Page 408 - 2021 Yıllık Rapor
P. 408

TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET MECLİSİ KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU



               hastalar/hasta yakınları arasında sağlıklı bir iletişim kurabilmesi için gerekli tedbirlerin
               alınması  gerekmektedir.  İletişim  esnasında  hasta/hasta  yakınları  sağlık  personelinin
               ayrımcı tutum ve davranış sergilediği hissine kapıldığında tedavi süreci olumsuz
               etkilenebilecek ve güven zedelenecektir ki başvuruya konu olayda başvuran ve eşinin
               hastaneden tedavi almadan ayrıldığı görülmektedir. Ayrımcılık yapıldığı algısı telafisi
               mümkün  olmayan  sonuçlara  da  neden  olabilir.  Ayrıca,  bu  algı  toplumun  geriye
               kalanını da olumsuz yönde etkileyebilir. Bu yüzden sağlık personelinin tüm hastalara
               eşit davranması ve hastaların duyarlılıklarını göz önünde bulundurarak yaklaşması için
               etkili bir iletişim ağı kurulması gerekmektedir.  340

               7.19 ULAŞTIRMA, BASIN VE İLETİŞİM

               Günümüzde  uluslararası  ve  şehirler  arasında  insanların,  üretilmiş  olan  mal  veya
               hizmetlerin bir yerden bir yere hızlı, güvenli, rahat ve huzur içerisinde taşınması
               olarak tanımlanan ve gelişmişliğin ve ekonomik gücün önemli bir göstergesi olarak
               kabul edilen ulaştırma hizmetleri, bütün dünyada olduğu gibi ülkemizde de önemini
               korumakta ve yaşanan gelişmelerle önemini daha da artırmaya devam etmektedir.

               Yine günümüzün en önemli endüstrilerinden birisi olan bilgi teknolojileri ve iletişim
               sektörü de bir yandan ekonomik ve sosyal hayatın hızlı bir biçimde değişimine neden
               olurken  diğer  yandan  da  kendi  içinde  önemli  dönüşümler  yaşamaktadır.  Özellikle
               mobil iletişim ve internetin gelişimi ile birlikte, şebeke ve hizmetlerin birbirine oldukça
               yakınsayan ve kullanıcıların çoklu hizmetleri bir arada elde etmesine olanak sağlayan
               teknolojilerin gelişiminde önemli ilerlemeler sağlandığı görülmektedir.
               Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığının yer aldığı bir teşkilatlanmayla birçok kamu kurum-
               kuruluşu ve özel hukuk tüzel kişisi, ulaştırma-iletişim hizmetlerinin etkin, verimli ve
               sürekli bir şekilde vatandaşlara sunulması için çalışmaktadır.

               Belirli  zamanlarda  basılıp  her  çeşit  haber  ve  fikirleri  topluma  ulaştıran  tüm  yayın
               ürünlerini kapsayan kitle iletişim aracı olarak tanımlanabilecek olan basın hizmetleri ise
               halkın haber alma ve kanaat geliştirebilme imkânını derinden etkilemektedir. Özellikle
               basının,  gazete, dergi,  televizyon ve sosyal medya  aracılığı  ile toplumsal kanaatin
               demokratik bir biçimde oluşmasındaki rolü, büyük önem arz etmektedir. Bu bakımdan
               basın özgürlüğünün ve basın-yayın kuruluşlarının faaliyetlerinin titizlikle ele alınması
               gerekmektedir.
               Kurumumuza “ulaştırma, basın ve iletişim alanı”nda geçmiş yıllarda çeşitli başvurular
               yapılmış olup bu başvurular;

                  •  Baz  istasyonlarının  kaldırılması  ve  konulması  taleplerine  ilişkin  olarak
                     telekomünikasyon tesislerine,

                  •  Ticari amaçla eşya taşımacılığı yapanlara verilen K1 ve şehirler arası tarifeli ve
                     tarifesiz olarak ticari yolcu taşımacılığı yapanlara verilen D4 yetki belgesi ile

               340   2021/6614 numaralı başvuru hakkında verilen 22.09.2021 tarihli Tavsiye Kararı.



                                                                        2021 YILLIK RAPOR  407
   403   404   405   406   407   408   409   410   411   412   413