Page 467 - kdk_yillik_rapor2018
P. 467

TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET MECLİSİ KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU



                 hakkında herhangi bir tedbir de alınmamasının, hukuka ve hakkaniyete aykırı
                 olduğu sonuç ve kanaatine varılmak suretiyle başvurunun kabulüne; 6306 sayılı
                 Kanunun idarece uygulanabilir görülmeyen Hazine adına tescil hükmüne dair mevzuat
                 değişikliği yapılmak suretiyle başvuranın talebinin yeniden değerlendirilmesi, değişiklik
                 yapılmadığı takdirde yürürlükte olan mevzuat hükmü doğrultusunda başvuru konusu
                 arsa payının  Hazine  adına tescil  işleminin  yapılması  hususunda Çevre  ve Şehircilik
                 Bakanlığına Tavsiyede Bulunulmasına 204  karar verilmiştir.
                 6.16.5 Çevre Kirliliği
                 6.16.5.1  Gürültü Kirliliği Konusunda Yapılacak Denetimlerin Sıklaştırılması

                 Başvuran özetle; Antalya şehir genelindeki sokak ve caddelerde hareket halinde araba ile
                 üzerinde hava tazyikli horn tipi hoparlör (1,3 km uzak mesafelere sesi gönderen desibel
                 olarak kuvvetli sistem) ve amplifikatör ile anons yaparak dolaşan büyük çoğunluğunu
                 hurdacı, overlokçu vb.nin oluşturduğu her gün buna pazar günleri de dâhil olarak
                 5 farklı aracın anons yaparak 4 yıldır çevreyi rahatsız edip dolaştığını, konuyla ilgili
                 BİMER vasıtasıyla birden çok başvuruda bulunduğunu, Muratpaşa Belediyesi Turunç
                 Masaya da başvuruları olduğunu, Çevre ve Şehircilik Bakanlığının yayınladığı hurda
                 toplama yetkisinin lisanslı firmalara verilmiş olduğunu, bu anons sistemi ile çevreyi
                 rahatsız edenlerin hurda atık lisansı olmadığını, cezaların ve yaptırımların yapılan
                 işin kazanç niteliğine kıyasla az kaldığından kısır bir döngü içinde bulunulduğunu,
                 Belediyeye anons sistemi ile dolaşanları anında telefonla bildirdiğinde Belediyenin
                 telefonla geri dönüş bilgisinde yüksek oranda bildirilen adreste anons sistemi ile
                 dolaşan hurdacıya vb’ne rastlanmamıştır denildiğini ve sorumlu belediyenin yetkilerinin
                 yetersiz kaldığını ifade ederek, sadece Antalya ili için değil, Türkiye geneli için konunun
                 çözümünü talep etmektedir.

                 Çevre Kanununa göre kişilerin huzur ve sükûnunu, beden ve ruh sağlığını bozacak
                 şekilde gürültü yapanları denetleme yetkisi Çevre ve Şehircilik Bakanlığındadır
                 bununla birlikte bu yetkinin İl Özel İdarelerine, çevre denetim birimlerini kuran
                 Belediye Başkanlıklarına, Denizcilik Müsteşarlığına, Sahil Güvenlik Komutanlığına ve
                 Karayolları Trafik Kanununa göre belirlenen denetleme görevlilerine devredilebileceği
                 hükme bağlanmıştır.  Yine Çevresel Gürültünün Değerlendirilmesi ve  Yönetimi
                 Yönetmeliğine göre denetleme yetkisinin belediye sınırları ve mücavir alan içerisinde
                 belediyelerce; belediye sınırları ve mücavir alan dışında  yetki devri yapılan İl Özel
                 İdarelerince; yetki devri yapılmadığı takdirde ise İl Çevre ve Orman Müdürlüklerince
                 kullanılması gerekmektedir. Somut olaya bakıldığında ise 29/06/2006 tarihli ve 2006/16
                 sayılı Genelge ile Bakanlıkça, Muratpaşa Belediyesine yetki devri yapıldığından,
                 denetleme yetkisinin Muratpaşa Belediyesinde olduğu tespit edilmiştir. Kabahatler
                 Kanununa göre ise gürültü dolayısıyla verilecek idarî para cezasına kolluk veya belediye
                 zabıta görevlilerinin karar vereceği hükme bağlandığından, gürültüye sebep olan araçla

                 204  2017/6639 numaralı şikâyet başvurusu hakkında verilen 18/7/2018 tarihli Tavsiye Kararı


             466 2018 YILLIK RAPOR
   462   463   464   465   466   467   468   469   470   471   472