Page 419 - kdk_yillik_rapor2018
P. 419

TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET MECLİSİ KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU



                 ve  lokanta  projesi  hazırlayarak  Trabzon  Büyükşehir  Belediyesine  müracaat  ettiğini,
                 bölgenin imar planında ‘Park alanı’ olarak görünmesi nedeniyle bu müracaata olumlu
                 cevap verilmediğini, bunun üzerine bölgenin park alanından çıkarılarak ‘Rekreasyon
                 alanına çevrilmesi suretiyle projenin önünün açıldığını, daha sonra projenin Trabzon
                 Kültür ve Tabiat Varlıklarını Koruma Kurulunun (TKVKBK) onayına sunulduğunu,
                 projenin onaylanmasından sonra Ortahisar Belediye Meclisinde görüşülerek kabul
                 edildiğini,  öncesinde  proje  ‘Yer  Altına  36 Odalı  Turistik  Otel ve  Restoran  Projesi’
                 olarak sunulmasına rağmen söz konusu yapının yer üstüne olacak şekilde tarihi binanın
                 görüntüsünü bozacak şekilde bitişiğine yapıldığını,  söz konusu yerle ilgili olarak
                 ruhsatlandırma ve Kurul’daki onaylanma süreçlerinde hukuksuzluk olduğunu iddia
                 ederek, konunun incelenmesini ve tarihi binanın mekânsal görüntüsüne zarar verenler
                 ile yapılaşmaya zemin hazırlayanlar hakkında yasal işlem yapılarak söz konusu yerdeki
                 yapılaşmanın bir an önce durdurulmasını talep etmiştir.
                 Kurumumuzca yapılan inceleme ve araştırma ile görevlendirilen bilirkişinin tespitlerinin
                 değerlendirilmesi neticesinde; Cephanelik Binasının bulunduğu parselle ilgili olarak
                 hazırlanan imar planlarının ve bahsi geçen yerde yapılan uygulamaların, şehircilik
                 ilkeleri ve planlama esaslarına uygun olmadığı, bu yerde bulunan restoran işlevli
                 yeni  yapının  tarihi  binanın  görüntüsünü  bozacak  şekilde  yapıldığı, restoran işlevli
                 yeni yapının Cephanelik Binasının görsel ve fiziksel etki alanına olumsuz etki yaptığı
                 anlaşılmış olup, tarihi Cephanelik Binasının bulunduğu parsel içinde ilgili idarelerce
                 (TKVKBK,  Trabzon Büyükşehir Belediyesi, Ortahisar Belediyesi) mevzuata aykırı
                 uygulamalar ile iş ve işlemlerin yapıldığı sonuç ve kanaatine varılarak idarelerin kendi
                 görev ve yetkileri kapsamında ilgili mevzuat hükümleri doğrultusunda konuya ilişkin
                 gerekli iş ve işlemlerin makul sürede yapılması hususunda Kültür ve Turizm Bakanlığına,
                 Çevre ve Şehircilik Bakanlığına, Trabzon Büyükşehir Belediye Başkanlığına, Ortahisar
                 Belediye Başkanlığına Tavsiyede Bulunulmasına 160  karar verilmiştir.
                 6.13.2.2  Kaçak Yapı Hakkındaki Encümen ve Mahkeme Kararlarının Yerine
                 Getirilmesi Hakkında

                 Şikâyetçi, İstanbul Büyükşehir Belediye Encümeni›nin 14/03/2012 tarihli ve 574-
                 467 sayılı kararının yerine getirilmesi hakkında Boğaziçi İmar Müdürlüğüne defalarca
                 başvurulduğunu; ancak Üsküdar İlçesi, Beylerbeyi Mahallesi, 777 ada, 3 parselde
                 yer alan ve başvurulara konu olan 12,00 x 11,50 m ebatlarındaki kaçak yapının
                 yıkılmadığını; anılan yapı hakkında, İstanbul Anadolu 11. Sulh Hukuk Mahkemesi›nin
                 de, 17/04/2014 tarihli ve 2012/320 E., 2014/242 K. sayılı kararında mevzuata
                 aykırılıkların giderilmesine hükmettiğini; buna rağmen söz konusu encümen ve
                 mahkeme kararlarının yerine getirilmediğini; bu hususa ilişkin olarak, Boğaziçi İmar
                 Müdürlüğüne en son 20/11/2017 tarihinde dilekçe verildiğini iddia ederek, anılan
                 kararların gereğinin yapılmasını talep etmiştir.


                 160  2018/7660 numaralı şikâyet başvurusu hakkında verilen 21/09/2018 tarihli Tavsiye Kararı


             418 2018 YILLIK RAPOR
   414   415   416   417   418   419   420   421   422   423   424