Page 323 - yargi-ozel-raporu
P. 323

alındığında, hukuk tekniklerinin eğitimine aşırı vurgu yapılırken
                      hukuk sisteminin temelleri konusuna pek yoğunlaşılmaması; kalaba-
                      lık mevcutlarda yetersiz sayıdaki öğretim üyesiyle pratik uygulamaya
                      imkân sağlanamaması; derslerde etkileşimli eğitim yöntemlerine yer
                      verilememesi nedenleri ile verilen eğitimin kalitesinde sorunlar or-
                      taya çıkmaktadır.
                      (592) Kontenjanların fazla olması nedeniyle lisans öğrenimine geçiş
                      sınavında hukuk fakültelerine giriş puanlarının düşmesi ve başarısı
                      yüksek olmayan öğrencilerin bu fakültelere girmeleri eleştiri konu-
                      su yapılmıştır. Bu bağlamda 2014 yılı içerisinde ÖSYM yetkilileri,
                      hukuk fakültelerinin de içinde bulunduğu bir takım fakültelere giriş
                      için taban puan uygulaması çalışmalarına başlanıldığını ifade etmiş-
                      lerdir.

                      (593) Ayrıca,  lisans  düzeyinde  dört yıllık  standart hukuk  eğitimi
                      çok kısadır ve bunun sonucunda mezunlar çok genç yaşta mesle-
                      ğe girmektedir. Hukuk eğitimi halen dar kapsamda ulusal hukuka
                      odaklanmış durumdadır. Eğitim kalitesi, uluslararası hukuk, Avrupa
                      hukuku ve mukayeseli hukuk da dâhil üst düzey niteliklere sahip,
                      verimli, etkin, tam anlamıyla bağımsız hâkim ve savcılar yetiştirme
                      konusunda yeterli konuma henüz ulaşamamıştır.

                      (594) Diğer yandan hukuk eğitimi gerçek hayattaki hukuk uygula-
        Adalet Sistemimizin Sorunları, İyileştirilmesi ve Güvenilirliğinin Artırılması Hakkında Özel Rapor
                      malarından kopuktur. Zira hukuk fakülteleri ile savcılıklar, avukatlık
                      mesleği ve adliyeler arasında yeterli bağlantı bulunmamaktadır.  326

                      3.3. Meslek Öncesi ve Meslek İçi Eğitimler - Türkiye Adalet
                          Akademisi

                      (595) 2013 yılı verilerine göre ülkemizde toplam 13.666 hâkim ve
                      Cumhuriyet savcısı görev yapmaktadır. Bunların %65,6’sı (8.960
                      kişi) hâkim, %34,4’ü (4.706 kişi) Cumhuriyet savcısıdır. 327



                      326 GİEGERİCH, Thomas, Adli Eğitim Üzerine İstişari Ziyaret Çalışması, Al-
                         manya, 2013, http://docplayer.biz.tr/1071753-Adli-egitim-uzerine-istisari-zi-
                         yaret-calismasi-27-31-mayis-2013-23-fasil-yargi-ve-temel-haklar-icindekiler.
                         html (Erişim Tarihi: 10/03/2016)
                      327 http://www.hsyk.gov.tr/dosyalar/istatistikler/H-S-istatistikler-02-09-2013.pdf
                         (Erişim Tarihi: 10/03/2016)



                      296
   318   319   320   321   322   323   324   325   326   327   328