Page 387 - 2019 Yıllık Rapor web
P. 387
TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET MECLİSİ KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU
olmakla birlikte kurumların ihtiyaçlarına binaen çok farklı nitelikte sözleşmeli personel
statülerinin getirildiği ve farklı içerikteki mevzuatların düzenlendiği görülmektedir. Bu
mevzuat farklılığı içerisinde sözleşmeli personelin başvuruları kamu hizmetlerinin etkin
yürütülmesi ve kamu yararı göz önünde bulundurularak hakkaniyete dayalı inceleme
yapılması suretiyle sonuçlandırılmaktadır.
Konuya ilişkin örnek kararlara aşağıda yer verilmiştir.
8.11.4.1. Sözleşmeli Personelin Aile Birliğinin Sağlanması Amacıyla Yer
Değiştirmesi
Başvuran, Düzce ili, Kaynaşlı ilçesi, Muratbey köyünde 4/B sözleşmeli imam hatip
olarak çalıştığını, eşinin ise İstanbul Sanayi Odasında iç eksper mühendis olarak 2012
yılından beri aralıksız çalışmakta olduğunu, 2015 yılında evlendiğini, birçok kez
başvuru yapmasına rağmen başvurularının olumsuz cevaplandığını, evlendiği günden
beri eşiyle ayrı yaşadığını, aile bütünlüğünün sağlanamadığını belirterek eş durumu
sebebiyle İstanbul iline atamasının yapılmasını talep etmiştir.
Yapılan incelemede, her ne kadar başvuranın eş durumuna bağlı yer değişikliği talebi
İstanbul ilinde 4/B sözleşmeli imam hatip boş pozisyonu olmadığından bahisle idare
tarafından reddedilmiş ise de, Kurumumuzca yapılan bilgi ve belge talebine istinaden
idarece gönderilen 08/04/2019 tarihli ve E.96894 sayılı yazıda İstanbul, Kocaeli ve
Tekirdağ illerinde halihazırda çok az sayıda boş sözleşmeli imam hatip pozisyonu
bulunduğu belirtilmiş olup başvuranın vizeli olduğu birimde fiilen en az bir yıl
çalıştığı ve eşinin kurum içi yer değişikliği imkânının da bulunmadığı hususları dikkate
alındığında başvuranın Sözleşmeli Personel Çalıştırılmasına İlişkin Esasların Ek 3 üncü
maddesinin 2 nci fıkrasının (b) bendinden yararlandırılması gerektiği değerlendirilerek
başvuranın İstanbul ilinde boş sözleşmeli imam hatip pozisyonuna atamasının yapılması
hususunda Tavsiyede Bulunulmasına 190 karar verilmiştir.
8.11.4.2. Sözleşme Ücretinin Düşürülmesine İtiraz
Başvuran, 15/11/2015 tarihinden bu yana Eskişehir/İnönü Belediyesinde sözleşmeli
inşaat mühendisi olarak görev yaptığını, 2015, 2016 ve 2017 yıllarında sözleşmesinin
yenilendiğini, ancak gerekçe gösterilmeden 20/09/2017 tarihli ve E.1878 sayılı yazı
ile 2018 mali yılında sözleşmesinin yenilenmeyeceğinin tarafına bildirildiğini, konu
hakkında dava açtığını, Eskişehir 2. İdare Mahkemesinin 2018/468 sayılı kararı
ile işlemin iptal edildiğini, mahkeme kararının 23/07/2018 tarihinde belediyeye
tebliğ edildiğini ancak kurumun kendisi ile yeniden sözleşme imzalamak için
27/08/2018 tarihine kadar beklediğini, ayrıca 2017 yılı sözleşme net ücreti (ocak
ayı için) 2.159,53 TL iken 2018 yılında sözleşme net ücretinin 1.661,00 TL’ye
düşürüldüğünü, ücretinin Maliye Bakanlığı’nın vermiş olduğu yasal memur zamları
oranında artırılması gerekirken kurumda çalışmadığı süreçte alınan ve bir yıl önce
verilen ücretin indirilerek kazanılmış hakkının hiçe sayıldığını, 31/08/2018 tarihli
190 2018/15779 numaralı başvuru hakkında verilen 14/05/2019 tarihli Tavsiye Kararı
386 2019 YILLIK RAPOR