Page 408 - 2021 Yıllık Rapor
P. 408
TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET MECLİSİ KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU
hastalar/hasta yakınları arasında sağlıklı bir iletişim kurabilmesi için gerekli tedbirlerin
alınması gerekmektedir. İletişim esnasında hasta/hasta yakınları sağlık personelinin
ayrımcı tutum ve davranış sergilediği hissine kapıldığında tedavi süreci olumsuz
etkilenebilecek ve güven zedelenecektir ki başvuruya konu olayda başvuran ve eşinin
hastaneden tedavi almadan ayrıldığı görülmektedir. Ayrımcılık yapıldığı algısı telafisi
mümkün olmayan sonuçlara da neden olabilir. Ayrıca, bu algı toplumun geriye
kalanını da olumsuz yönde etkileyebilir. Bu yüzden sağlık personelinin tüm hastalara
eşit davranması ve hastaların duyarlılıklarını göz önünde bulundurarak yaklaşması için
etkili bir iletişim ağı kurulması gerekmektedir. 340
7.19 ULAŞTIRMA, BASIN VE İLETİŞİM
Günümüzde uluslararası ve şehirler arasında insanların, üretilmiş olan mal veya
hizmetlerin bir yerden bir yere hızlı, güvenli, rahat ve huzur içerisinde taşınması
olarak tanımlanan ve gelişmişliğin ve ekonomik gücün önemli bir göstergesi olarak
kabul edilen ulaştırma hizmetleri, bütün dünyada olduğu gibi ülkemizde de önemini
korumakta ve yaşanan gelişmelerle önemini daha da artırmaya devam etmektedir.
Yine günümüzün en önemli endüstrilerinden birisi olan bilgi teknolojileri ve iletişim
sektörü de bir yandan ekonomik ve sosyal hayatın hızlı bir biçimde değişimine neden
olurken diğer yandan da kendi içinde önemli dönüşümler yaşamaktadır. Özellikle
mobil iletişim ve internetin gelişimi ile birlikte, şebeke ve hizmetlerin birbirine oldukça
yakınsayan ve kullanıcıların çoklu hizmetleri bir arada elde etmesine olanak sağlayan
teknolojilerin gelişiminde önemli ilerlemeler sağlandığı görülmektedir.
Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığının yer aldığı bir teşkilatlanmayla birçok kamu kurum-
kuruluşu ve özel hukuk tüzel kişisi, ulaştırma-iletişim hizmetlerinin etkin, verimli ve
sürekli bir şekilde vatandaşlara sunulması için çalışmaktadır.
Belirli zamanlarda basılıp her çeşit haber ve fikirleri topluma ulaştıran tüm yayın
ürünlerini kapsayan kitle iletişim aracı olarak tanımlanabilecek olan basın hizmetleri ise
halkın haber alma ve kanaat geliştirebilme imkânını derinden etkilemektedir. Özellikle
basının, gazete, dergi, televizyon ve sosyal medya aracılığı ile toplumsal kanaatin
demokratik bir biçimde oluşmasındaki rolü, büyük önem arz etmektedir. Bu bakımdan
basın özgürlüğünün ve basın-yayın kuruluşlarının faaliyetlerinin titizlikle ele alınması
gerekmektedir.
Kurumumuza “ulaştırma, basın ve iletişim alanı”nda geçmiş yıllarda çeşitli başvurular
yapılmış olup bu başvurular;
• Baz istasyonlarının kaldırılması ve konulması taleplerine ilişkin olarak
telekomünikasyon tesislerine,
• Ticari amaçla eşya taşımacılığı yapanlara verilen K1 ve şehirler arası tarifeli ve
tarifesiz olarak ticari yolcu taşımacılığı yapanlara verilen D4 yetki belgesi ile
340 2021/6614 numaralı başvuru hakkında verilen 22.09.2021 tarihli Tavsiye Kararı.
2021 YILLIK RAPOR 407