Page 328 - yargi-ozel-raporu
P. 328
lerinin sayılarının öğrenci ve akademisyenlerin faydalanması için
artırılması,
5) Hukuk fakültelerindeki kontenjanların azaltılması,
6) Yeni hukuk fakülteleri açılmasının önüne geçilmesi,
7) Hukuk fakültelerindeki hukuki formasyon ihmal edilmeden,
uygulamalı derslere ağırlık verilmesi, pratik çalışmalarla yeterli
adaptasyonun sağlanmaya çalışılması,
8) Hâkim ve savcı adaylarının staj sürecinde hâkim ve savcı yar-
dımcıları olarak görevlendirilerek uygulamaya yönelik mesleki
donanım kazanmalarının temini,
9) Hâkim ve savcı adaylarının stajlarını daha küçük illerde ve/
veya İlk Derece Adli Yargı Adalet Komisyonlarında yapmalarının
sağlanması,
10) Türkiye Adalet Akademisinde daimi akademik kadro oluş-
turulması, yükseköğrenim çerçevesinde akademi haline getiril
Adalet Akademisi, akademik personel, yüksek yargı mensupları,
bürokrat ve teknik uzmanlardan (adli tıp uzmanı, kriminoloji
uzmanı gibi) oluşacak daimi bir kadroya sahip hale getirilerek Bölüm 7 Bilirkişilik ve Hâkimlerin Eğitimi
yükseköğrenim çerçevesinde bir kurum haline getirilmesi,
11) Belirli periyotlarla, yargı profesyonellerinin eğitimi konusun-
da Adalet Bakanlığı, HSYK, TAA, üniversiteler ve diğer kurum
ve kuruluşların katılımı ile düzenlenen bilimsel toplantıların
(şura, seminer, sempozyum) artırılması,
12) Uzmanlaşmaya yönelik yapılan meslek içi eğitimlerin artırıl-
ması, hâkimlerin müstemir yetkilerine ilişkin değişikliklerin en
aza indirgenmesi,
13) Hâkim ve savcıların yurtiçi ve yurtdışı dil eğitimlerine yöne-
lik teşviklerin adaylık aşamasında yoğunlaştırılması, aranılan dil
puanının daha makul hale getirilmesi ve belirlenen kontenjanla-
rın artırılması,
14) Hâkim ve savcıların yurtiçi ve yurtdışı lisansüstü eğitim al-
malarına ilişkin teşviklerin geliştirilmesi, bu eğitimin alınması-
na yönelik üniversitelerle yapılan anlaşmaların sayısal ve yersel
301