Page 457 - kdk_yillik_rapor2018
P. 457

TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET MECLİSİ KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU



                 Başbakanlık Bilgi Edinme ve Değerlendirme Kurulunun 04/08/2016 tarihli ve 2016/1
                 sayılı İlke Kararı doğrultusunda yapılan bilgi edinme taleplerine 4982 sayılı Bilgi
                 Edinme  Kanunun  19  uncu  ve  20  nci  maddeleri  kapsamında  bilgi  verilemediğine
                 dair yazılı cevap verildiği, şahıslar hakkında yapılan incelemelerin tamamlanmasına
                 müteakip şahısların 5862 sayılı Kanunun 22 nci maddesi ve 6749 sayılı Kanunun
                 5 nci maddesi kapsamında pasaportlarının kullanıma açılmasına mani bir duruma
                 rastlanılmadığından, pasaportlarının kullanıma açılarak kendilerine bilgi verildiği
                 Kurumumuza iletilmiştir. Başvuruya konu hususun çözüme kavuştuğu anlaşıldığından
                 Dostane Çözüm Kararı 196  verilmiştir.
                 6.16  ORMAN, SU, ÇEVRE VE ŞEHİRCİLİK

                 Kurumumuzun bu başlık altında;  TOKİ tarafından gerçekleştirilen uygulamalar,
                 Orman  Kanununun  2/B  maddesi  kapsamında  hak  sahipliği  talepleri, 6306  sayılı
                 Kanun kapsamında bulunan riskli binaların yıkım talepleri, yine bu kanun kapsamında
                 kira yardımı yapılmasına ve vatandaşların binalarının veya mahallelerinin bu kanun
                 kapsamına alınmasına yönelik talepler, mahkemelerce verilip kesinleşmiş tazminat
                 kararlarının ilgili idareler tarafından yerine getirilmediğine yönelik başvurular, yapı
                 denetim belgesi talep ve iptalleri, apartman ve site yönetimlerine yönelik başvurular,
                 avcılık ile ilgili başvurular, sondaj kuyusu açılmasına yönelik izin talepleri, SİT alanı
                 olarak  tespit  gören  arazilere  yönelik  başvurular,  gürültü  ve  çevre  kirliliğine  yönelik
                 başvurular, meslek odası aidatlarına ilişkin başvurular, özel orman sahaları ile ilgili
                 işlemler, harita ve kadastro mühendislerinin yaşadığı sorunlara ilişkin başvurular, tapu
                 ve kadastro işlemleri ile ilgili başvurular yapılmaktadır.
                 6.16.1  İmar ve İskân İşleri

                 3194 sayılı İmar Kanununun 6 ncı maddesinde, planlar kapsadıkları alan ve amaçları
                 açısından bölge planları ve imar planları olarak iki ana kategoriye ayrılmış, imar planları
                 da uygulamaya esas olan uygulama imar planları ve bu planın hazırlanmasındaki temel
                 hedefleri, ilkeleri ve arazi kullanım kararlarını belirleyen nazım imar planları olarak
                 sınıflandırılmış, anılan Kanunun 8 inci maddesinde, planların tanımlaması yapılarak,
                 planlar bölge planı, çevre düzeni planı, nazım imar planı ve uygulama imar planı olarak
                 kademelendirilmiş ve alt ölçekli planların üst ölçekli planlarda belirlenen planlama ana
                 ilkelerine, stratejilerine ve kararlarına uyumlu olması zorunluluğu getirilmiştir.
                 İmar planlarının, planlanan yörenin bugünkü durumunun, olanaklarının ve ilerideki
                 gelişmesinin gerçeğe en yakın şekilde saptanabilmesi için coğrafi veriler, beldenin
                 kullanılışı,  donatımı  ve mali bilgiler gibi  konularda  yapılacak araştırma sonucu elde
                 edilecek bilgiler ışığında, çeşitli kentsel işlevler arasında var olan ya da sağlanabilecek
                 olanaklar ölçüsünde en iyi çözüm yollarını bulmak, belde halkına iyi yaşama düzeni ve
                 koşullarını sağlamak amacıyla kentin kendine özgü yaşayış biçimi ve karakteri, nüfus,
                 alan ve yapı ilişkileri, halkın sosyal ve kültürel gereksinimleri, güvenlik ve sağlığı ile

                 196  2018/5995 numaralı şikâyet başvurusu hakkında verilen 27/06/2018 tarihli Dostane Çözüm Kararı


             456 2018 YILLIK RAPOR
   452   453   454   455   456   457   458   459   460   461   462