Page 389 - kdk_yillik_rapor2018
P. 389

TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET MECLİSİ KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU



                 geriye dönük olarak ödenemeyeceği yönündeki Maliye Bakanlığının görüşünün ve bu
                 görüşe istinaden başvurana geriye dönük ödeme yapmayan idarenin işleminin hukuka
                 ve hakkaniyete aykırı olduğu değerlendirildiğinden, Maliye Bakanlığına başvuru
                 konusuna ilişkin olarak idarelere verdiği görüşlerinde yukarıda yer alan açıklamalar
                 çerçevesinde değişikliğe gitmesi yönünde; Makina ve Kimya Endüstrisi Kurumuna ise
                 başvuranın talep ettiği aile yardımını ödeneğini geriye dönük olarak ödemesi yönünde
                 Makina ve Kimya Endüstrisi Kurumuna Tavsiyede Bulunulmasına 140  karar verilmiştir.
                 6.12.3.3 Lisans Mezunu Kontrolörler Arasında Temel Ücretlerin Eşitlenerek
                 Önceki Aylarda Oluşan Ücret Farklarının Ödenmesi
                 Başvuran, Toprak Mahsulleri Ofisi Genel Müdürlüğü Sivas Şube Müdürlüğünde 399
                 sayılı KHK’ya tabi sözleşmeli statüde kontrolör olarak görev yaptığını, İşletme Fakültesi
                 mezunu olduğunu, temel ücretinin 4.218,60 TL olarak belirlendiğini, Ziraat Fakültesi
                 mezunu Ziraat Mühendisi kontrolörün ise temel ücretinin 4.470,12  TL olarak
                 belirlendiğini, kontrolörlük kadrosunda görev yapan bir personelin, aynı kadrodaki
                 diğer kontrolörden daha fazla ücret almasının eşit işe eşit ücret uygulamasına ters
                 düştüğünü, ilgili mevzuatta yer verilen eşit işe eşit ücret, eşit iş yükü, eşit sorumluluk,
                 eşit zorlukta görev yapan aynı unvandakilerin eşit ücret alması gereklilikleri çerçevesinde
                 lisans mezunu kontrolörler arasındaki sözleşme temel ücretlerinin eşitlenerek önceki
                 aylarda aleyhine oluşan farkların tarafına ödenmesini talep etmektedir.

                 Toprak Mahsulleri Ofisi  Yönetim Kurulunun 14/12/2011 tarihli ve 23/152-6 sayılı
                 Kararı ile 2011 ve devam eden yıllar için öngörülen temel ücret uygulama esasları ve
                 ücret skalalarının düzenlendiği, söz konusu ücret skalasında “Kontrolör” unvanı için
                 “Mühendis”, “Fen Bilimleri-Teknik Yüksekokul 4 yıllık”, “İdari Yüksekokul 4 Yıllık”,
                 “İdari  Yüksekokul 2-3 yıllık”, “Lise” olmak üzere 5 farklı temel ücretin belirlendiği
                 görülmüştür.
                 Her ne kadar, söz konusu Yönetim Kurulu kararı ile temel ücret için 5 farklı eğitim
                 düzeyi belirlenmiş olsa da, 1739 sayılı Milli Eğitim  Temel Kanununda ilköğretim,
                 ortaöğretim ve yükseköğretim tanımlarına ve  2547 sayılı Yükseköğretim Kanununda
                 da ön lisans, lisans ve lisansüstü eğitim düzeylerine yer verildiği, lisans düzeyinde
                 eğitim görenler arasında herhangi bir ayrıma gidilmediği tespit edilmiştir. Başvuruya
                 konu olayda ise, tümü lisans eğitim düzeyinde olan 4 yıllık Mühendislik, Fen Bilimleri
                 ve İdari Bilimler Fakülteleri mezuniyeti açısından farklı temel ücretin belirlenmesine
                 ilişkin düzenlemeye gidildiği tespit edilmiştir.

                 Ayrıca, 399 sayılı KHK ve YPK Kararında eğitim düzeyinin yanında, iş gerekleri, işyeri,
                 çalışma şartları,  hizmet süresi, hiyerarşik yapı ve mali imkânlar  gibi hususlara da yer
                 verildiği ancak ilgili idare tarafından sunulan bilgi ve belgelerden söz konusu hususlara
                 ilişkin  herhangi bir  bilgiye yer  verilmediği hatta  farklı öğrenim  alanından mezun
                 olup kontrolör unvanında görev yapanlar için  “Kadro  Tanımları Kitabı”nda görev

                 140  2017/12799  numaralı şikâyet başvurusu hakkında verilen 16/03/2018 tarihli Tavsiye Kararı


             388 2018 YILLIK RAPOR
   384   385   386   387   388   389   390   391   392   393   394