Page 566 - yargi-ozel-raporu
P. 566
TAA, akademik personel, yüksek yargı mensupları, bürokrat ve
teknik uzmanlardan (adli tıp uzmanı, kriminoloji uzmanı vb.)
oluşacak daimi bir kadroya sahip hale getirilerek yükseköğre-
nim çerçevesinde, bir akademi haline getirilmelidir. Böylelikle
hem meslek öncesi ve meslek içi eğitimler, profesyonel kadro-
lar tarafından daha bilimsel bir ortamda gerçekleştirilecek hem
de uzmanlaşmaya yönelik yapılan meslek içi eğitimlerin niteliği
arttırılmış olacaktır.
96- Her ne kadar farklı bölge ve konulara yönelik olarak tüm hâkim
ve Cumhuriyet savcılarını kapsayacak şekilde meslek içi eğitim çalış-
maları yapılıyorsa da bu çalışmaların süreklilik arz etmediği ve yeterli
sayıda hâkim ve Cumhuriyet savcısının katılımının sağlanamadığı
gözlemlenmektedir.
Bu kapsamda, Adalet Bakanlığı, HSYK, TAA, üniversiteler ve
diğer kurum ve kuruluşların katılımı ile düzenlenen çalışmalar
(şura, seminer, sempozyum vb.) arttırılmalı ve daha fazla sayıda
hakim ve Cumhuriyet savcısına ulaşılmaya çalışılmalıdır. Ayrıca
TAA kapasitesinin arttırılmasının uygun olacağı değerlendiril-
mektedir.
- Alternatif Uyuşmazlık Çözüm Yöntemleri Bölümüne İlişkin
Sorunlar, Tespit ve Çözüm Önerileri
97- Çağdaş toplumlarda sanayileşme ve bilgi teknolojisindeki geliş-
melerle birlikte insanlar arasındaki ilişkilerin çeşitliliği artmış, bu ar-
tışla ortaya çıkan sosyal sorunlar ve ihtilaflar mahkemelere taşınarak
adli sorunlara dönüşmüştür. Böylece aralarında uyuşmazlık bulunan
taraflar, ihtilaflarını mutlaka mahkeme yoluyla çözümlemeye çalış-
makta ve dava açma alışkanlığı denilen bir olguya neden olmaktadır. Sonuç, Değerlendirme İle Sorunlara Yönelik Tespit ve Çözüm Önerileri
Alternatif uyuşmazlık çözüm yöntemlerine başvurmayarak dava
yolunu tercih eden taraflar için caydırıcı olacak yöntemlerin ge-
liştirilmesi, uyuşmazlıkların mahkeme önüne gelmeden çözüm-
lenmesine ve yargının iş yükünün hafiflemesine katkı sağlaya-
caktır. Bu bağlamda mahkemelerin yargılama giderlerine ilişkin
kararlarında, haklı gerekçeler hariç, işbirliğine ve uzlaşmaya
539