Page 323 - yargi-ozel-raporu
P. 323
alındığında, hukuk tekniklerinin eğitimine aşırı vurgu yapılırken
hukuk sisteminin temelleri konusuna pek yoğunlaşılmaması; kalaba-
lık mevcutlarda yetersiz sayıdaki öğretim üyesiyle pratik uygulamaya
imkân sağlanamaması; derslerde etkileşimli eğitim yöntemlerine yer
verilememesi nedenleri ile verilen eğitimin kalitesinde sorunlar or-
taya çıkmaktadır.
(592) Kontenjanların fazla olması nedeniyle lisans öğrenimine geçiş
sınavında hukuk fakültelerine giriş puanlarının düşmesi ve başarısı
yüksek olmayan öğrencilerin bu fakültelere girmeleri eleştiri konu-
su yapılmıştır. Bu bağlamda 2014 yılı içerisinde ÖSYM yetkilileri,
hukuk fakültelerinin de içinde bulunduğu bir takım fakültelere giriş
için taban puan uygulaması çalışmalarına başlanıldığını ifade etmiş-
lerdir.
(593) Ayrıca, lisans düzeyinde dört yıllık standart hukuk eğitimi
çok kısadır ve bunun sonucunda mezunlar çok genç yaşta mesle-
ğe girmektedir. Hukuk eğitimi halen dar kapsamda ulusal hukuka
odaklanmış durumdadır. Eğitim kalitesi, uluslararası hukuk, Avrupa
hukuku ve mukayeseli hukuk da dâhil üst düzey niteliklere sahip,
verimli, etkin, tam anlamıyla bağımsız hâkim ve savcılar yetiştirme
konusunda yeterli konuma henüz ulaşamamıştır.
(594) Diğer yandan hukuk eğitimi gerçek hayattaki hukuk uygula-
Adalet Sistemimizin Sorunları, İyileştirilmesi ve Güvenilirliğinin Artırılması Hakkında Özel Rapor
malarından kopuktur. Zira hukuk fakülteleri ile savcılıklar, avukatlık
mesleği ve adliyeler arasında yeterli bağlantı bulunmamaktadır. 326
3.3. Meslek Öncesi ve Meslek İçi Eğitimler - Türkiye Adalet
Akademisi
(595) 2013 yılı verilerine göre ülkemizde toplam 13.666 hâkim ve
Cumhuriyet savcısı görev yapmaktadır. Bunların %65,6’sı (8.960
kişi) hâkim, %34,4’ü (4.706 kişi) Cumhuriyet savcısıdır. 327
326 GİEGERİCH, Thomas, Adli Eğitim Üzerine İstişari Ziyaret Çalışması, Al-
manya, 2013, http://docplayer.biz.tr/1071753-Adli-egitim-uzerine-istisari-zi-
yaret-calismasi-27-31-mayis-2013-23-fasil-yargi-ve-temel-haklar-icindekiler.
html (Erişim Tarihi: 10/03/2016)
327 http://www.hsyk.gov.tr/dosyalar/istatistikler/H-S-istatistikler-02-09-2013.pdf
(Erişim Tarihi: 10/03/2016)
296