Page 54 - KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU
P. 54
hususunda tereddütte kaldığını belirterek 28 günlük süreye ilişkin emekli maaş tutarının annesine
ödenmesi hususunda yardım talep etmiştir.
Başvurunun inceleme ve araştırma aşamasında öncelikle başvuranın tereddütte kaldığı emekli maaşı
ödeme tarihleri ile maaşın hak edildiği dönemlerin ne şekilde belirlendiği hususunda kendisini
bilgilendirmek amacıyla başvuranla telefon görüşmesi yapılmıştır. Bu görüşme sonrasında
başvuranın Kurumumuza gönderdiği 16/01/2019 tarihli e-postasındaki “Yakın ilgi ve geniş
bilgilendirmenizden dolayı size çok teşekkür ediyorum… Konu benim düşündüğüm gibi değilmiş,
beni aydınlattınız ve başka bir kurum ve kuruluşa başvurmama gerek kalmadığını öğrendim...”
beyanları üzerine şikâyetin dostane çözümle sona erdiği anlaşılarak Kurum Yönetmeliğinin 33/A
23
maddesi gereğince Dostane Çözüm Kararı verilmiştir.
Sokak Aydınlatma Sisteminin Gözden Geçirilmesi
Başvuran, ikametgahının bulunduğu bazı sokaklarda 06/12/2018 tarihinden itibaren sokak
aydınlatmalarının çalışmadığını, bölgede yetkili elektrik dağıtım şirketi görevlilerinin konuyla
ilgilenmediklerini belirterek, ikamet etmiş olduğu mahallenin sokak aydınlatma sorununun
ivedilikle giderilmesini talep etmiştir.
Kurumumuz tarafından yapılan inceleme ve dostane çözüm girişimleri sonucunda, bölgede yetkili
AYDEM Elektrik Dağıtım A.Ş. Genel Müdürlüğü yetkilileri tarafından başvuru konusu problemin
ivedilikle çözüleceği ifade edilmiş, akabinde ise başvuran tarafından gönderilen dilekçe ile
başvuruya konu edilen sorunun çözüldüğünü bildirilmiştir. Bu nedenle başvuranın taleplerinin
idarece yerine getirildiği anlaşıldığından Kurum Yönetmeliğinin 33/A maddesi gereğince Dostane
24
Çözüm Kararı verilmiştir.
Fazladan Ödenen Verginin İade Edilmesi
Başvuran; arazi vasfındaki gayrimenkulü 2012 yılının Temmuz ayında satın aldığını, vergi
beyanında yanlışlıkla arsa olarak beyan ettiğini, 2018 yılı içinde Belediye İmar İşleri servisine
gittiğinde almış olduğu gayrimenkulün arazi (tarla) vasfında olduğu bilgisini aldığını belirterek
gerekli düzeltmelerin yapılması ve ödemiş olduğu vergilerin iade edilmesi istemiyle anılan idareye
müracaatta bulunduğunu ancak Belediye tarafından vergi beyanlarında gerekli düzeltmeler
yapılmasına rağmen ödediği vergilerin iade edilmediğini iddia ederek hatalı olarak ödemiş olduğu
vergilerin iade edilmesini talep etmiştir.
Kurumumuzca gerçekleştirilen dostane çözüm girişimleri kapsamında; ilgili belediye
başkanlığından konu ile ilgili bilgi ve belgelerin süresi içinde kurumumuza gönderilmesi yazılı
olarak talep edilmiş, alınan cevabi yazıda özetle: “...,şikâyetçiden tahsil edilen hatalı emlak
vergilerinin 708, 81 TL. (yedi yüz sekiz Türk Lirası seksen bir Kuruş)” olduğunun tespit edildiği ve
27/05/2019 tarihli Gönderme Emriyle şikâyetçinin Banka hesabına aktarıldığı” açıklamalarına yer
verilmiştir. Bu aşamada şikâyetçinin talebinin idare tarafından yerine getirildiği ve mağduriyetinin
giderildiği tespit edildiğinden, inceleme ve araştırmanın sonlandırılarak Kurum Yönetmeliğinin
33/A maddesinin birinci fıkrasında yer verilen “Şikâyet konusu talebin ilgili idare tarafından yerine
getirilmesi veya şikâyetin çözüme kavuşturulduğunun taraflarca Kuruma bildirilmesi hâlinde
25
dostane çözüm kararı verilir.” hükmü gereğince başvuru hakkında Dostane Çözüm Kararı
verilmiştir.
23 2018/16756 numaralı başvuru hakkında verilen 23/01/2019 tarihli Dostane Çözüm Kararı
24 2018/168141 numaralı başvuru hakkında verilen 13/01/2019 tarihli Dostane Çözüm Kararı
25 2018/17238 numaralı başvuru hakkında verilen 28/05/2019 tarihli Dostane Çözüm Kararı
50