Page 76 - KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU
P. 76

Dolayısıyla  başvuranın  açıkta  bulunduğu  sürelerde  maaşından  yapılan  kesintilerin,  5510  sayılı
              Kanuna  göre,  bu  sürelere  tekabül  eden  ve  prime  esas  kazanç  üzerinden  hesaplanması  gereken
              primler düşüldükten sonra başvurana iadesi ile açıkta kalınan sürelere ilişkin eksik yatırılan sigorta
              primlerinin Sosyal Güvenlik Kurumu Başkanlığına yatırılması için Sağlık Bakanlığına Tavsiyede
              Bulunulmasına  karar verilmiştir.
                            61

              Sürekli İşçi Kadrosundaki Personelin Yer Değişikliği Talebi Hakkında

              Başvuran, Elbistan Devlet Hastanesinde 7079 sayılı Kanunun 118 ve devamı maddeleri gereği, 657
              sayılı  Devlet Memurları Kanununun 4/d  maddesi  kapsamında veri girişi personeli olarak görev
              yaptığını,  eşinin  Sakarya’da  çalıştığını,  çocuğunun  otizmli  olduğunu,  çocuğunun  tedavisinin
              Elbistan ve Kahramanmaraş’ta gerçekleşemediğini, bu sebeple periyodik olarak İstanbul’a gitmek
              durumunda  olduğunu  ifade  ederek,  5620  sayılı  Kamuda  Geçici  İş  Pozisyonlarında  Çalışanların
              Sürekli  İşçi  Kadrolarına  veya  Sözleşmeli  Personel  Statüsüne  Geçirilmeleri,  Geçici  İşçi
              Çalıştırılması  ile  Bazı  Kanunlarda  Değişiklik  Yapılması  Hakkında  Kanunun  Ek  2  nci  maddesi
              gereğince Sakarya’da bir devlet hastanesine tayininin sağlanmasını talep etmiştir.

              Yapılan değerlendirmeler neticesinde, 375 sayılı Kanun Hükmünde Kararnamede yer alan geçiş
              düzenlemesinde  işçilerin  nakil  talepleri  ile  ilgili  bir  kuralın  yer  almadığı;  söz  konusu  madde
              uyarınca sürekli işçi kadrosuna geçirilen engelli veya bakmakla yükümlü olduğu eşi veya birinci
              derecede kan hısımlarından birisi engelli olan işçilerin nakil taleplerini 5620 sayılı Kanunun Ek
              2 nci maddesinin ilgilendirdiği tespit edilmiştir.

              Bu kapsamda, başvuranın oğlunun tedavisi için 5620 sayılı Kanun bağlamındaki yer değiştirme
              talebinin,  KHK  içerisinde  yer  değiştirmeye  ilişkin  bir  hüküm  bulunmaması  sebebiyle  idare
              tarafından reddedilmesi işleminde hakkaniyete aykırılık bulunduğu ve 5620 sayılı Kanunda engelli
              bireyler  lehine  getirilen  düzenlemenin  başvuranın  talebine  ilişkin  işlemde  kıyasen  uygulanması
              gerektiği  kanaatine  varılmıştır.  Dolayısıyla  talebin  teşkilat  yapısı  ve  kadro  imkânları  ölçüsünde
              değerlendirilmesi  ve  bir  işlem  tesis  edilmesi  hususunda  Sağlık  Bakanlığına  Tavsiyede
              Bulunulmasına   karar verilmiştir.
                            62


              Uzlaştırmacı Olma ve Adli Sicil-Arşiv Kaydının Silinmesi Talebi Hakkında

              Başvuran, uzlaştırmacılık eğitimi aldığını, sonrasında uzlaştırmacılık sınavında başarılı olduğunu,
              Alternatif Çözümler Daire Başkanlığının, 2008 yılında işlediği bir suçtan dolayı uzlaştırmacılık
              başvurusunu  reddettiğini,  657  sayılı  Kanuna  tabi  memur  olarak  çalıştığını,  ancak  uzlaştırmacı
              olamadığını, aynı suçun Maliye Bakanlığı bünyesinde yapılan Defterdarlık Uzmanlığı ve Saymanlık
              Müdür Yardımcılığı sınavında da karşısına çıktığını, bu durumun ömür boyu cezalandırmaya neden
              olduğunu belirterek, öncelikle meslekte yükselmesine ve bazı kamu görevlerine girmesine engel
              olan cezanın adli sicil ve arşiv kaydından silinmesini ve uzlaştırmacı siciline kayıt yapılmasını talep
              etmiştir.

              Başvurunun  incelenmesi  neticesinde,  başvuranın  uzlaştırmacı  siciline  kayıt  talebinin,  “kasten
              işlenmiş  bir  suçtan  mahkûm  olmamak”  şartının  sağlanmamış  olması  nedeniyle,  Ceza
              Muhakemesinde  Uzlaştırma  Yönetmeliğinin  48/3-d  bendi  uyarınca,  reddedilmesinde  hukuka
              aykırılık tespit edilmemiştir. Ancak iddia merci olan savcılar ve karar merci olan hâkimler için 3 ay
              gibi bir üst sınır düzenlenmişken, ayrıca uzlaştırmacılık kurumu ile arabuluculuk kurumunun benzer
              amaçları haiz bir hukuki müessese olduğu ve arabulucular için 1 yıllık üst süre düzenlendiği dikkate

              61  2018/11746 numaralı başvuru hakkında verilen 30/01/2019 tarihli Tavsiye Kararı.
              62  2018/11001 numaralı başvuru hakkında verilen 05/02/2019 tarihli Tavsiye Kararı.

                                                                                                           72
   71   72   73   74   75   76   77   78   79   80   81