Page 303 - 2019 Yıllık Rapor web
P. 303

TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET MECLİSİ KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU



                 zorunluluğunun aranmadığı, sadece sınavlara girmenin yeterli olduğu” yönünde
                 açıklamalar  yapmış  olduğunu  belirttiği  görülmüş  ise de KISBÜ  Önlisans ve Lisans
                 Eğitim-Öğretim  Yönetmeliğinin  22 nci  maddesinde  “Öğrenciler kayıtlı  oldukları
                 programın her dersine, uygulama ve laboratuvar çalışmasına, bunların gerektirdiği veya
                 ilgili öğretim elemanının gerekli gördüğü sınav ve akademik çalışmalara katılmakla
                 yükümlüdür. Öğrencilerin, dersin tamamına devam etmesi esastır. 14 haftanın
                 teorik derslerinde %70, uygulamalı ve laboratuvar derslerinde % 80 devam etmek
                 zorunludur.” düzenlemesinin mevcut olduğu ve başvuranın da kayıtlı bulunduğu
                 Üniversitenin eğitim-öğretim esaslarını belirlediği  Yönetmelik hükümlerine uymakla
                 yükümlü olduğu açıktır. Açıklanan gerekçeler ile devam zorunluluğu kararının iptali
                                       91
                 talebine ilişkin Ret Kararı  verilmiştir.
                 8.5.3.6. Yüksek Lisans Programlarına Alım Sonuçlarına Yapılan İtirazlar

                 Kurumumuza lisansüstü programlara alım sonuçlarına, özellikle yapılan sözlü
                 mülakatlara itiraz anlamında başvurular da yapılmaktadır. Bu başvurularda, her ne
                 kadar bilimsel özerklik temelinde değerlendirmeler yapılsa da her hâlükârda bilimsel
                 değerlendirmelerde “açık ve şeffaf” olmanın ve “gerekçelendirmenin” beklendiği, sözlü
                 mülakata ilişkin gerekçeli kayıt tutulması gerektiği vurgulanmaktadır. 92
                 8.5.4. Spor Federasyonlarının İşlem ve Uygulamaları

                 Kurumumuza bu alanda yapılan başvurular;  Türkiye Futbol Federasyonu (TFF) ve
                 çeşitli spor federasyonları bünyesindeki sporcuların, hakemlerin, antrenörlerin ve
                 federasyonlarda yönetici düzeyindeki kişilerin tutum ve davranışlarının sportmenliğe
                 aykırılık gerekçesi ile disipline sık sık konu edilmesi, disiplin yargılamasının spor
                 disiplinini sağlamanın ötesinde kullanılabilmesi, federasyonların çeşitli kurullarının
                 iş ve işlemlerinde hukuki  dayanak ve gerekçelerinin  sınırlı olması vb. konularda
                 yoğunlaşmaktadır.
                 8.5.4.1. TFF PFDK Tarafından Hakeme Verilen 4 Aylık Hak Mahrumiyeti
                 Cezasına İtiraz

                 Başvuran,  Türkiye Futbol Federasyonu’ndan istifa dilekçesi vermesini takiben  TFF
                 Profesyonel Futbol Disiplin Kurulu (PFDK) tarafından hakkında 4 ay ceza verildiğini,
                 cezanın Merkez Hakem Kurulu  Talimatı’nın 38/A maddesine göre oyçokluğu ile
                 verildiğini, cezanın talimatlardaki karşılığının hakem lisans iptali ve ömür boyu
                 TFF bünyesinde MHK üyeliği, gözlemcilik, eğitimcilik, mentörlük gibi hiçbir görev
                 yapamamak olduğunu açıklayarak istifa eden bir hakeme MHK  Talimatına göre
                 ceza verilip verilemeyeceği değerlendirmesiyle birlikte ilgili cezanın yok hükmünde
                 sayılmasını ve lisansının aktif hale gelmesini talep etmektedir.
                 Başvuranın talebinin değerlendirilebilmesi için öncelikle hakem ve  TFF ilişkisinin

                 91  2019/8911 numaralı başvuru hakkında verilen 22/10/2019 tarihli Ret Kararı
                 92  2019/7427 numaralı başvuru hakkında verilen 09/09/2019 tarihli Kısmen Tavsiye Kısmen Ret Kararı


             302 2019 YILLIK RAPOR
   298   299   300   301   302   303   304   305   306   307   308