Page 384 - kdk_yillik_rapor2018
P. 384

TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET MECLİSİ KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU



               geçebilmelerine olanak tanımakta olup, genel itibariyle şef, memur, tekniker ve şube
               müdürü kadroları için açılmaktadır.

               Kurumumuza gerek görevde yükselme sınavlarına yönelik gerekse sınıflar içerisinde
               daha üst derece ve kademelere yükselme yönünde başvurular yapılmış olup, söz konusu
               başvurulara yönelik olarak verilen bazı karar örneklerine aşağıda yer verilmiştir.
               6.12.2.1 Müdürlük Görevde Yükseleme Sınavına İtiraz

               Başvuran Maliye Bakanlığı Muhasebe Müdürü, Saymanlık Müdürü ve Malmüdürlüğü
               sınavının sözlü sınav kısmının sonucunun yeniden değerlendirilmesi gerektiğini
               belirterek sınav sonucuna yaptığı itirazın sonucunun tebligat usulüne ve resmi yazışma
               usullerine aykırı bir şekilde kendisine iletilerek sınav sonucuna yönelik bir değişiklik de
               yapılmadığı için oluşan mağduriyetin giderilmesini talep etmiştir.

               İlgili idare tarafından sunulan bilgi ve belgelerden, sözlü sınava ilişkin tutanak
               kapsamında 5 kişiden oluşan sınav kurulu tarafından ilgili mevzuatta yer verilen 5
               kriter çerçevesinde başvuranın 100 üzerinden değerlendirildiği, birinci soruya verdiği
               cevapta tüm üyelerin değerlendirmesi sonucu ortalama 55, ikinci soruya verdiği cevapta
               tüm üyelerin değerlendirmesi sonucu ortalama 70, üçüncü soruya verdiği cevapta
               tüm üyelerin değerlendirmesi sonucu ortalama 65, dördüncü soruya verdiği cevapta
               tüm üyelerin değerlendirmesi sonucu ortalama 68, beşinci soruya verdiği cevapta tüm
               üyelerin değerlendirmesi sonucu ortalama 67 olmak üzere verilen puanlar neticesinde
               sözlü sınava ilişkin puanının 65 olarak belirlendiği, dolayısıyla sözlü sınav sonucunun
               65 olduğundan  başarısız sayıldığı,  değerlendirme  formlarındaki  puanlamaya  ilişkin
               takdir yetkisinin ise kamu yararı ve hizmet gereklerine aykırı olarak kullanıldığı ve
               sübjektif bir değerlendirme yapıldığına dair herhangi bir kanıt sunulmamış olduğundan
               Kurumumuzca da bu yönde bir saptama yapılamamıştır.

               Ancak, sözlü sınav öncesinde sınav soruları ile birlikte cevap anahtarının hazırlanması,
               sorulan bilgi sorularına adayların verdiği yanıtlara ve kişisel niteliklerine göre yapılan
               değerlendirmede hangi komisyon üyesince hangi notun takdir edildiğinin tutanakta ayrı
               ayrı ve gerekçeleriyle gösterilmesi, sözlü sınavın nesnelliği açısından aranan kriterlerdir.
               İdare tarafından gönderilen bilgi ve belgelerden komisyon üyelerince verilen puanların
               tutanağa geçirildiği, bunun dışında ayrıca soru ve cevaplara ilişkin herhangi bir gerekçeli
               tutanak tutulmadığı, sorulacak sorular için bir puanlama kriteri belirlemediği ve
               cevap anahtarı hazırlanmadığı anlaşılmıştır. Ayrıca; sözlü sınav itiraz sonucuna ilişkin
               tebligatın idarece usulüne uygun yapılmadığı da tespit edilmiştir.
               Bu çerçevede; başvuranın talebinin reddine, sözlü sınavların iyi yönetim ilkelerinden
               olan “nesnellik”, “tarafsızlık”, “şeffaflık”, “hesap verilebilirlik” ve “kararların gerekçeli
               olması” ilkelerine uygun yapılmasını teminen, İdarenin bundan sonra düzenleyeceği
               sözlü sınavlar öncesinde bilgi soruları yanında cevap anahtarlarını hazırlaması, sınavlara
               giren adaylara verilen puanların gerekçelerini ortaya koyacak tedbirler alması, tebligat




                                                                        2018 YILLIK RAPOR  383
   379   380   381   382   383   384   385   386   387   388   389