Page 363 - kdk_yillik_rapor2018
P. 363

TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET MECLİSİ KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU



                 haklarına saygının geliştirilmesi, ayrıca topluma karşı sorumluluk anlayışı temeline
                 dayanan çağdaş bir kamu hizmeti anlayışının tesisi mümkün olacak; kamu idarelerinin
                 çalışmalarını, kamuoyunun ve sivil toplumun katılımına ve denetimine açık bir surette
                 yürütülmeleri sağlanacaktır.

                 Bu çerçevede kamu idarelerinin bilgi edinme başvurularına, her somut durumun kendi
                 özelliğini analiz etmeksizin, otomatik olarak “özel inceleme ve araştırma gerektiren”
                 veya “özel hayatın gizliliği” gibi standart gerekçeler kullanmamaları ve taleplere olumsuz
                 yaklaşmamaları gerekmektedir. Bu türden başvurularda, talep edilen bilgi veya belgenin
                 ilgili mevzuat kurallarına uygun olarak hazırlanarak muhataplara verilmesi önem arz
                 etmektedir.

                 4982  sayılı  Bilgi  Edinme  Hakkı  Kanununun  “Bilgi  Edinme  Hakkının  Sınırları”
                 “Dördüncü Bölüm”ünde yer alan 15 ila 28 arasındaki maddelerde sırası ile yargı
                 denetimi  dışında  kalan işlemler, devlet sırrına ilişkin  bilgi veya  belgeler, ülkenin
                 ekonomik çıkarlarına ilişkin bilgi veya belgeler, istihbarata ilişkin bilgi veya belgeler,
                 idarî soruşturmaya ilişkin bilgi veya belgeler, adlî soruşturma ve kovuşturmaya ilişkin
                 bilgi veya belgeler, özel hayatın gizliliği, haberleşmenin gizliliği, ticarî sır, fikir ve sanat
                 eserleri, kurum içi düzenlemeler, kurum içi görüş, bilgi notu ve tavsiyeler ile tavsiye ve
                 mütalaa talepleri başlıkları altında sayma usulü ile belirlenmiştir.
                 Cumhurbaşkanlığı hükümet sistemine geçilmesi üzerine 02/07/2018 tarihli ve 703 sayılı
                 KHK’nin 35 inci maddesiyle, 4982 sayılı Kanunun sadece Bilgi Edinme Değerlendirme
                 Kurulu başlıklı 14 üncü maddesi ile “Yönetmelik” ve “Yürütme” maddelerinde yer alan
                 “Bakanlar  Kurulunca”  ibaresi  “Cumhurbaşkanınca”  şeklinde,  “Başbakanlık”  ibaresi
                 “Adalet Bakanlığı” şeklinde  “Başbakanlıkça” ibaresi “Cumhurbaşkanlığınca” şeklinde
                 değiştirilmiştir. Söz konusu değişikler sonrasında Kurul üyelerinin Cumhurbaşkanınca
                 seçilmesi, Kurulun sekretarya hizmetlerinin Adalet Bakanlığınca yerine getirilmesi
                 öngörülmüştür.
                 Bunun yanı sıra bilişim ve iletişim teknolojileri kullanılarak hayata geçirilen bir halkla
                 ilişkiler uygulaması olan Başbakanlık İletişim Merkezinin (BİMER), Cumhurbaşkanlığı
                 hükümet sistemine geçilmesi üzerine  kapatılarak, vatandaşların istek, şikâyet, ihbar,
                 görüş,  öneri  ve  bilgi  edinme  haklarına  ilişkin  talepleri  daha  önce  de  hizmet  veren
                 Cumhurbaşkanlığı İletişim Merkezine (CİMER) iletilmeye başlanmıştır.
                 6.10.3.1 Maliki Olduğu Arsanın da İçinde Bulunduğu Alana Ait Revizyon Plan
                 Lejantı  ve  Notlarının  Bilgi  Edinme  Hakkı  Kapsamında  Tarafına  Verilmesi
                 Talebi

                 Başvuran tarafından Bucak Belediye Başkanlığına muhatap, maliki olduğu arsanın
                 da içinde bulunduğu alana ait revizyon plan lejantı ve notlarının bilgi edinme hakkı
                 kapsamında tarafına verilmemesi nedeni ile Kurumumuza şikâyette bulunulduğu
                 görülmüştür.




             362 2018 YILLIK RAPOR
   358   359   360   361   362   363   364   365   366   367   368