Page 295 - 2017-yıllık-rapor-SON-PDF
P. 295

TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET MECLİSİ KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU



               cezasının, zamanaşımı süresi geçtiği ve ceza vermeye sebep olan fiili kasten işlemediği
               halde verildiğini belirterek disiplin cezasının kaldırılmasını talep etmiştir.
               Kurumumuzca gerçekleştirilen inceleme sonucunda, başvuranın ilk icra dosyasına
               ilişkin  evrakın  2012 yılında son evrakın  ise 03/04/2014 tarihinde geldiği  ve
               bu tarihlerden itibaren 1 ay içinde disiplin soruşturmasına başlanılmadığı
               anlaşılmıştır. İdare ise 23 adet icra dosyasını disiplin amirince 16/06/2016 tarihinde
               öğrenildiğinden hareketle bu tarihten itibaren disiplin ile ilgili işlemlere başlamıştır.
               Oysa idarenin bir bütün olduğundan hareketle söz konusu icra dosyalarının kayıtlara
               girdiği tarihten itibaren 1 ay içinde soruşturmaya başlanılması her hal ve şartta 2
               yıl içinde disiplin cezası verilmesi gerekmektedir. Hem bir ay içinde soruşturmaya
               başlanılmadığı hem de 2 yılı aşan süre olan 03/04/2016 tarihinden sonra başvurana
               disiplin cezası verildiği anlaşılmaktadır. Disiplin  amiri tarafından, ceza gerektiren
               fiilin işlendiğinin öğrenildiği tarihten itibaren bir ay içinde disiplin soruşturmasına
               başlanılmadığı ve de fiil tarihinden itibaren iki yılı geçen süre sonunda disiplin cezası
               verildiği dolayısıyla 657 sayılı Kanunun 127 nci maddesine istinaden disiplin cezası
               işlemlerinin zamanaşımına uğradığı tespit edilmiştir.

               Başvuran ayrıca disiplin cezasına sebep olan fiili kasten işlemediğini de belirtmektedir.
               Muhakkik tarafından hazırlanan ilk İnceleme ve Soruşturma Raporunda başvuranın
               vermiş olduğu ifadelerin makul ve anlamlı bulunduğu, borcunu kasten ödemeyerek
               hakkında icra takibi yapılmasına neden olduğu iddiasının sübuta ermediği
               belirtilmiştir.

               Ancak Selçuklu Milli Eğitim Müdürlüğü İnceleme ve Değerlendirme Komisyonu
               tarafından eylem niteliği ile tekliflerin uygunluğunun olmaması nedeniyle iade
               edilmesi gerektiği  belirtildiğinden  İlçe Milli Eğitim  Müdürü tarafından raporun
               yeniden düzenlenmesi için iade edildiği anlaşılmıştır. Bunun üzerine aynı muhakkik
               tarafından hazırlanan 31/10/2016 tarihli İnceleme ve Soruşturma Raporunda ise
               başvuranın  vermiş olduğu ifadelere göre borcunu kasten ödemeyerek hakkında
               icra takibi yapılmasına neden olduğu iddiasının sübuta ermesi nedeniyle 657 sayılı
               Kanunun 125 B/k maddesi kapsamında kınama cezası verilmesinin önerildiği
               ve bu rapor doğrultusunda başvurana bir alt ceza olan uyarma cezasının verildiği
               anlaşılmıştır.

               Görüldüğü üzere Muhakkik ilk raporunda başvuranın borcunu kasten ödemeyerek
               hakkında icra takibi yapılmasına neden olduğu iddiasının sübuta ermediğini
               belirtmiştir.  Ancak  bu  raporun  iade  edilmesi  üzerine  muhakkik  ikinci  bir  rapor
               hazırlamış ve bu rapor da borcun kaynağı ile ilgili bir tespite yer vermeden, kast
               unsurunu araştırmadan, sadece ifadeden yola çıkarak borcun kasten ödenmediği
               iddiasıyla başvurana ceza önermiştir.


                                                                            2017 YILLIK RAPOR  295
   290   291   292   293   294   295   296   297   298   299   300