Page 322 - yargi-ozel-raporu
P. 322

şullar düzenlenmiş ve atanmak için hukuk fakültesi mezunu olmak
                   yanında yapılacak yazılı yarışma sınavı ve mülakatta başarı gösterme-
                   nin şart olduğu hükme bağlanmıştır.

                   (588) Çalışmamızda, hâkim ve Cumhuriyet savcılarının eğitimi
                   bakımından temel faktörler olan lisans dönemi ve mesleki eğitim
                   dönemlerinin gösterdiği farklılıklar nedeniyle hukuk fakültelerinin
                   mevcut durumu ile hâkim ve savcılarının meslek öncesi ve meslek içi
                   eğitimine ayrı başlıklar altında yer vermek gerekmiştir.

                   3.2. Lisans Eğitimi ve Hukuk Fakülteleri

                   Türkiye’deki toplam hukuk fakültesi sayısı: 72

                   Devlet üniversiteleri hukuk fakülteleri sayısı: 33
                   Vakıf üniversiteleri hukuk fakülteleri sayısı: 39  324

                   (589) 2014-2015 Eğitim ve Öğretim yılında tüm hukuk fakültele-
                   rinde eğitim gören öğrenci sayısı 63704; aynı dönem itibariyle tüm
                   hukuk fakültelerinde 18 anabilim dalında mevcut olan hukuk öğre-
                   tim üyesi sayısı 388’i Profesör, 178’i Doçent, 671’i Yardımcı Doçent   Bölüm 7   Bilirkişilik ve Hâkimlerin Eğitimi
                   olmak üzere toplam 1237 akademisyen bulunmakta olup; sonuç iti-
                   bariyle hukuk fakültesi öğretim üyesi başına düşen öğrenci sayısı ise
                   51,49’dur. 325

                   (590) Yukarıdaki veriler dikkate alındığında hukuk fakültesi öğreni-
                   mi görmek isteyen öğrenci sayısının günden güne arttığı, bu yöndeki
                   talep nedeniyle özellikle vakıf üniversitelerinde kontenjan artırımına
                   gidildiği, ancak mevcut öğretim üyesi sayısının bu durumu karşıla-
                   yabilecek durumda olmadığı rahatlıkla ifade edilebilir.

                   (591) Lisans eğitimine ilişkin üzerinde durulması gereken konuların
                   başında kontenjanların yüksek olması gelmektedir. Kara Avrupası
                   hukuk geleneğine dâhil olan hukuk sistemimizde, hukukun, teo-
                   rik aklî öğretimin odak noktası olduğu ve pratiklerin daha sonra ve
                   sınırlandırılmış bir zaman dilimi içerisinde verildiği de göz önüne


                   324 https://istatistik.yok.gov.tr/ (Erişim Tarihi: 10/03/2016)
                   325 https://istatistik.yok.gov.tr/yuksekogretimIstatistikleri/2015/2015_T3_
                       v2.pdf (Erişim Tarihi: 10/03/2016)



                                                                         295
   317   318   319   320   321   322   323   324   325   326   327