Page 290 - 2017-yıllık-rapor-SON-PDF
P. 290

TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET MECLİSİ KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU



               Kurum içi geçici görevlendirmede, idarenin takdir yetkisi bulunmakla birlikte,
               yukarıda ifade edildiği üzere, bu yetki mutlak ve sınırsız bir yetki olmayıp kamu yararı
               ve hizmet gerekleriyle sınırlıdır.

               Bu değerlendirmelerin göz önünde bulundurulduğu Kurumumuza yapılan bir
               başvuruda başvuran, Milli Eğitim Bakanlığı  merkez teşkilatından taşra teşkilatı
               Ankara İl Milli Eğitim Müdürlüğüne ve oradan da değişik İlçe Milli Eğitim
               Müdürlüklerine  yapılan  görevlendirme  işleminin  iptal  edilerek,  maddi  ve  manevi
               kayıplarının giderilmesi için tazminata karar verilmesi talebiyle Kurumumuza
               başvuruda bulunmuştur. Kurumumuzca  yapılan  inceleme  ve araştırmada,  Özel
               Öğretim  Kurumları Genel  Müdürlüğünde  şef  kadrosunda  çalışan  başvuran
               “hizmetine ihtiyaç bulunmadığı” ve “atıl durumda” olduğu gerekçesiyle isteği dışında
               İl Milli Eğitim Müdürlüğünde geçici görevlendirilmişken, ilgili Bakanlık tarafından
               görevde yükselme sınavları açılarak 2014 yılında yapılan sınavda Özel Öğretim
               Kurumları Genel Müdürlüğünde boş 3 şef kadrosu ilan edildiği ve tamamına atama
               yapıldığı, 2015 yılında yapılan sınavda ise söz konusu Genel Müdürlükte boş 10 şef
               kadrosu ilan edildiği ve yine tamamına atama yapıldığı görülmüştür. Diğer taraftan,
               başvuranın ise kurum içi geçici görevlendirilmelerine dayanak teşkil edecek nitelikte
               “görevinde  başarısız olduğu”,  “hizmete  ilişkin  kusuru  bulunduğu”,  “uzmanlığına
               ihtiyaç duyulduğu” veya “ilgili birimin görev ve yetkilerinde değişikliğin olduğu”na
               dair herhangi bir somut bilgi ve belge sunulmamış, yalnızca  “hizmetine ihtiyaç
               duyulmaması”,  “atıl durumda” olması gibi bir soyut gerekçe ve değerlendirmeler
               yapılmadığı tespit edilmiştir.  Ayrıca, başvuruya konu geçici görevlendirme işleminin
               istisnai bir durum nedeniyle tesis edilmediği sunulan bilgi ve belgelerden anlaşılmış
               olup,  geçici  görevlendirme  işleminde  görevlendirmenin  süresinin  belirtilmediği,
               hukuken kabul edilebilir geçerli bir nedeninin olmadığı ve idari yargı mercilerince
               geçici  görevlendirme  için  aranan  şartların  somut  olayda  bulunmadığı  sonucuna
               varılmıştır. Bu yönüyle yerleşik içtihatların ihlali niteliğindeki geçici görevlendirme
               işleminin başvuranın, süresi belirlenmemiş bir zaman diliminde asıl kadrosundan
               uzak tutulmasına yol açıcı nitelikte olduğu değerlendirildiğinden kurum içi geçici
               görevlendirme işleminin hukuka ve hakkaniyete uygun olmadığı kanaatine varılarak
                                                             121
               Milli Eğitim Bakanlığına Tavsiyede Bulunulmuştur.
               6.13.4 Görevde Yükselme ve Unvan Değişikliği Sınavları


               Görevde  yükselme  ve  unvan  değişikliği  sınavları, memur  olarak görev yapmakta
               olan kamu görevlilerinin, liyakat ve kariyer ilkeleri çerçevesinde çalışmış oldukları
               kamu kurum ve kuruluşlarında yükselebilmeleri ve özlük haklarının iyileştirilmeleri
               için belirli zaman dilimlerinde ilgili kurum tarafından gerçekleştirilen sınavlardır.


               121 2016/4654 sayılı başvuruya ilişkin 21/04/2017 tarihli Kısmen Tavsiye Kısmen Ret Kararı


           290  2017  YILLIK RAPOR
   285   286   287   288   289   290   291   292   293   294   295