Page 83 - KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU
P. 83

Başvuranın iddiaları, ilgili idarelerin açıklamaları, konuyla ilgili mevzuat hükümleri ile tüm dosya
              kapsamındaki bilgi ve belgeler birlikte değerlendirildiğinde; şikâyete konu ihlalli geçiş yapan araçla
              ilgili olarak yapılan uygulamada hukuka aykırı bir husus bulunmadığı tespit edilmiştir. Bununla
              birlikte, PTT A.Ş. tarafından, ihlalli geçiş tarihinden itibaren 15 günlük süre içerisinde iyi yönetim
              ilkelerine  uygun  olarak  HGS  kullanıcılarına  SMS  ile  bilgilendirme  yapıldığı,  ancak  HGS
              sistemindeki  telefon  bilgilerin  güncel  olmaması  nedeniyle  bu  bilgilendirmede  bazı  sorunların
              yaşandığı, bu sorunların giderilmesi adına konuyla ilgili gerekli çalışmaların yapılması gerektiği
              yönünde Posta ve Telgraf Teşkilatı Anonim Şirketine Tavsiyede Bulunulmasına  karar verilmiştir.
                                                                                           68

              Yol Bozukluğunun Giderilmesi Talebi Hakkında

              Başvuran, Trabzon ili, Hayrat ilçesi, Taflancık Mahallesinin Varandiko mevkiindeki yolun önemli
              hizmet  ve  ulaşım  yollarından  biri  olduğunu,  yolun  tarım  işçisi  olan  insanlara  hizmet  verdiğini,
              toprak ve tek şeritli olduğunu, bu yolun bozuk olması nedeniyle ÇAYKUR’un ambarındaki yaş
              çayların transferi için akşam saatlerinde araç yollanamadığını, acil hasta vakalarında ambulansın
              olay  yerine  varmasının  ciddi  bir  sıkıntı  arz  ettiğini,  yolun  2-3  km’lik  kısmına  acilen  müdahale
              edilmesi  gerektiğini,  Hayrat  Belediyesinin  imkânlarının  kısıtlı  olması  nedeniyle  sorunlarını
              çözemediğini iddia ederek, yol sorunlarının çözüme kavuşturulmasını talep etmiştir.

              Başvuru  bağlamında  yapılan  araştırma  sonucunda;  su,  kanalizasyon,  yol  gibi  altyapıya  yönelik
              taleplerin  vatandaşlar  için  büyük  önem  taşıdığı;  bu  tür  kamu  hizmetlerinin  sunulmasının  hem
              vatandaşlar  hem  de  yerel  yönetimler  için  elzem  olduğu;  ancak  mali  yeterlilikler  göz  önünde
              bulundurulduğunda, bu hizmetlerin, belediyenin imkânları ölçüsünde hizmetin öncelik sırasına ve
              ivediliğine bakılarak yerine getirilebileceği kabul edilmiştir.

              Bu  kapsamda  yapılan  incelemede,  yol  yapımına  ne  zaman  başlanacağı  hususu,  idarenin  kamu
              kaynaklarını  etkin  şekilde  kullanması  çerçevesinde  takdir  yetkisi  bağlamında  değerlendirilmiş
              olmakla birlikte, yapılacak çalışmalar hakkında bir süre veya süreç belirlenmeden, konuya ilişkin
              sürecin belirsiz süreliğine ertelenmesi, yapılacak idari işlemin öngörülebilirlik ve belirlilik ilkeleri
              dışına  çıkarıldığı  belirlenmiştir.  Ayrıca  ilgili  belediyenin,  mali  durum  ve  hizmetin  ivediliği
              bakımından hizmetin yerine getirilmesinde öncelik sırası belirlemesi ve bu kapsamda işlem tesis
              etmesi  gerekmekte  olup  dosya  kapsamında,  adı  geçen  Belediyenin  belli  bir  plan  ve  program
              dâhilinde hareket ettiğine ilişkin bir tespit yapılamamıştır.

              Başvuranın  iddiaları,  idarelerin  konuyla  ilgili  açıklamaları,  ilgili  mevzuat  ve  tüm  dosya
              kapsamındaki bilgi ve belgeler birlikte değerlendirildiğinde; idarenin kamu hizmeti verirken “hesap
              verilebilirlik”, “öngörülebilirlik”, “belirlilik” gibi ilkeler doğrultusunda ve belli bir plan ve program
              dâhilinde  hareket  ederek,  söz  konusu  yol  bozukluğunun  giderilmesi  için  gerekli  iş  ve  işlemleri
              yapması  gerektiği  sonuç  ve  kanaatine  varılmış  olup  Hayrat  Belediye  Başkanlığına  Tavsiyede
              Bulunulmasına  karar verilmiştir.
                             69

              Sözlü Sınava İtiraz Hakkında

              Başvuran, 14 Nisan 2018 tarihinde yapılan mülakatta tarafına 54 puan verildiğini, KPSS puanının
              82 olduğunu, 2000 TL civarı formasyon ücreti verdiğini ve yaklaşık altı ayını pedagojik formasyon
              vermekle geçirdiğini, mülakatlarda genel olarak KPSS puanına yakın puanlar verilmesine rağmen
              tarafına çok düşük puan verildiğini ve bilim teknolojileri taban puanı 78 olmasına rağmen bu alanı
              seçemediğini  belirterek  mülakat  sonucunun  iptalini,  başka  bir  komisyon  tarafından  yeniden
              değerlendirilmesini ve mülakat sisteminin kaldırılmasını talep etmiştir.

              68  2018/11584 numaralı başvuru hakkında verilen 19/03/2019 tarihli Kısmen Tavsiye Kısmen Ret Kararı.
              69  2018/13984 numaralı başvuru hakkında verilen 15/04/2019 tarihli Tavsiye Kararı.

                                                                                                           79
   78   79   80   81   82   83   84   85   86   87   88