Page 415 - kdk_yillik_rapor2018
P. 415

TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET MECLİSİ KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU



                 -  Şehir içinde yol kenarlarına bırakılan araçlardan belediyelerce otopark ücreti
                 alınmaması, alınmayan otopark hizmeti için ücret talep edilmesi, belediyeler tarafından
                 otoparkın ücretli hale getirilmesi, trafik hizmetlerine ilişkin yolun yapısı, trafik
                 düzeni ve güvenliği, yol ve kavşak düzenlemeleri yapılması, trafik işaret levhaları
                 ve kasis konulması, yayaların kullanımını engelleyecek şekilde kaldırımların amacı
                 dışında kullanımının engellenmesi gibi otopark hizmetleri ile trafik düzeni ve yaya
                 güvenliğinin sağlanmasına,
                 - Belediyelerin katı atık yönetimindeki aksaklıklar, çöp konteynerlerin konulduğu yerden
                 kaynaklı memnuniyetsizlikler, belediyelerin çöp toplama saatlerinin öne çekilmesi ya da
                 makul saatlerde toplanmasının sağlanması, belediyelerin yeraltı konteyner uygulamasına
                 geçmesi, atıkların yerleşim yerlerine yakın alanlara dökülmemesi, bulunduğu bölgeye
                 çöp depolama alanı yapılmamasına yönelik katı atık yönetimine,
                 - Kaldırım işgalleri ile rahatsızlık veren seyyar satıcılarla ilgili olarak zabıtanın görevini
                 yapmasının sağlanması ile zabıtaların tutum ve davranışlarına yönelik olarak  zabıta
                 hizmetlerine,

                 - Kaldırımların ve çevre düzenlemesinin standartlara uygun yapılması, parkın bakımının
                 yapılması, parktaki ağaçların sulanması, belediye sınırları içerisinde daha çok ağaç
                 dikilmesinin sağlanması talepli çevre düzenlemeye,

                 -  Sahipsiz ve başıboş köpeklerin toplanmasının sağlanması, belediyelerin altyapı
                 hizmetleri sırasındaki ihmalleri nedeniyle hasara uğrayan araçların zararının tazmin
                 edilmesi, belediyelerin uygulamalarında usulsüzlük yaptığı iddiaları ile bu usulsüzlükleri
                 gerçekleştiren belediye görevlileri hakkında soruşturma açılması, Belediyelerce mahkeme
                 kararlarının yerine getirilmemesi gibi mahalli idarelerce yürütülen hizmetlere ilişkin
                 diğer konulara yönelik olarak alınmıştır.
                 6.13.1  İmar Uygulaması (Parselasyon)

                 Arazi ve arsa düzenlemesi, parselasyon, ortaklandırma, yer bölümleme gibi terimlerle
                 de adlandırılan imar uygulaması, mahalli idarelerce yürütülen ve mahalli idarenin
                 bulunduğu bölgede yaşayanların haklarına doğrudan etki eden önemli tasarruflardandır.

                 İmar Uygulaması 3194 sayılı İmar Kanununun 18 inci maddesi ile devamı maddelerinde
                 düzenlenmiştir. Söz konusu maddelerde imar planlarının onama yetkisi, süreci ve
                 usulüne ilişkin işlemler tanımlanmıştır.
                 İmar Kanunu gereğince; belediye ve mücavir alan sınırları içerisinde belediyeler, bu
                 sınırlar dışında ise valilikler; binalı ve binasız arsa ve arazileri, maliklerinin veya diğer
                 hak sahiplerinin rızası aranmaksızın birbirleriyle, yol fazlalıklarıyla birleştirmeye,
                 bunları yeniden imar plânına uygun ada veya parsellere ayırmaya, müstakil, hisseli
                 veya kat mülkiyeti esaslarına göre hak sahiplerine dağıtmaya ve resen tescil ettirmeye
                 yetkilidir.




             414 2018 YILLIK RAPOR
   410   411   412   413   414   415   416   417   418   419   420