Page 123 - 2021 Yıllık Rapor
P. 123
TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET MECLİSİ KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU
15.10.2021 tarihinde başvurucunun babası ile yapılan telefon görüşmesi ile başvurucu
tarafından Kurumumuza gönderilen 21.10.2021 tarihli e-postada da şikâyetin
Kurumumuza başvuru yapıldıktan bir gün sonra sonuçlandırıldığı, engelli aylığının
yeniden bağlandığı ve söz konusu taleplerinin yerine getirildiği beyan edilmiştir.
Bu çerçevede, başvuruya konu talebin ilgili idare tarafından Kurumumuzun girişimleri
sonucunda yerine getirildiği anlaşıldığından, Yönetmelik'in 33/A maddesi gereğince
39
Dostane Çözüm Kararı verilmiştir.
6.2 TAVSİYE KARARLARIMIZLA SAĞLANAN KATMA DEĞER
Kamu Denetçiliği Kurumu Kanunu'nun 20'nci maddesinin üçüncü fıkrası ve Kamu
Denetçiliği Kurumu Kanununun Uygulanmasına İlişkin Usul ve Esaslar Hakkında
Yönetmelik'in 32'nci maddesi uyarınca inceleme ve araştırma sonucunda şikâyet
konusu iddianın yerinde olduğu kanaatine varılması hâlinde Kurumumuz tarafından;
➢ Hatalı davranıldığının kabulü,
➢ Zararın tazmini,
➢ İşlem yapılması veya eylemde bulunulması,
➢ Mevzuat değişikliği yapılması,
➢ İşlemin geri alınması, kaldırılması, değiştirilmesi veya düzeltilmesi,
uygulamanın düzeltilmesi,
➢ Uzlaşmaya gidilmesi,
➢ Tedbir alınması
gibi hususların bir veya bir kaçını kapsayan içerikte “tavsiye kararı” verilmektedir.
Kurumca verilebilecek tavsiye kararlarının içeriği, anılan hususlarla sınırlı olmayıp bu
hususları içermeyen farklı bir tavsiye kararı da verilebilmektedir.
Kurumumuz tavsiye kararlarında şikâyet konusu uyuşmazlığı değerlendirirken hukuka
uygunluk denetiminin yanı sıra hakkaniyete uygunluk denetimi de yapmakta, idarenin
işlem, eylem, tutum ve davranışlarını iyi yönetim ilkeleri açısından da değerlendirmekte
ve gerekli görülmesi halinde mevzuat değişikliği önerisi de sunmaktadır. Aşağıda 2021
yılında verilen tavsiye kararlarından örnekler sunulmuştur.
39 2021/16099 numaralı başvuru hakkında verilen 01/11/2021 tarihli Dostane Çözüm Kararı
122 2021 YILLIK RAPOR