Page 415 - kdk_yillik_rapor2018
P. 415
TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET MECLİSİ KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU
- Şehir içinde yol kenarlarına bırakılan araçlardan belediyelerce otopark ücreti
alınmaması, alınmayan otopark hizmeti için ücret talep edilmesi, belediyeler tarafından
otoparkın ücretli hale getirilmesi, trafik hizmetlerine ilişkin yolun yapısı, trafik
düzeni ve güvenliği, yol ve kavşak düzenlemeleri yapılması, trafik işaret levhaları
ve kasis konulması, yayaların kullanımını engelleyecek şekilde kaldırımların amacı
dışında kullanımının engellenmesi gibi otopark hizmetleri ile trafik düzeni ve yaya
güvenliğinin sağlanmasına,
- Belediyelerin katı atık yönetimindeki aksaklıklar, çöp konteynerlerin konulduğu yerden
kaynaklı memnuniyetsizlikler, belediyelerin çöp toplama saatlerinin öne çekilmesi ya da
makul saatlerde toplanmasının sağlanması, belediyelerin yeraltı konteyner uygulamasına
geçmesi, atıkların yerleşim yerlerine yakın alanlara dökülmemesi, bulunduğu bölgeye
çöp depolama alanı yapılmamasına yönelik katı atık yönetimine,
- Kaldırım işgalleri ile rahatsızlık veren seyyar satıcılarla ilgili olarak zabıtanın görevini
yapmasının sağlanması ile zabıtaların tutum ve davranışlarına yönelik olarak zabıta
hizmetlerine,
- Kaldırımların ve çevre düzenlemesinin standartlara uygun yapılması, parkın bakımının
yapılması, parktaki ağaçların sulanması, belediye sınırları içerisinde daha çok ağaç
dikilmesinin sağlanması talepli çevre düzenlemeye,
- Sahipsiz ve başıboş köpeklerin toplanmasının sağlanması, belediyelerin altyapı
hizmetleri sırasındaki ihmalleri nedeniyle hasara uğrayan araçların zararının tazmin
edilmesi, belediyelerin uygulamalarında usulsüzlük yaptığı iddiaları ile bu usulsüzlükleri
gerçekleştiren belediye görevlileri hakkında soruşturma açılması, Belediyelerce mahkeme
kararlarının yerine getirilmemesi gibi mahalli idarelerce yürütülen hizmetlere ilişkin
diğer konulara yönelik olarak alınmıştır.
6.13.1 İmar Uygulaması (Parselasyon)
Arazi ve arsa düzenlemesi, parselasyon, ortaklandırma, yer bölümleme gibi terimlerle
de adlandırılan imar uygulaması, mahalli idarelerce yürütülen ve mahalli idarenin
bulunduğu bölgede yaşayanların haklarına doğrudan etki eden önemli tasarruflardandır.
İmar Uygulaması 3194 sayılı İmar Kanununun 18 inci maddesi ile devamı maddelerinde
düzenlenmiştir. Söz konusu maddelerde imar planlarının onama yetkisi, süreci ve
usulüne ilişkin işlemler tanımlanmıştır.
İmar Kanunu gereğince; belediye ve mücavir alan sınırları içerisinde belediyeler, bu
sınırlar dışında ise valilikler; binalı ve binasız arsa ve arazileri, maliklerinin veya diğer
hak sahiplerinin rızası aranmaksızın birbirleriyle, yol fazlalıklarıyla birleştirmeye,
bunları yeniden imar plânına uygun ada veya parsellere ayırmaya, müstakil, hisseli
veya kat mülkiyeti esaslarına göre hak sahiplerine dağıtmaya ve resen tescil ettirmeye
yetkilidir.
414 2018 YILLIK RAPOR