Page 564 - yargi-ozel-raporu
P. 564

ri ile yaptırımlara ayrıntılı bir şekilde yer verilmesi hususla-
                      rında Tasarının yeniden düzenlenmesi.
                   90- Hukuk fakültesi sayısının ve kontenjanlarının fazlalığı, üniversi-
                   teye giriş sınavında hukuk fakülteleri için taban puan uygulamasının
                   olmaması nedeniyle daha az başarılı öğrencilerin de bu fakültelere
                   girebilmeleri eğitim alan öğrencilerin ve dolayısı ile hâkim ve Cum-
                   huriyet savcılarının niteliklerini olumsuz etkilemektedir.

                   Bu bağlamda yeni hukuk fakülteleri açılmasının önüne geçil-
                   mesi, bu fakülteler için ayrılan kontenjanın azaltılması, taban
                   puan uygulaması getirilerek daha başarılı öğrencilerin girişinin
                   sağlanması bu yöndeki endişelere son verilmesini sağlayacaktır.

                   91- Öğrenci başına düşen öğretim elemanı sayısının yetersizliği ne-
                   deniyle lisans öğreniminin teorik düzeyde kalması, yeteri kadar pra-
                   tik çalışmanın yapılamaması, denetiminin zorluğu nedeniyle öğren-
                   cilere staj imkânının sağlanamaması gibi gerekçelerle, verilen hukuk
                   eğitimi; uygulamadan kopuk bir biçimde gerçekleştirilmektedir.

                   Bu doğrultuda, akademisyenliğin maddi ve manevi yönlerden
                   cazip hale getirilerek öğretim üyesi sayısının artırılması, bunla-
                   rın sağlanmasından sonra da hukuki formasyon ihmal edilme-
                   den, uygulamalı derslere ağırlık verilerek uygulama ile teori ara-
                   sında köprü oluşturulması ve fakülteden mezun olabilmek için
                   Adalet Bakanlığı ile işbirliğine gidilerek yarıyıl aralarında veya
                   yıl sonlarında, mahkemelerde, Cumhuriyet başsavcılıklarında ve
                   avukatlık bürolarında staj yapma zorunluluğu getirilmesi gerek-
                   tiği değerlendirilmektedir.

                   92- Hukuk fakültesi öğrencileri ve öğretim görevlilerinin yabancı dil
                   bilgilerinin yetersiz olduğu bilinen bir gerçektir.                 Sonuç, Değerlendirme İle Sorunlara Yönelik Tespit ve Çözüm Önerileri

                   Büyük  aşama  kaydedilmekle  birlikte,  lisans  ve  lisansüstü  dü-
                   zeylerde mevcut olan burs imkânlarının, eşleştirme projelerinin
                   nitelik ve nicelik olarak geliştirilerek yurt içi ve yurt dışı dil eği-
                   timleri bakımından daha çok öğrenci ve akademisyenin fayda-
                   lanmasının sağlanması, AB hukuku, insan hakları, uluslararası
                   hukuk,  AİHS ve AİHM içtihatları konularında verilen eğitim-





                                                                         537
   559   560   561   562   563   564   565   566   567   568   569