Page 166 - 2017-yıllık-rapor-SON-PDF
P. 166

TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET MECLİSİ KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU



               esaslara uyulup uyulmadığının belirlenmesinin gerektiği tespit edilerek, idarenin
               müdahalesinin  kanuni  bir  dayanağı  bulunduğu  meşru  bir  amaçla  müdahalenin
               gerçekleştirildiği ancak söz konusu müdahale aracı ile meşru amaç arasında bulunması
               gereken ölçünün bulunmadığı sonucuna varılarak, başvuranın, ailesi tarafından ziyaret
               edilebilmesini kolaylaştırmak için öncelikle Rize’deki, bunun mümkün olmaması
               halinde Erzurum’daki veya buraya yakın illerdeki durumuna uygun ve kapasitesi
               müsait infaz kurumlarından birine nakledilmesiyle mağduriyetinin giderilmesi
               hususunda Adalet Bakanlığına Tavsiyede Bulunulmasına, karar verilmiştir. 9
               6.1.3.2 Ceza İnfaz Kurumunda Hükümlünün Dilekçe Hakkının Kullanımının
               Engellenmesi

               Başvuran, Malatya  E-Tipi  Kapalı Cezaevinde hükümlü olduğunu,  infazının son
               bir yılına girdiğini, Denetimli Serbestlik  Yasasından yararlanmak için Cezaevi
               Müdürlüğüne başvuruda bulunduğunu, talebinin sözlü olarak reddedildiğini,
               17/08/2016 tarihinde Cezaevi Müdürlüğünün kararına karşı Malatya İnfaz
               Hâkimliğine itirazda bulunduğunu, fakat dilekçesinin cezaevi infaz kâtipliğince
               mahkemeye iletilmediğini ve üzerine bir not yazılarak tarafına iade edildiğini,
               bunun üzerine Malatya Cumhuriyet Başsavcılığına başvurduğunu, fakat dilekçesinin
               yine gönderilmediğini, Anayasaya göre herkesin dilekçe ile kurumlara başvuru
               hakkı olduğunu, bu hakkın engellenemeyeceğini, Denetimli Serbestlik  Yasasına
               göre yasadan yararlandırılmayan hükümlüye bu hususun  yazılı olarak bildirilmesi
               gerektiğini fakat idarenin ısrarla bu uygulamayı gerçekleştirmediğini, aksine
               yargıya başvuru dilekçelerini de göndermeyerek bu keyfiliği sürdürdüğünü, cezaevi
               yönetiminin sık sık “Örgütten ayrıldığına dair dilekçe ver” ısrarı olduğunu belirterek
               söz konusu cezaevi müdürlüğünün Denetimli Serbestlik Yasasından yararlandırmama
               ve dilekçelerini ilgili Kurumlara göndermeme uygulamalarının keyfiliğinin ve işleme
               yönelik ihmalin tespitinin yapılmasını talep etmiştir.

               Kurumumuzca yapılan inceleme ve araştırma neticesinde, denetimli serbestlik
               hizmetinden yararlanmak amacı ile verdiği dilekçelerin işleme konulmasını talep eden
               başvuranın 5275 sayılı Ceza ve Güvenlik Tedbirlerinin İnfazı Hakkında Kanunun
               “Denetimli serbestlik tedbiri uygulanarak cezanın infazı” başlıklı 105/A ıncı maddesi
               hükmüne göre öncelikle açık ceza infaz kurumuna ayrılma şartlarını taşıması gerektiği,
               Açık Ceza İnfaz Kurumlarına Ayrılma  Yönetmeliğinin 5 inci maddesi uyarınca
               terör suçları ile örgüt faaliyeti kapsamında işlenen suçlardan hükümlü olan kişilerin
               cezalarını kural olarak kapalı ceza infaz kurumunda yerine getirmesinin gerektiği,
               aynı Yönetmeliğin 6 ncı maddesi uyarınca ise, terör ve örgütlü suçlardan hükümlü
               olanların, mensup oldukları örgütten ayrıldıkları idare ve gözlem kurulu kararıyla


               9  2016/4874 şikâyet numaralı başvuru için verilen 29/06/2017 tarihli Tavsiye Kararı


           166  2017  YILLIK RAPOR
   161   162   163   164   165   166   167   168   169   170   171