Page 448 - 2017-yıllık-rapor-SON-PDF
P. 448

TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET MECLİSİ KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU



               Ayrıca,  Anayasanın  128  inci  maddesi  gereğince  memurların  hakları  ve
               yükümlülüklerini düzenleyen 657 sayılı Kanunun memurların görev yaptığı mahalde
               ikamet etmelerinin esas olduğu ve bu mahalli terk etmelerinin yetkili amirin iznine
               tabi olduğuna ilişkin “İkamet Mecburiyeti” başlıklı ek 20 nci maddesi de, 13/02/2011
               tarihli ve 6111 sayılı Kanun ile yürürlükten kaldırılmış; buna paralel olarak 29/10/2011
               tarihinde yürürlüğe giren Devlet Memurlarına  Verilecek Hastalık Raporları ile
               Hastalık ve Refakat İznine İlişkin Usul ve Esaslar Hakkında Yönetmelik ile daha
               önceki düzenlemeden farklı olarak hastalık iznini kullanan memurun, izinli olduğu
               süre  içerisinde  bulunduğu  yerden  ayrılması  halinde  izin  almasını  veya  bildirimde
               bulunmasını gerektiren herhangi bir düzenlemeye de yer verilmemiştir.

               Bu açıdan, başvuran tarafından alınan hastalık raporuna istinaden başvurana hastalık
               izni verilmesi nedeniyle başvuranın yasal izin sürecinde değerlendirilmesi gerektiği,
               bu süre içerisinde de herhangi bir izin veya bildirim zorunluluğu bulunmadığı, hastalık
               iznini kullanan personelin bu süre içerisinde yıllık izin talebinde bulunma gibi bir
               düzenlemenin de bulunmadığı, bahse konu Yönerge ile getirilen düzenlemenin de
               bildirim niteliğinden ziyade izin müessesi olarak değerlendirildiği ancak söz konusu
               düzenlemeye dayanak teşkil edecek herhangi bir kanuni düzenlemenin bulunmadığı
               anlaşıldığından  hastalık  izninin  kullanıldığı  süre  içerisinde  bulunduğu  yeri  terk
               ederek yurt dışına çıkan başvurana bu fiil nedeniyle disiplin cezasının verilmesinin
               hukuken yerinde olmadığı ve Orman ve Su İşleri Bakanlığı Yetki Devri ve İmza
               İşbölümü Yönergesinin ilgili hükümlerinin seyahat özgürlüğünü sınırlar mahiyette
               olduğundan hukuka aykırı olduğu kanaatine varılmıştır.
               Danıştay’ın yerleşik kararlarında da, muhakkiklerce yapılan inceleme sırasında,
               hakkında inceleme yapılan ilgilinin sadece olay hakkındaki bilgisinin alındığı, ifade
               alınması şeklinde de adlandırılan bu işlemin savunma olarak kabul edilemeyeceği,
               savunmanın bundan ayrı olarak disiplin cezası vermeye yetkili makam tarafından
               alınması gerektiği ifade edilmektedir.  (Danıştay  3.D. 29/05/1973, E:1973/272,
               K:1973/269 s. Kararı, Danıştay İDDK 17/02/2011, E:2007/1846, K:2011/66) İlgili
               idare tarafından sunulan bilgi ve belgeler ışığında, başvuran hakkında yürütülen
               soruşturmada görevlendirilen muhakkik tarafından başvuranın yazılı ifadesini alma
               yönünde yazışma yapılmakla birlikte, muhakkikler tarafından hazırlanan rapor
               sonrasında ilgili şube müdürü veya daire başkanı tarafından konuya ilişkin başvuranın
               savunmasını talep eden içerikte herhangi bir yazışmanın yapılmadığı ve savunma
               alınmaksızın disiplin cezasının verildiği anlaşılmakta olup, yürütülen soruşturma
               sonucunda usul açısından da disiplin cezasının verilmesinin hukuka aykırı olduğu
               kanaatine ulaşılmıştır.

               Bu gerekçelerle;


           448  2017  YILLIK RAPOR
   443   444   445   446   447   448   449   450   451   452   453