Page 328 - yargi-ozel-raporu
P. 328

lerinin sayılarının öğrenci ve akademisyenlerin faydalanması için
                      artırılması,
                      5) Hukuk fakültelerindeki kontenjanların azaltılması,

                      6) Yeni hukuk fakülteleri açılmasının önüne geçilmesi,
                      7) Hukuk fakültelerindeki hukuki formasyon ihmal edilmeden,
                      uygulamalı derslere ağırlık verilmesi, pratik çalışmalarla yeterli
                      adaptasyonun sağlanmaya çalışılması,
                      8) Hâkim ve savcı adaylarının staj sürecinde hâkim ve savcı yar-
                      dımcıları olarak görevlendirilerek uygulamaya yönelik mesleki
                      donanım kazanmalarının temini,

                      9) Hâkim ve savcı adaylarının stajlarını daha küçük illerde ve/
                      veya İlk Derece Adli Yargı Adalet Komisyonlarında yapmalarının
                      sağlanması,

                      10) Türkiye Adalet Akademisinde daimi akademik kadro oluş-
                      turulması, yükseköğrenim çerçevesinde akademi haline getiril
                      Adalet Akademisi, akademik personel, yüksek yargı mensupları,
                      bürokrat  ve teknik uzmanlardan (adli  tıp uzmanı,  kriminoloji
                      uzmanı gibi) oluşacak daimi bir kadroya sahip hale getirilerek    Bölüm 7   Bilirkişilik ve Hâkimlerin Eğitimi
                      yükseköğrenim çerçevesinde bir kurum haline getirilmesi,
                      11) Belirli periyotlarla, yargı profesyonellerinin eğitimi konusun-
                      da Adalet Bakanlığı, HSYK, TAA, üniversiteler ve diğer kurum
                      ve  kuruluşların  katılımı  ile  düzenlenen  bilimsel  toplantıların
                      (şura, seminer, sempozyum) artırılması,

                      12) Uzmanlaşmaya yönelik yapılan meslek içi eğitimlerin artırıl-
                      ması, hâkimlerin müstemir yetkilerine ilişkin değişikliklerin en
                      aza indirgenmesi,

                      13) Hâkim ve savcıların yurtiçi ve yurtdışı dil eğitimlerine yöne-
                      lik teşviklerin adaylık aşamasında yoğunlaştırılması,  aranılan dil
                      puanının daha makul hale getirilmesi ve belirlenen kontenjanla-
                      rın artırılması,
                      14) Hâkim ve savcıların yurtiçi ve yurtdışı lisansüstü eğitim al-
                      malarına ilişkin teşviklerin geliştirilmesi, bu eğitimin alınması-
                      na yönelik üniversitelerle yapılan anlaşmaların sayısal ve yersel




                                                                         301
   323   324   325   326   327   328   329   330   331   332   333