Page 304 - 2017-yıllık-rapor-SON-PDF
P. 304

TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET MECLİSİ KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU



               katkı sağladığı hususları dikkate alındığında, başvuru sahibinin 6245 sayılı Harcırah
               Kanunu hükümleri bakımından naklen atanan personel konumunda olduğunun kabulü
               ile kendisine sürekli görev yolluğu ödenmesi gerektiği değerlendirilmiştir.

               Yapılan tüm inceleme ve değerlendirmeler neticesinde   geçici personel olarak görev
               yapan başvuru sahibinin yürüttüğü hizmetin de kamu görevi olduğu, başvuru sahibine
               de diğer kamu görevlilerinde olduğu gibi nakil hakkının tanındığı ve yapılan işlemle
               görev yeri değiştiğinden dolayı 657 sayılı Kanun hükmü ile 6245 sayılı Harcırah Kanunu
               hükümlerine göre katlanmak zorunda kaldığı zorunlu giderlere karşılık olarak sürekli
               görev yolluğu ödenmesi gerektiği sonuç ve kanaatine varılarak, başvuru sahibine sürekli
               görev yolluğu  ödenmesi konusunda  Maliye  Bakanlığına  Tavsiyede Bulunulmasına,
               karar verilmiştir. 129
               6.14 MAHALLİ İDARELERCE YÜRÜTÜLEN HİZMETLER


               Mahalli idareler, Anayasamızın 127 nci maddesinde “Mahallî idareler; il, belediye veya
               köy halkının mahallî müşterek ihtiyaçlarını karşılamak üzere kuruluş esasları kanunla
               belirtilen ve karar organları, gene kanunda gösterilen, seçmenler tarafından seçilerek
               oluşturulan kamu tüzelkişileridir.” şeklinde tanımlanmıştır.

               Kamu yönetiminin  bir  parçası  olan  mahalli  idareler,  halkın  müşterek ihtiyaçlarını
               karşılamak amacıyla hizmet yürütmekte olup, yürütülen bu hizmetler nedeniyle gerçek
               ve tüzel kişilerle sürekli bir ilişki halinde bulunmaktadırlar. Öyle ki bu ilişki zaman
               zaman hizmet sunumunda bulundukları gerçek ve tüzel kişiler ile aralarında birtakım
               anlaşmazlık ve sorunlar yaşamalarını beraberinde getirmektedir.

               İşte bu noktada, Kamu Denetçiliği Kurumu mahalli idareler ile arasında güçlü ve verimli
               bir iletişim ağı oluşturarak bireyler ile mahalli idareler arasındaki yaşanan ve yaşanmakta
               olan anlaşmazlık ve sorunların hızlı ve etkin ve bir şekilde çözüme kavuşturulmasında
               önemli bir rol oynamaktadır.

               Mahalli idarelerce yürütülen hizmetlere ilişkin Kurumumuza ağırlıklı olarak yapılan
               başvurulara ilişkin hususlara aşağıda değinilmektedir.

               6.14.1 İmar Uygulaması (Parselasyon)

               İmar uygulaması, imar planı onay sürecinden sonraki işlem olup 3194 sayılı İmar
               Kanunu’nun 18 inci maddesinde ve söz konusu maddenin uygulama yönetmeliğinde
               parselasyon planlarının onama yetkisi, süreci ve usulüne ilişkin işlemler tanımlanmıştır.

               Yine söz konusu imar uygulamalarında kadastro parsellerinden Düzenleme Ortaklık
               Payı ve Kamu Tesisleri Arsalarına Tahsis şeklinde alınan paylara İmar Kanunu’nda


               129 2017/3254 sayılı başvuruya ilişkin 02/10/2017 tarihli Tavsiye Kararı


           304  2017  YILLIK RAPOR
   299   300   301   302   303   304   305   306   307   308   309