Page 165 - 2017-yıllık-rapor-SON-PDF
P. 165

TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET MECLİSİ KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU



               Kanunların Anayasaya aykırı olamayacağını belirten 11 inci maddesine, herkesin mülkiyet
               hakkına sahip olduğunu belirten 35 inci maddesine aykırı olduğu, kişinin aylığından
               zorunlu olarak aidat kesilmesine rağmen hiçbir haktan yararlandırılmamasına sebep olan
               3 yıllık süre şartı uygulamasının İdare lehine sebepsiz zenginleşmenin ortaya çıkmasına
               sebep olduğu, bu nedenlerle zorunlu üyelik ve zorunlu aidat usulünün kaldırılması
               yönünde Anayasaya ve hakkaniyete uygun bir mevzuat değişikliği yapılması gerektiği
               sonuç ve kanaatine varılarak, 205 sayılı Ordu Yardımlaşma Kurumu Kanunu’nun 17
               nci maddesinde düzenlenen zorunlu üyelik ve 18 inci maddesinde düzenlenen zorunlu
               aidat kesilmesi usulünün kaldırılması hususunda mevzuatta değişiklik yapılması yönünde
               çalışma yaparak Milli Savunma Bakanlığına  göndermesi için Ordu  Yardımlaşma
               Kurumuna, söz konusu mevzuat değişikliğine ilişkin çalışmaları koordine ederek
               hazırlanacak olan yasa tasarısının Başbakanlığa gönderilmesini sağlaması için Milli
               Savunma Bakanlığına Tavsiyede Bulunulmasına, karar verilmiştir. 8
               6.1.3 Ceza ve İnfaz Kurumlarının Faaliyetleri


               Tutuklu ve hükümlülerce yapılan başvuruların önemli bir kısmını, ailelerine yakın bir
               ceza infaz kurumuna nakil talepleri oluşturmaktadır.

               6.1.3.1 Hükümlünün Ailesinin İkamet Ettiği Yere Yakın Bir Ceza İnfaz Kurumuna Nakli

               Başvuran, 21 aydır İzmir 1 No lu T Tipi Kapalı Ceza İnfaz Kurumunda adam
               öldürme suçundan dolayı aldığı cezayı çektiğini ailesinin Erzurum’da ikamet ettiğini
               ve maddi sıkıntılar sebebiyle İzmir’e gelemediğini ağabeyi'nin ise, Rize L  Tipi
               Kapalı Ceza İnfaz Kurumunda hükümlü olduğunu ağabeyi ile aynı infaz kurumunda
               bulunması halinde hem kendisinin hem de ailesinin maddi-manevi rahatlayacağını
               bu kapsamda dilekçeyle Ceza ve Tevkifevleri Genel Müdürlüğüne başvurduğunu
               ancak 17/10/2016 tarihinde nakil istenilen infaz kurumlarının kapasitelerinin dolu
               olması gerekçesiyle talebinin reddedildiğini belirterek, Rize L Tipi Kapalı Ceza İnfaz
               Kurumuna naklini talep etmiştir.

               Kurumumuzca yapılan inceleme ve araştırma neticesinde, infaz rejiminin, hükümlüleri
               sosyal hayattan tecrit etmekle birlikte onların aile ve yakın çevresinden soyutlamasına
               da sebep olduğu, başvuruya konu nakil talebinin reddedilmesi işleminin aile hayatına
               saygı gösterilmesi hakkına müdahale olarak değerlendirilmesi gerektiği, zira
               başvuranın Rize L Tipi Kapalı Ceza İnfaz Kurumuna naklini istemesi, hem kardeşiyle
               bir arada olma hem de Erzurum’da ikamet eden, ekonomik durumu iyi olmayan ve
               bu sebeple ziyaretine gelemeyen ailesiyle görüşebilme imkânını sağlamaya dönük bir
               talep olduğu, bu kapsamda Anayasanın 13 üncü maddesi ile Avrupa İnsan Hakları
               Mahkemesi içtihatlarında zikredilen temel hak ve hürriyetlerin sınırlanmasına ilişkin

               8  2017/2040 şikâyet numaralı başvuru için verilen 11/09/2017 tarihli Tavsiye Kararı

                                                                            2017 YILLIK RAPOR  165
   160   161   162   163   164   165   166   167   168   169   170