlemenin bilirkişilik müessesinde giderilmeye
                         çalışılan sorunları çözmekten öte artıracağı hususunun dikkate
                         alınması,  tasarının  4  üncü  maddesinde  öngörülen  “Bilirkişilik
                         Üst Kurulu”nda Sayıştay ve Askeri  Yüksek İdare Mahkemesi
                         ile Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği (TOBB), Türk Tabipleri
                         Birliği (TTB) gibi meslek birliklerinin de temsillerinin sağlan-
                         ması, Üst Kurulun oluşumunda yer alan “muhasebeci veya mali
                         müşavirler” arasından seçilecek kişiye Bölge Kurullarında da yer
                         verilmesinin  sağlanması,  Üst  Kurul ve Bölge  Kurullarında  gö-
                         rev alacak hâkimlerin iş yüklerinin artacağı hususu dikkate alı-
                         narak asli görevlerinin uhdelerinde kalıp kalmayacağının açıkça
                         düzenlenmesi, tasarının 7 ve 14 üncü maddelerinde öngörülen
                         “performans” değerlendirmelerinin nasıl yapılacağına dair şeffaf,
                         objektif ve çerçevesi belirlenmiş kıstaslara ve  “kanunsuz suç ve
                         ceza olmaz” ilkesi gereğince performansı yetersiz bulunan bilir-
                         kişiler için öngörülen disiplin ve ceza hükümleri ile yaptırımlara
                         ayrıntılı bir şekilde yer verilmesi hususlarına değinilerek tasarının
                         yeniden düzenlenmesi,
                      şeklinde özetlenebilir.

                      3. Hâkim ve Cumhuriyet Savcılarının Eğitimi

                      3.1. Genel Olarak
        Adalet Sistemimizin Sorunları, İyileştirilmesi ve Güvenilirliğinin Artırılması Hakkında Özel Rapor
                      (586) Halkın, yargı sürecine olan güvenini artıran temel unsur, yargı
                      kararlarının kalitesidir. Bu kararların kalitesi, diğer etkenlerin yanı
                      sıra, hâkim ve savcıların aldıkları hukuk eğitiminin niteliğine de
                      bağlıdır. Adalet hizmetlerinde etkinlik ve verimliliği yükseltmenin
                      önemli koşullarından biri de iyi eğitim ve öğrenim görmüş, huku-
                      ku içselleştirmiş, güncel gelişmeleri izleyen, sağlıklı yorum yapan,
                      doğru sonuca ulaşan hukukçuların görev almalarıdır. Diğer yandan
                      hukukçuların mesleki etik ve objektifliği, ancak iyi bir öğrenimle
                      sağlanabilir. 323
                      (587) Hâkim ve Cumhuriyet savcılarının mesleğe alınmalarındaki
                      mevcut düzenleme olan 2802 sayılı Hâkimler ve Savcılar Kanunun-
                      da adli yargı hâkim ve savcılığı adaylığına atanacaklarda aranan ko-

                      323 Adalet Bakanlığı 2009 Yargı Reformu Stratejisi, sf. 25.



                      294
   316   317   318   319   320   321   322   323   324   325   326