Page 487 - 2017-yıllık-rapor-SON-PDF
P. 487

TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET MECLİSİ KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU



               Ancak idarenin idari işlem  tesisinde  kamu yararı dışında  bir amaç gütmesinin
               yapmış olduğu işlemi “amaç” yönünden hukuka aykırı kılacağı ve iptalinin gerekeceği,
               sınava katılmak isteyen adayların yarısından fazlasının şartları taşımadığı için
               değil, belgelerinde eksik ve hata olduğu için sınava çağrılmaması, yapılan sınavın
               ve adaylardan belge talep edilmesi işleminin nihai hedefi olan kamu yararı ilkesini
               zedelediği, idare tarafından evrak üzerinden rahatlıkla kontrol edilip görülebilecek
               eksikliklerin tamamlatılması yerine bu adayların sınava çağrılmamasının, idarenin
               içine düşmüş olduğu çıkar çatışması da düşünüldüğünde idari işlemi sakatladığı
               dolayısıyla  yapılan  işlemi  her  zaman  için  geri  alabilmesinin  mümkün  olduğu
               değerlendirilmektedir.
               İdarenin Riskli Yapı Onay Tarihinden İtibaren Şikâyet Başvurucusuna Kira Yardımında
               Bulunulması ve Mağduriyetinin Giderilmesi için Makul Sürede İşlem Tesisi Hususunda
               Tavsiye Kararı Verildi


               2016/3828 No'lu başvuruda başvuran özetle, 20/08/2015 tarihinde satın almış
               olduğu konuta 20/08/2015 tarihinde vermiş olduğu beyan ile taşındığını, taşınmazın
               17/08/2015 tarihinde 6306 sayılı Afet Riski Altındaki Alanların Dönüştürülmesi
               Hakkında Kanun kapsamında riskli yapı olarak tespit edilerek onaylandığını,
               24/08/2016 tarihinde tapuya ‘riskli yapıdır’ şerhi düşüldüğünü ve taşınmazın riskli yapı
               durumunda olduğunu tapu şerhinin tarafına tebliğ edilmesi ile öğrendiğini, 10/11/2015
               tarihinde müteahhit firma ile kat karşılığı sözleşme yaparak taşınmazı tahliye ettiğini,
               binanın yıkıldığını ve yeni projenin tamamlandığını, kira yardımı alabilmek için İzmir
               Çevre ve Şehircilik İl Müdürlüğü’ne başvurduğunu, ancak riskli yapı onay tarihinde
               taşınmazda ikamet şartını taşımadığı gerekçesi ile talebinin şifahen reddedilerek Çevre
               ve Şehircilik Bakanlığı Altyapı ve Kentsel Dönüşüm Hizmetleri Genel Müdürlüğü’ne
               yönlendirildiğini, ancak talebinin yine reddedildiğini belirterek, riskli yapı tespit raporu
               onay tarihinde ikamet etmediği gerekçesiyle kira yardımından yararlandırılmamasına
               ilişkin idari işlemin iptal edilmesini talep etmiştir
               Kurumumuzca yapılan inceleme ve araştırma neticesinde, başvuranın malik sıfatını
               kazandığı tarihte tapu kaydında yapının riskli yapı olduğuna dair bir kayıt olmadığı
               için söz konusu durumu bilmediği ve 6306 sayılı Kanun’ da ve 6306 sayılı Kanunun
               Uygulama Yönetmeliğinde kira yardımı ile ilgili düzenlemelerden sadece riskli yapı
               onay tarihinde fiilen ikamet edenlere kira yardımı ödeneceğine ilişkin bir hüküm
               yer almadığı dolayısıyla idarenin şikâyet başvurucusunun talebini reddetmesinde
               hukuka  uyarlık  bulunmadığı  sonuç  ve  kanaatine  varılarak,  idarenin  riskli  yapı
               onay tarihinden itibaren şikâyet başvurucusuna kira yardımında bulunulması ve
               mağduriyetinin  giderilmesi  için makul  sürede  işlem tesisi  için İzmir Çevre  ve
               Şehircilik İl Müdürlüğüne; 6306 sayılı Kanun’ da ve 6306 sayılı Kanunun Uygulama



                                                                            2017 YILLIK RAPOR  487
   482   483   484   485   486   487   488   489   490   491   492