Page 416 - kdk_yillik_rapor2018
P. 416

TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET MECLİSİ KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU



               İmar uygulamalarının, gerçekleştirildiği yerdeki arsa ve arazi sahiplerini hem maddi
               hem de manevi yönden kalıcı olarak etkiliyor olması, imar uygulamalarının hukuka ve
               hakkaniyete uygun bir şekilde gerçekleştirilmesinin önemini daha da artırmaktadır. Aksi
               halde hukuka ve hakkaniyete uygun bir şekilde gerçekleştirilmeyen imar uygulamaları,
               uygulamadan etkilenen arsa ve arazi sahiplerinde huzursuzluğa, uygulamayı gerçekleştiren
               idareler ile arsa ve arazi sahiplerinin anlaşmazlığa düşmesine yol açmaktadır.
               6.13.1.1 Parsellere Yönelik Onaylanmış İmar Planlarının İptal Edilmesi
               Talebi
               Şikâyetçiler, arazilerinde tarımsal ürün yetiştirdiklerini, Çiftçi Kayıt Sistemine (ÇKS)
               kayıtlı olduklarını ve sistemde tarımsal üretim yaptıklarının görüldüğünü, parsellerin
               bulunduğu bölgenin tarım arazisi olduğunu, Belediye Başkanlığınca söz konusu bölgede
               imar planı çalışması yapıldığını, bölgenin tarım alanı olması nedeniyle söz konusu imar
               planına itiraz ettiklerini, Belediye Başkanlığının sadece 1984 yılında İller Bankasınca
               yapılan imar  planının revizyonunun yapıldığını  yeni alanların imara açılmadığını
               belirttiğini, İl Gıda Tarım ve Hayvancılık Müdürlüğü tarafından ise tarımsal alanların
               korunmasına yönelik mevzuatın 1989 yılında çıkarıldığını bu nedenle yapılacak bir
               işlem  olmadığının  kendilerine  iletildiğini,  Belediyenin 33  yıl önce  yapıldığını  iddia
               ettiği imar planlarının imar uygulamasının hala yapılmadığını iddia ederek söz konusu
               bölgede tarım alanı olarak kullanılan parsellere yönelik onaylanan imar planlarının
               iptalini talep etmişlerdir.
               Yapılan inceleme ve araştırma neticesinde; söz konusu arazinin tarıma elverişli olduğu,
               yoğun tarım faaliyetlerinin yürütüldüğü, İller Bankası A.Ş. tarafından Kurumuza iletilen
               1984 yılı onaylı 1/5000, 1/2000 ve 1/1000 ölçekli imar planları içerisinde kalmadığı,
               ilk defa 2012 yılında Serik Belediye Başkanlığı tarafından onaylanan 1/5000 ve
               1/1000 ölçekli imar planları ile imara açıldığı, 2012 yılına kadar imarsız olduğu, 2012
               yılında onaylanan imar planları hazırlanırken Antalya İl Gıda Tarım ve Hayvancılık
               Müdürlüğünden uygun görüş alınmadan 1984 yılındaki imar planı içerisinde kaldığı
               gerekçesi ile imara açıldığı, aynı gerekçe doğrultusunda 2017 yılında da revizyon imar
               planının onaylandığı tespit edilen başvuru konusu parselleri kapsayan alana yönelik
               Antalya Büyükşehir Belediye Meclisinin 09/06/2017 tarih ve 490, 491 sayılı Kararları ile
               kesinleşen 1/5000 ve 1/1000 ölçekli imar planlarının onaylama işleminin ilgili mevzuat
               hükümlerine aykırı olarak tesis edildiği, başvuranların söz konusu imar planlarının
               iptal edilmesine yönelik talebinin idarece reddedilmesine ilişkin işlemin hukuka ve
               hakkaniyete aykırı olduğu tespit edilerek başvuru konusu taşınmazları kapsayan ve
               09/06/2017 tarihinde kesinleşen 1/5000 ve 1/1000 ölçekli imar planlarının iptali için
               makul sürede işlem tesis etmeleri hususunda Antalya Büyükşehir Belediye Başkanlığına
               ve Serik Belediye Başkanlığına Tavsiyede Bulunulmasına 157  karar verilmiştir.




               157 2017/7010 numaralı şikâyet başvurusu hakkında verilen 06/03/2018 tarihli Tavsiye Kararı


                                                                        2018 YILLIK RAPOR  415
   411   412   413   414   415   416   417   418   419   420   421