Page 564 - yargi-ozel-raporu
P. 564
ri ile yaptırımlara ayrıntılı bir şekilde yer verilmesi hususla-
rında Tasarının yeniden düzenlenmesi.
90- Hukuk fakültesi sayısının ve kontenjanlarının fazlalığı, üniversi-
teye giriş sınavında hukuk fakülteleri için taban puan uygulamasının
olmaması nedeniyle daha az başarılı öğrencilerin de bu fakültelere
girebilmeleri eğitim alan öğrencilerin ve dolayısı ile hâkim ve Cum-
huriyet savcılarının niteliklerini olumsuz etkilemektedir.
Bu bağlamda yeni hukuk fakülteleri açılmasının önüne geçil-
mesi, bu fakülteler için ayrılan kontenjanın azaltılması, taban
puan uygulaması getirilerek daha başarılı öğrencilerin girişinin
sağlanması bu yöndeki endişelere son verilmesini sağlayacaktır.
91- Öğrenci başına düşen öğretim elemanı sayısının yetersizliği ne-
deniyle lisans öğreniminin teorik düzeyde kalması, yeteri kadar pra-
tik çalışmanın yapılamaması, denetiminin zorluğu nedeniyle öğren-
cilere staj imkânının sağlanamaması gibi gerekçelerle, verilen hukuk
eğitimi; uygulamadan kopuk bir biçimde gerçekleştirilmektedir.
Bu doğrultuda, akademisyenliğin maddi ve manevi yönlerden
cazip hale getirilerek öğretim üyesi sayısının artırılması, bunla-
rın sağlanmasından sonra da hukuki formasyon ihmal edilme-
den, uygulamalı derslere ağırlık verilerek uygulama ile teori ara-
sında köprü oluşturulması ve fakülteden mezun olabilmek için
Adalet Bakanlığı ile işbirliğine gidilerek yarıyıl aralarında veya
yıl sonlarında, mahkemelerde, Cumhuriyet başsavcılıklarında ve
avukatlık bürolarında staj yapma zorunluluğu getirilmesi gerek-
tiği değerlendirilmektedir.
92- Hukuk fakültesi öğrencileri ve öğretim görevlilerinin yabancı dil
bilgilerinin yetersiz olduğu bilinen bir gerçektir. Sonuç, Değerlendirme İle Sorunlara Yönelik Tespit ve Çözüm Önerileri
Büyük aşama kaydedilmekle birlikte, lisans ve lisansüstü dü-
zeylerde mevcut olan burs imkânlarının, eşleştirme projelerinin
nitelik ve nicelik olarak geliştirilerek yurt içi ve yurt dışı dil eği-
timleri bakımından daha çok öğrenci ve akademisyenin fayda-
lanmasının sağlanması, AB hukuku, insan hakları, uluslararası
hukuk, AİHS ve AİHM içtihatları konularında verilen eğitim-
537