Page 387 - 2019 Yıllık Rapor web
P. 387

TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET MECLİSİ KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU



                 olmakla birlikte kurumların ihtiyaçlarına binaen çok farklı nitelikte sözleşmeli personel
                 statülerinin getirildiği ve farklı içerikteki mevzuatların düzenlendiği görülmektedir. Bu
                 mevzuat farklılığı içerisinde sözleşmeli personelin başvuruları kamu hizmetlerinin etkin
                 yürütülmesi ve kamu yararı göz önünde bulundurularak hakkaniyete dayalı inceleme
                 yapılması suretiyle sonuçlandırılmaktadır.
                 Konuya ilişkin örnek kararlara aşağıda yer verilmiştir.
                 8.11.4.1. Sözleşmeli Personelin Aile Birliğinin Sağlanması Amacıyla  Yer
                 Değiştirmesi

                 Başvuran, Düzce ili, Kaynaşlı ilçesi, Muratbey köyünde 4/B sözleşmeli imam hatip
                 olarak çalıştığını, eşinin ise İstanbul Sanayi Odasında iç eksper mühendis olarak 2012
                 yılından beri aralıksız çalışmakta olduğunu, 2015 yılında evlendiğini, birçok kez
                 başvuru yapmasına rağmen başvurularının olumsuz cevaplandığını, evlendiği günden
                 beri eşiyle ayrı yaşadığını, aile bütünlüğünün sağlanamadığını belirterek eş durumu
                 sebebiyle İstanbul iline atamasının yapılmasını talep etmiştir.

                 Yapılan incelemede, her ne kadar başvuranın eş durumuna bağlı yer değişikliği talebi
                 İstanbul ilinde 4/B sözleşmeli imam hatip boş pozisyonu olmadığından bahisle idare
                 tarafından reddedilmiş ise de, Kurumumuzca yapılan bilgi ve belge talebine istinaden
                 idarece gönderilen 08/04/2019 tarihli ve E.96894 sayılı yazıda İstanbul, Kocaeli ve
                 Tekirdağ illerinde halihazırda çok az sayıda boş sözleşmeli imam hatip pozisyonu
                 bulunduğu belirtilmiş olup başvuranın vizeli olduğu birimde fiilen en az bir yıl
                 çalıştığı ve eşinin kurum içi yer değişikliği imkânının da bulunmadığı hususları dikkate
                 alındığında başvuranın Sözleşmeli Personel Çalıştırılmasına İlişkin Esasların Ek 3 üncü
                 maddesinin 2 nci fıkrasının (b) bendinden yararlandırılması gerektiği değerlendirilerek
                 başvuranın İstanbul ilinde boş sözleşmeli imam hatip pozisyonuna atamasının yapılması
                 hususunda Tavsiyede Bulunulmasına 190  karar verilmiştir.
                 8.11.4.2. Sözleşme Ücretinin Düşürülmesine İtiraz

                 Başvuran, 15/11/2015 tarihinden bu yana Eskişehir/İnönü Belediyesinde sözleşmeli
                 inşaat mühendisi olarak görev yaptığını, 2015, 2016 ve 2017 yıllarında sözleşmesinin
                 yenilendiğini, ancak gerekçe gösterilmeden 20/09/2017 tarihli ve E.1878 sayılı yazı
                 ile 2018 mali yılında sözleşmesinin yenilenmeyeceğinin tarafına bildirildiğini, konu
                 hakkında dava açtığını, Eskişehir 2. İdare Mahkemesinin 2018/468 sayılı kararı
                 ile işlemin iptal edildiğini, mahkeme kararının 23/07/2018 tarihinde belediyeye
                 tebliğ edildiğini ancak kurumun kendisi ile yeniden sözleşme imzalamak için
                 27/08/2018 tarihine kadar beklediğini, ayrıca 2017 yılı sözleşme net ücreti (ocak
                 ayı  için)  2.159,53  TL  iken  2018  yılında  sözleşme  net ücretinin  1.661,00  TL’ye
                 düşürüldüğünü, ücretinin Maliye Bakanlığı’nın vermiş olduğu yasal memur zamları
                 oranında artırılması gerekirken kurumda çalışmadığı süreçte alınan ve bir yıl önce
                 verilen ücretin indirilerek kazanılmış hakkının hiçe sayıldığını, 31/08/2018 tarihli

                 190  2018/15779 numaralı başvuru hakkında verilen 14/05/2019 tarihli Tavsiye Kararı


             386 2019 YILLIK RAPOR
   382   383   384   385   386   387   388   389   390   391   392