Page 472 - kdk_yillik_rapor2018
P. 472

TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET MECLİSİ KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU



               arasındaki yeri ve önemine dair yapmış olduğu değerlendirme gözetildiğinde,
               Anayasanın 56 ncı maddesinde düzenlenen sağlık hakkının ve 60 ıncı maddesinde
               düzenlenen sosyal güvenlik hakkının Anayasanın 17 nci maddesinde düzenlenen
               “yaşama,  maddî  ve  manevî  varlığını  koruma  hakkı”  ile  doğrudan  bağlantılı  olduğu,
               bireyin sağlıklı bir yaşam sürmesi için gerekli koşulların devletin güvencesi, gözetim
               ve denetimi altında sağlanması durumunda ancak devletin yaşam hakkı bağlamındaki
               pozitif yükümlülüğünü yerine getirdiğini söylemek mümkün olacaktır.
               6.17.1  Hasta Hakları
               6.17.1.1 Başvuranın Zararının Tazmini ve Benzer Mağduriyetlerin
               Yaşanmaması İçin Gerekli Tedbirlerin Alınması
               Başvuran, diş ağrısı nedeniyle 09/10/2017 tarihinde Bursa Devlet Hastanesine,
               23/10/2017 tarihinde Bursa Nilüfer Ağız ve Diş Sağlığı Merkezine ve 27/10/2017
               tarihinde Bursa Duaçınarı Ağız ve Diş Sağlığı Merkezine başvurmasına rağmen
               farklı gerekçelerle diş çekiminin yapılamaması ve şiddetlenen diş ağrısı sonucunda
               02/11/2017 tarihinde Özel Mesam Ağız ve Diş Sağlığı Polikliniğine giderek 400 TL
               ödeme karşılığında dişini çektirdiği belirtmiş ve maddi-manevi tazminat hakları saklı
               tutmak suretiyle Sağlık Bakanlığınca söz konusu harcamanın tarafına ödenmesini talep
               etmiştir.

               09/10/2017 tarihinde Bursa Devlet Hastanesi tarafından sık sık arıza yaptığı kabul
               edilen panoramik film çekim cihazının yine arızalı olması sebebiyle hastanın/başvuranın
               başka hastaneye yönlendirildiği belirtildiğinden, kamu hizmetinin sunumu için
               idarece hizmete hazır bulundurulması gereken bir cihazın hazır bulundurulmadığı ve
               sorunun tespiti daha önce yapılmış olmasına rağmen gerekli önlemlerin alınmadığı,
               23/10/2017  tarihinde,  Bursa  Nilüfer  Ağız  ve  Diş  Sağlığı  Merkezinde  çene  cerrahisi
               uzmanının ücretsiz izinli olması sebebiyle başka bir ağız ve Çene Cerrahisi Uzmanı”
               talep edilmesine rağmen bu tarihe kadar herhangi bir görevlendirmenin yapılmadığı
               anlaşıldığından, neticede diş hekimliğinin tüm branşlarında koruyucu ve tedavi edici
               sağlık hizmet sunulması için kurulmuş bir ağız ve diş sağlığı merkezinin personel
               planlamasının gerektiği gibi yapılmadığı, 27/10/2017 tarihinde, Duaçınarı Ağız ve
               Diş Sağlığı Merkezi tarafından çene cerrahisinin yoğun olması sebebiyle hastaya/
               başvurana kendisinin aranacağı söylenerek gönderildiği, cerrahi işlemin yapılacağı
               tarihin belirtilmediği, hastanın randevu için 13 gün sonra arandığında da (hastanın/
               başvuranın dişini özel bir poliklinikte çektirmiş olması nedeniyle) randevuyu iptal ettiği
               anlaşıldığından,  adı geçen merkezde randevu sisteminin  gerektiği gibi işletilemediği
               sonucuna varılmıştır.
               Kurumumuzca yapılan inceleme ve araştırma neticesinde, Bursa Devlet Hastanesi, Bursa
               Nilüfer Ağız ve Diş Sağlığı Merkezi ve Duaçınarı Ağız ve Diş Sağlığı Merkezi tarafından
               sağlık  hizmetinin  gerektiği  gibi  sunulmaması  neticesinde hastanın/başvuranın zarara
               uğratıldığı, neticede şikâyete konu sağlık hizmetinin sunumunda hizmet kusuru olduğu



                                                                        2018 YILLIK RAPOR  471
   467   468   469   470   471   472   473   474   475   476   477