Page 83 - KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU
P. 83
Başvuranın iddiaları, ilgili idarelerin açıklamaları, konuyla ilgili mevzuat hükümleri ile tüm dosya
kapsamındaki bilgi ve belgeler birlikte değerlendirildiğinde; şikâyete konu ihlalli geçiş yapan araçla
ilgili olarak yapılan uygulamada hukuka aykırı bir husus bulunmadığı tespit edilmiştir. Bununla
birlikte, PTT A.Ş. tarafından, ihlalli geçiş tarihinden itibaren 15 günlük süre içerisinde iyi yönetim
ilkelerine uygun olarak HGS kullanıcılarına SMS ile bilgilendirme yapıldığı, ancak HGS
sistemindeki telefon bilgilerin güncel olmaması nedeniyle bu bilgilendirmede bazı sorunların
yaşandığı, bu sorunların giderilmesi adına konuyla ilgili gerekli çalışmaların yapılması gerektiği
yönünde Posta ve Telgraf Teşkilatı Anonim Şirketine Tavsiyede Bulunulmasına karar verilmiştir.
68
Yol Bozukluğunun Giderilmesi Talebi Hakkında
Başvuran, Trabzon ili, Hayrat ilçesi, Taflancık Mahallesinin Varandiko mevkiindeki yolun önemli
hizmet ve ulaşım yollarından biri olduğunu, yolun tarım işçisi olan insanlara hizmet verdiğini,
toprak ve tek şeritli olduğunu, bu yolun bozuk olması nedeniyle ÇAYKUR’un ambarındaki yaş
çayların transferi için akşam saatlerinde araç yollanamadığını, acil hasta vakalarında ambulansın
olay yerine varmasının ciddi bir sıkıntı arz ettiğini, yolun 2-3 km’lik kısmına acilen müdahale
edilmesi gerektiğini, Hayrat Belediyesinin imkânlarının kısıtlı olması nedeniyle sorunlarını
çözemediğini iddia ederek, yol sorunlarının çözüme kavuşturulmasını talep etmiştir.
Başvuru bağlamında yapılan araştırma sonucunda; su, kanalizasyon, yol gibi altyapıya yönelik
taleplerin vatandaşlar için büyük önem taşıdığı; bu tür kamu hizmetlerinin sunulmasının hem
vatandaşlar hem de yerel yönetimler için elzem olduğu; ancak mali yeterlilikler göz önünde
bulundurulduğunda, bu hizmetlerin, belediyenin imkânları ölçüsünde hizmetin öncelik sırasına ve
ivediliğine bakılarak yerine getirilebileceği kabul edilmiştir.
Bu kapsamda yapılan incelemede, yol yapımına ne zaman başlanacağı hususu, idarenin kamu
kaynaklarını etkin şekilde kullanması çerçevesinde takdir yetkisi bağlamında değerlendirilmiş
olmakla birlikte, yapılacak çalışmalar hakkında bir süre veya süreç belirlenmeden, konuya ilişkin
sürecin belirsiz süreliğine ertelenmesi, yapılacak idari işlemin öngörülebilirlik ve belirlilik ilkeleri
dışına çıkarıldığı belirlenmiştir. Ayrıca ilgili belediyenin, mali durum ve hizmetin ivediliği
bakımından hizmetin yerine getirilmesinde öncelik sırası belirlemesi ve bu kapsamda işlem tesis
etmesi gerekmekte olup dosya kapsamında, adı geçen Belediyenin belli bir plan ve program
dâhilinde hareket ettiğine ilişkin bir tespit yapılamamıştır.
Başvuranın iddiaları, idarelerin konuyla ilgili açıklamaları, ilgili mevzuat ve tüm dosya
kapsamındaki bilgi ve belgeler birlikte değerlendirildiğinde; idarenin kamu hizmeti verirken “hesap
verilebilirlik”, “öngörülebilirlik”, “belirlilik” gibi ilkeler doğrultusunda ve belli bir plan ve program
dâhilinde hareket ederek, söz konusu yol bozukluğunun giderilmesi için gerekli iş ve işlemleri
yapması gerektiği sonuç ve kanaatine varılmış olup Hayrat Belediye Başkanlığına Tavsiyede
Bulunulmasına karar verilmiştir.
69
Sözlü Sınava İtiraz Hakkında
Başvuran, 14 Nisan 2018 tarihinde yapılan mülakatta tarafına 54 puan verildiğini, KPSS puanının
82 olduğunu, 2000 TL civarı formasyon ücreti verdiğini ve yaklaşık altı ayını pedagojik formasyon
vermekle geçirdiğini, mülakatlarda genel olarak KPSS puanına yakın puanlar verilmesine rağmen
tarafına çok düşük puan verildiğini ve bilim teknolojileri taban puanı 78 olmasına rağmen bu alanı
seçemediğini belirterek mülakat sonucunun iptalini, başka bir komisyon tarafından yeniden
değerlendirilmesini ve mülakat sisteminin kaldırılmasını talep etmiştir.
68 2018/11584 numaralı başvuru hakkında verilen 19/03/2019 tarihli Kısmen Tavsiye Kısmen Ret Kararı.
69 2018/13984 numaralı başvuru hakkında verilen 15/04/2019 tarihli Tavsiye Kararı.
79