Page 563 - yargi-ozel-raporu
P. 563
b) “Özel hukuk tüzel kişileri”nin bilirkişilik hizmeti sağlamasına
ilişkin bir düzenlemenin Tasarı metninde ve gerekçesinde bulun-
madığı,
c) “Bilirkişilik Üst Kurulu”nun teşkilinde, Sayıştay, Askeri Yük-
sek İdare Mahkemesi, TOBB, TTB gibi meslek birliklerinin tem-
silcilerine yer verilmediği,
ç) Üst Kurul ve bölge kurullarında görev alacak hâkimlerin asli
görevlerinin uhdelerinde kalıp kalmayacağının açıkça düzenlen-
mediği,
d) Bilirkişilerin “performans” değerlendirmelerinin nasıl yapıla-
cağına dair kıstaslara ve performansı yetersiz bulunan bilirkişiler
için öngörülen disiplin ve ceza hükümleri ile yaptırımlara ayrın-
tılı olarak yer verilmediği değerlendirilmiştir.
Belirtilen eksikliklere ilişkin olarak şu öneriler sıralanabilir:
a) Bilirkişilik hizmeti alma durumunda olan, Kurumumuz
gibi kurumlara ve icra organlarına da yer verilerek tasarının
kapsamının genişletilmesi,
b) “Özel hukuk tüzel kişileri”nin bilirkişilik hizmeti sağla-
masına ilişkin düzenlemeye Tasarıda ayrıntılı olarak yer veril-
mesi, bu hususun yönetmelikle düzenlemesinin giderilmeye
Adalet Sistemimizin Sorunları, İyileştirilmesi ve Güvenilirliğinin Artırılması Hakkında Özel Rapor
çalışılan sorunları çözmekten öte arttırabileceğinin dikkate
alınması,
c) “Bilirkişilik Üst Kurulu”nda Sayıştay, Askeri Yüksek İdare
Mahkemesi, TOBB, TTB gibi meslek birliklerinin de temsil
edilmesinin sağlanması,
ç) Üst Kurul ve bölge kurullarında görev alacak hâkimlerin iş
yüklerinin artacağı hususu dikkate alınarak asli görevlerinin
uhdelerinde kalıp kalmayacağının açıkça düzenlenmesi,
d) Bilirkişilerin “performans” değerlendirmelerine ilişkin
şeffaf, objektif ve çerçevesi belirlenmiş kıstaslara ve “kanun-
suz suç ve ceza olmaz” ilkesi gereğince, performansı yetersiz
bulunan bilirkişiler için öngörülen disiplin ve ceza hükümle-
536