Page 165 - KDK
P. 165

TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET MECLİSİ KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU



                 Açıklanan gerekçelerle, idarenin başvuruya konu tekel bayi olarak işletilen büfeye
                 ruhsat verilmesi kapsamındaki mesafe ölçüm işleminde mer’i mevzuata aykırılık
                 tespit edilemediğinden talebin Reddine; diğer taraftan İşyeri Açma ve Çalışma
                 Ruhsatına İlişkin Yönetmeliği’nin 34’üncü maddesinde düzenlenen yüz metre kuralına
                 ilişkin  mesafe ölçüm  yönteminin  4250 sayılı  İspirto ve  İspirtolu İçkiler İnhisarı
                 Kanunu’nun 9’uncu maddesinin amacına uygun şekilde yeniden düzenlenmesi
                                                                   68
                 hususunda Cumhurbaşkanlığına Tavsiyede Bulunulmasına  karar verilmiştir.
                 İsminin Kara Listede Yer Alması Nedeniyle Abonelik Yenileme/Devir İşlemlerinin
                 Yapılmaması
                 Başvuran, icra takibi başlatılan fatura bedelleri hakkında söz konusu icra işlemine
                 itiraz ettiğini ve UYAP vatandaş sorgulamasında söz konusu icra dosyasının açık olarak
                 görünmediğini ancak firmanın hukuki yollardan tahsil etme imkânı bulunmayan
                 alacak tutarı nedeniyle servis sağlayıcı işletmeler arasında yapmış olduğu protokol ile
                 kendisini “kara listeye” aldığını belirterek tüketicileri mağdur eden, kişisel verilerin
                 doğru ve gerçeğe uygun tutulmaması nedeniyle Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu
                 (BTK) tarafından tüketicileri koruyucu düzenlemelerin yapılmasını; tüketicilerin
                 “kara liste” uygulamasına itiraz yolunun etkili ve sonuç alabilir şekilde düzeltilmesini,
                 açık icra takibi veya BTK Borç Sorgulama bilgilerinin yeterli görülerek kara listeden
                 çıkma hakkının tanınmasını, ilgili maddenin KVKK kapsamında uygunluğunun
                 denetlenmesini talep etmektedir.
                 Kurumumuzca yapılan inceleme neticesinde, uyuşmazlığa konu olan temel hususun;
                 5809  sayılı  Kanun kapsamında  abonelerin  fatura ve  ödeme  bilgilerinin işletmeciler
                 arasında paylaşılmasına yönelik olduğu, bu kapsamda Kanun’un 51’inci maddesi
                 ile abonelerin elektronik haberleşme hizmetlerine ve elektronik kimlik bilgisini haiz
                 cihazlara yönelik tarafların kendi sistemlerinde oluşan fatura tutarı ve ödeme bilgilerinin
                 paylaşılabilmesine imkan tanınmakla birlikte söz konusu işleme ve paylaşma faaliyetinin
                 sınırsız olmadığı, Kanun’da belirtilen “tahsilata ilişkin riskin yönetilmesi ve kötü niyetli
                 kullanımların  önlenmesi”  amacı ile işleme ve paylaşım  faaliyetinin  yapılabileceği
                 diğer taraftan söz konusu bilgilerin paylaşım yapılmasına yönelik süre, miktar gibi
                 kıstasların belirlenmesinin yanı sıra kara listeden çıkmak için borcun ödenmesi ile
                 birlikte “zamanaşımı, icraya itiraz edilmesi, icra dosyasının işlemden kaldırılması” gibi
                 durumların da göz önünde bulundurulması gerektiği değerlendirilmiştir.
                 Diğer taraftan 51’inci maddenin on üçüncü fıkrasında; “Bu maddenin uygulanmasına
                 ilişkin  usul  ve  esaslar  Kurum  tarafından  belirlenir.”  hususu  hüküm  altına  alındığı,
                 bilindiği üzere yürütmenin türevselliği ilkesi gereğince, yasama organı tarafından temel
                 kurallar  belirlendikten  sonra,  uzmanlık  ve idare tekniğine  ilişkin  hususlar  yürütme
                 organınca yapılabildiği, bu bağlamda, Kanun’un 51’inci maddesinde, kişisel verilerin
                 işlenmesi ve gizliliğin korunmasına ilişkin kurallar açık, net, anlaşılır bir şekilde

                 68  2019/19105 numaralı başvuru hakkında verilen 15.01.2020 tarihli Kısmen Tavsiye Kısmen Ret Kararı


             164 2020 YILLIK RAPOR
   160   161   162   163   164   165   166   167   168   169   170