Page 477 - KDK
P. 477
TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET MECLİSİ KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU
su ve kanalizasyon hizmetlerini yürütmek büyükşehir belediyesinin görev ve yetkileri
arasında sayılmış, yine aynı madde de Kanunlarla münhasıran büyükşehir belediyesine
verilen görevler ile birinci fıkrada sayılanlar dışında kalan görevleri yapmak ve yetkileri
kullanmak ilçe belediyelerinin görev ve yetkileri arasında olduğu, yine aynı Kanun’da,
her türlü alt yapı, yapım, onarım ve bakım giderleri, büyükşehir belediyesinin giderleri
arasında yer aldığı, bu çerçevede yağmur sularının uzaklaştırılmasına yönelik altyapı
çalışmalarının da büyükşehir belediyelerince yapılması gerektiği değerlendirilmiştir.
Diğer yandan, su ve kanalizasyon hizmetlerini yürütmenin büyükşehir belediyesinin
görev ve yetkileri arasında sayılığı, ilçe belediyelerinin görevleri arasında ise bu konu
hakkında bir hususa yer verilmediği, aynı zamanda her türlü alt yapı, yapım ve
onarım giderlerinin de Büyükşehir Belediyesinin giderleri arasında yer aldığı dikkate
alındığında yağmur suyunun uzaklaştırılmasına ilişkin gerekli tedbirlerin Hatay
Büyükşehir Belediyesince yapılması gerektiği, diğer taraftan büyükşehir belediyesinin
yetki alanındaki mahalleleri ilçe merkezine bağlayan yollar, bulvar, cadde ve ana
yollar dışındaki sokak ve caddelerin bakım ve onarımlarının da İskenderun Belediyesi
tarafından yapılması gerektiği sonucuna ulaşılmıştır.
Açıklanan gerekçelerle, şikâyete konu alanda biriken yağmur sularının uzaklaştırılmasına
yönelik tedbirlerin alınması hususunda Hatay Büyükşehir Belediye Başkanlığına
Tavsiyede Bulunulmasına, ilçe belediyesinin görev ve sorumluluğundaki sokak
ve caddelerin bakım ve onarımlarının yapılması hususunda İskenderun Belediye
27
Başkanlığına Tavsiyede Bulunulmasına karar verilmiştir.
Tavsiye kararı üzerine Hatay Büyükşehir Belediye Başkanlığı tarafından Kurumumuza
iletilen 25.09.2020 tarihli ve E. 22022 sayılı cevabi yazıda, bilgi ve belge talepli
yazıya verilen yanıt ile gerekli bilgilerin Kurumumuza verildiği ifade edilmiştir.
Kurumumuz tarafından verilen Tavsiye Kararında belirtilen hususlara yönelik herhangi
bir değerlendirmede bulunmadan bilgi-belge talebi kapsamında gönderdiği bilgileri
tekrarlamakla yetinmiştir. Bu durum, anayasal bir kurum olan Kamu Denetçiliği
Kurumunun vermiş olduğu karar sonrasında oluşan yeni durumla ilgili tekrar
bir değerlendirme yapılmaktan kaçınıldığının açık göstergesidir. Hâlbuki idarenin
Kararı uygulanabilir görmemesi halinde, karşı argümanlarını sunarak yaptığı işlemin
hukukiliğini ortaya koyması beklenirdi. Ancak idare, böyle bir yaklaşım sergilemeyip
oluşan yeni hukuki durumu göz ardı etmiştir.
Çevre Temizlik Vergisi ile Katı Atık Toplama ve Bertaraf Bedeli
2
Başvuran, … sokak 10 ve 10/1 numaralı konutta (toplam 96 m ) ailesi ile ikamet
ettiğini, 10 numaralı konuta yönelik su abonesi olduğunu ancak 10/1 konutta su
aboneliğinin bulunmadığını ve su ihtiyacını 10 numaralı konuttan ortak bir şekilde
karşıladığını belirterek 10/1 numaralı konutu hakkındaki 704,16 TL tutarındaki
27 2020/4903 numaralı başvuru hakkında verilen 14.09.2020 tarihli Tavsiye Kararı
476 2020 YILLIK RAPOR