Page 300 - 2019 Yıllık Rapor web
P. 300

TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET MECLİSİ KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU



               belli bir süre sonra elde edileceğine inanılan hakların korunması beklenmektedir. İdari
               organlarca belirli çıkarlardan yoksun bırakılan kişilerin haklı beklentilerinin korunması
               ya da en azından kamu politikalarındaki değişiklik karşısında hukuki belirlilik gereğince
               bu durumu öngörebilmeleri adına bireylerin muhtemel kazanımlarının güvenceye
               kavuşturulması  gerekmekte  ise  de;  buradaki  güvencenin  kazanılmış  haklarda  olduğu
               kadar güçlü olmadığı ve kural olarak bu alanda kamu otoritelerinin takdir yetkisinin
               söz konusu olduğu kabul edilmektedir.
               Akademik teşvik ödeneği ile ilgili olarak düzenleme yapma hususunda idarenin takdir
               yetkisi olduğu, başvuruya konu değişikliklerin de bu çerçevede yapılabileceği ve üstelik
               değişikliklerin akademik kaliteyi yükseltmek ve eşitsizliklerin önüne geçmek gibi
               kamu yararı maksadıyla haklı olarak yapıldığı tereddütsüz kabul edilmekle birlikte;
               başvuranın, eski  Yönetmeliğe göre puan alabileceğini düşünerek çeşitli akademik
               faaliyetlerde bulunduğu, tabii bu noktada idarenin de ifade ettiği gibi akademisyenlerin
               yürütmüş  oldukları akademik  faaliyetlerdeki temel amacın öncelikle bilime katkı
               sunulması  ve  ülkemizin  akademik  faaliyetlerdeki  düzeyinin  yükseltilmesi  olduğu
               hususunun da açık olduğu, ancak akademik teşvik ödeneği müessesesinin oluşturulması
               karşısında akademisyenlerin yaptıkları akademik faaliyetlerle bu teşvikten yararlanma
               beklentilerinin de göz ardı edilemeyeceği değerlendirilmiştir.
               Diğer yandan, hukuki belirlilik ve öngörülebilirlik adına idarenin haklı olarak
               yaptığı veya yapacağı değişikliklerin haklı beklentilere zarar vermeyecek şekilde
               uygulanması, mesela haklı beklentileri koruyan geçici maddelere yer verilmesi
               gerektiği değerlendirilmiş; sonuç olarak, esas itibariyle idarenin değişiklik yapmasında
               hukuka ve hakkaniyete aykırılık olmasa da değişikliklerin devam edeceği açıklaması
               da göz önünde bulundurularak söz konusu değişikler yapılırken haklı beklentilerin
               dikkate  alınmamasında  hukuka  ve  hakkaniyete  uyarlık  olmadığı  kanaatine  varılmış
               ve başvurunun, haklı beklentilerin karşılanmaması açısından kabulü ve bundan böyle
               Akademik Teşvik Ödeneği  Yönetmeliğinde yapılacak değişiklerde haklı beklentilerin
               korunması ilkesine uyulması yönünde Yükseköğretim Kurulu Başkanlığına Tavsiyede
                            89
               Bulunulmasına  karar verilmiştir.
               8.5.3.3. Doçentlik Jüri Üyelerinin Raporlarına İtiraz

               Kurumumuza, doçent unvanını almak için Üniversitelerarası Kurul (ÜAK) Başkanlığına
               başvurup bu başvurusu önceden belirlenen jüri üyelerinin değerlendirmesi neticesinde
               asgari koşulları sağlamadığı gerekçesi ile iptal edilen veya eser incelemesinde oy
               çokluğuyla başarısız bulunan doçent adaylarının başvuruları gelmektedir. Bu
               başvuruların incelemesi, ÜAK Başkanlığından talep edilen adayların doçentlik başvuru
               dosyaları, incelemeyi yapan jüri üyelerinin raporları ve Doçentlik Komisyonunun
               değerlendirmeleri çerçevesinde yapılmaktadır.  Başvurularda öne çıkan en önemli
               hususun, adayların jüri üyelerinin raporlarının objektif, gerekçeli ve detaylı olmadığı

               89  2019/486 numaralı başvuru hakkında verilen 04/07/2019 tarihli Tavsiye Kararı


                                                                        2019 YILLIK RAPOR  299
   295   296   297   298   299   300   301   302   303   304   305