Page 304 - 2017-yıllık-rapor-SON-PDF
P. 304
TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET MECLİSİ KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU
katkı sağladığı hususları dikkate alındığında, başvuru sahibinin 6245 sayılı Harcırah
Kanunu hükümleri bakımından naklen atanan personel konumunda olduğunun kabulü
ile kendisine sürekli görev yolluğu ödenmesi gerektiği değerlendirilmiştir.
Yapılan tüm inceleme ve değerlendirmeler neticesinde geçici personel olarak görev
yapan başvuru sahibinin yürüttüğü hizmetin de kamu görevi olduğu, başvuru sahibine
de diğer kamu görevlilerinde olduğu gibi nakil hakkının tanındığı ve yapılan işlemle
görev yeri değiştiğinden dolayı 657 sayılı Kanun hükmü ile 6245 sayılı Harcırah Kanunu
hükümlerine göre katlanmak zorunda kaldığı zorunlu giderlere karşılık olarak sürekli
görev yolluğu ödenmesi gerektiği sonuç ve kanaatine varılarak, başvuru sahibine sürekli
görev yolluğu ödenmesi konusunda Maliye Bakanlığına Tavsiyede Bulunulmasına,
karar verilmiştir. 129
6.14 MAHALLİ İDARELERCE YÜRÜTÜLEN HİZMETLER
Mahalli idareler, Anayasamızın 127 nci maddesinde “Mahallî idareler; il, belediye veya
köy halkının mahallî müşterek ihtiyaçlarını karşılamak üzere kuruluş esasları kanunla
belirtilen ve karar organları, gene kanunda gösterilen, seçmenler tarafından seçilerek
oluşturulan kamu tüzelkişileridir.” şeklinde tanımlanmıştır.
Kamu yönetiminin bir parçası olan mahalli idareler, halkın müşterek ihtiyaçlarını
karşılamak amacıyla hizmet yürütmekte olup, yürütülen bu hizmetler nedeniyle gerçek
ve tüzel kişilerle sürekli bir ilişki halinde bulunmaktadırlar. Öyle ki bu ilişki zaman
zaman hizmet sunumunda bulundukları gerçek ve tüzel kişiler ile aralarında birtakım
anlaşmazlık ve sorunlar yaşamalarını beraberinde getirmektedir.
İşte bu noktada, Kamu Denetçiliği Kurumu mahalli idareler ile arasında güçlü ve verimli
bir iletişim ağı oluşturarak bireyler ile mahalli idareler arasındaki yaşanan ve yaşanmakta
olan anlaşmazlık ve sorunların hızlı ve etkin ve bir şekilde çözüme kavuşturulmasında
önemli bir rol oynamaktadır.
Mahalli idarelerce yürütülen hizmetlere ilişkin Kurumumuza ağırlıklı olarak yapılan
başvurulara ilişkin hususlara aşağıda değinilmektedir.
6.14.1 İmar Uygulaması (Parselasyon)
İmar uygulaması, imar planı onay sürecinden sonraki işlem olup 3194 sayılı İmar
Kanunu’nun 18 inci maddesinde ve söz konusu maddenin uygulama yönetmeliğinde
parselasyon planlarının onama yetkisi, süreci ve usulüne ilişkin işlemler tanımlanmıştır.
Yine söz konusu imar uygulamalarında kadastro parsellerinden Düzenleme Ortaklık
Payı ve Kamu Tesisleri Arsalarına Tahsis şeklinde alınan paylara İmar Kanunu’nda
129 2017/3254 sayılı başvuruya ilişkin 02/10/2017 tarihli Tavsiye Kararı
304 2017 YILLIK RAPOR