Page 457 - kdk_yillik_rapor2018
P. 457
TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET MECLİSİ KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU
Başbakanlık Bilgi Edinme ve Değerlendirme Kurulunun 04/08/2016 tarihli ve 2016/1
sayılı İlke Kararı doğrultusunda yapılan bilgi edinme taleplerine 4982 sayılı Bilgi
Edinme Kanunun 19 uncu ve 20 nci maddeleri kapsamında bilgi verilemediğine
dair yazılı cevap verildiği, şahıslar hakkında yapılan incelemelerin tamamlanmasına
müteakip şahısların 5862 sayılı Kanunun 22 nci maddesi ve 6749 sayılı Kanunun
5 nci maddesi kapsamında pasaportlarının kullanıma açılmasına mani bir duruma
rastlanılmadığından, pasaportlarının kullanıma açılarak kendilerine bilgi verildiği
Kurumumuza iletilmiştir. Başvuruya konu hususun çözüme kavuştuğu anlaşıldığından
Dostane Çözüm Kararı 196 verilmiştir.
6.16 ORMAN, SU, ÇEVRE VE ŞEHİRCİLİK
Kurumumuzun bu başlık altında; TOKİ tarafından gerçekleştirilen uygulamalar,
Orman Kanununun 2/B maddesi kapsamında hak sahipliği talepleri, 6306 sayılı
Kanun kapsamında bulunan riskli binaların yıkım talepleri, yine bu kanun kapsamında
kira yardımı yapılmasına ve vatandaşların binalarının veya mahallelerinin bu kanun
kapsamına alınmasına yönelik talepler, mahkemelerce verilip kesinleşmiş tazminat
kararlarının ilgili idareler tarafından yerine getirilmediğine yönelik başvurular, yapı
denetim belgesi talep ve iptalleri, apartman ve site yönetimlerine yönelik başvurular,
avcılık ile ilgili başvurular, sondaj kuyusu açılmasına yönelik izin talepleri, SİT alanı
olarak tespit gören arazilere yönelik başvurular, gürültü ve çevre kirliliğine yönelik
başvurular, meslek odası aidatlarına ilişkin başvurular, özel orman sahaları ile ilgili
işlemler, harita ve kadastro mühendislerinin yaşadığı sorunlara ilişkin başvurular, tapu
ve kadastro işlemleri ile ilgili başvurular yapılmaktadır.
6.16.1 İmar ve İskân İşleri
3194 sayılı İmar Kanununun 6 ncı maddesinde, planlar kapsadıkları alan ve amaçları
açısından bölge planları ve imar planları olarak iki ana kategoriye ayrılmış, imar planları
da uygulamaya esas olan uygulama imar planları ve bu planın hazırlanmasındaki temel
hedefleri, ilkeleri ve arazi kullanım kararlarını belirleyen nazım imar planları olarak
sınıflandırılmış, anılan Kanunun 8 inci maddesinde, planların tanımlaması yapılarak,
planlar bölge planı, çevre düzeni planı, nazım imar planı ve uygulama imar planı olarak
kademelendirilmiş ve alt ölçekli planların üst ölçekli planlarda belirlenen planlama ana
ilkelerine, stratejilerine ve kararlarına uyumlu olması zorunluluğu getirilmiştir.
İmar planlarının, planlanan yörenin bugünkü durumunun, olanaklarının ve ilerideki
gelişmesinin gerçeğe en yakın şekilde saptanabilmesi için coğrafi veriler, beldenin
kullanılışı, donatımı ve mali bilgiler gibi konularda yapılacak araştırma sonucu elde
edilecek bilgiler ışığında, çeşitli kentsel işlevler arasında var olan ya da sağlanabilecek
olanaklar ölçüsünde en iyi çözüm yollarını bulmak, belde halkına iyi yaşama düzeni ve
koşullarını sağlamak amacıyla kentin kendine özgü yaşayış biçimi ve karakteri, nüfus,
alan ve yapı ilişkileri, halkın sosyal ve kültürel gereksinimleri, güvenlik ve sağlığı ile
196 2018/5995 numaralı şikâyet başvurusu hakkında verilen 27/06/2018 tarihli Dostane Çözüm Kararı
456 2018 YILLIK RAPOR