Page 84 - KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU
P. 84
Yapılan incelemede; Sözleşmeli Öğretmen Sözlü Sınav Değerlendirme Formunda yer alan 4 konu
başlığını değerlendirecek şekilde adayın seçtiği kapalı zarf içinde yer alan ve imzalanmak suretiyle
muvafakati alınan soruların kendisine yöneltildiği ve buna göre değerlendirme yapılarak puanlama
yapıldığı, dolayısıyla bahsi geçen sözlü sınavda adaylara yöneltilen soruların idare tarafından değil
de adayların inisiyatifleri doğrultusunda belirlendiği anlaşılmış, dolayısıyla sözlü sınavda adaylara
yöneltilen soruların belirlenmesinde hukuka ve hakkaniyete aykırılık tespit edilememiştir.
Öte yandan, başvuranın sözlü sınav esnasında zarftan çektiği sorulara ilişkin verdiği yanıtların,
Sözleşmeli Öğretmen İstihdamına İlişkin Yönetmeliğin 9 uncu maddesi kapsamında oluşturulduğu
tespit edilen komisyon üyeleri tarafından değerlendirildiği ve bu komisyon üyelerince takdir edilen
notların sözlü sınav değerlendirme formunda ayrı ayrı gösterildiği görülmüştür.
İdare tarafından Kurumumuza gönderilen komisyon değerlendirme formları incelendiğinde ise,
komisyon üyeleri tarafından yapılan değerlendirmeler ve bu değerlendirmeler neticesinde verilen
puanların birbirini destekler nitelikte olduğu, bu nedenle sözlü sınav değerlendirme tutanağındaki
puanlamaya ilişkin takdir yetkisinin kamu yararı ve hizmet gereklerine aykırı olarak kullanıldığı ve
sübjektif bir değerlendirme yapıldığına dair herhangi bir bilgi ve belgeye de rastlanılamadığından,
bahsi geçen sözlü sınavın usul ve esaslara uygun olarak yapıldığı kanaatine varılmıştır.
Diğer taraftan, Sözleşmeli Öğretmen İstihdamına İlişkin Yönetmeliğin 12 nci maddesinde, sözlü
sınavdan 60 puan ve üzeri not alanların başarılı sayılacağı belirtilmiş olup komisyon üyeleri
tarafından verilen puanların toplanarak ortalamasının alınması suretiyle ulaşılan nihai puanın 54
olması nedeniyle başvuranın başarısız sayılması işleminde hukuka aykırılık olmadığı tespit
edilmiştir.
Ancak idare tarafından gönderilen bilgi ve belgelerden komisyon üyelerince verilen puanların
tutanağa geçirildiği, bunun dışında ayrıca soru ve cevaplara ilişkin herhangi bir gerekçeli tutanak
tutulmadığı, sorulacak sorular için bir puanlama kriteri belirlenmediği ve cevap anahtarı
hazırlanmadığı anlaşılmıştır.
Başvuranın iddiaları, ilgili idarenin açıklamaları, konuyla ilgili mevzuat hükümleri ile tüm dosya
kapsamındaki bilgi ve belgeler birlikte değerlendirildiğinde; sözlü sınavların iyi yönetim
ilkelerinden olan “nesnellik”, “tarafsızlık”, “şeffaflık”, “hesap verilebilirlik” ve “kararların
gerekçeli olması” ilkelerine uygun yapılmasını teminen, idarenin bundan sonra düzenleyeceği sözlü
sınavlar öncesinde bilgi soruları yanında cevap anahtarlarını hazırlaması, sınavlara giren adaylara
verilen puanların gerekçelerini ortaya koyacak tedbirler alması yönünde Milli Eğitim Bakanlığına
Tavsiyede Bulunulmasına karar verilmiştir.
70
Pembe Dava Dosyalarının Sağlık Sorunlarına Sebep Olduğundan Bahisle Bu Dosyaların
Kullanımının Yasaklanması Talebi
Başvuran özetle; pembe dosyalardaki tozun; astım, bronşit, alerji gibi kronik hastalıkları
tetiklediğini, pembe dosyaların bilgisayarların kullanım ömrünü kısaltarak kurum zararı
oluşturduğunu, kaliteli, yeni ve modern dosyaların 0,75 kuruş, tozlu pembe dosyaların 1 TL
olduğunu, pembe dosyaların çok kolay tutuşabilen saman kâğıttan üretildikleri için yangına
sebebiyet verebileceğini ancak modern yeşil beyaz dosyaların üzeri ayrı bir maddeyle kaplı olması
nedeniyle yanması ve tutuşmasının pembe dosyalara göre daha zor olduğunu belirterek pembe
dosyaların kullanımının tamamen yasaklanmasını talep etmektedir.
Kurumumuzca yapılan inceleme neticesinde; Adalet Bakanlığı Strateji Geliştirme Başkanlığının
adli ve idari yargı birimleri ile icra-iflas müdürlüklerinde kullanılan dosyaların daha nitelikli ve
70 2018/9617 numaralı başvuru hakkında verilen 10/01/2019 tarihli Kısmen Tavsiye Kısmen Ret Kararı.
80