Page 409 - 2021 Yıllık Rapor
P. 409
ilgili olarak yaşanan sorunlar, yolcu taşıma belgesinin ilgili idare tarafından
hiçbir gerekçe gösterilmeden iptal edilmesi, UKOME kararlarının tam anlamıyla
uygulanması ya da kaldırılması talepleri, Karayolları Genel Müdürlüğü (KGM)
ve TCDD tarafından üst geçit, alt geçit ve hemzemin geçit yapılması ve
yenilenmesi, KGM’nin yol yapımı esnasında neden olduğu mağduriyetler,
demiryolu taşımacılığına yönelik şikâyetler, taksiler dışında kanunsuz ticari
yolcu taşımacılığı yaptığı iddia edilen şirketlerin faaliyetlerinin yasaklanması,
Karayolları Trafik Kanunu Ek 2 ve 3 üncü maddelerince araçların trafikten men
edilmesi hususunda araç sahibi ve şoförün aynı kişi olmadığından bahisle kesilen
cezaların iptal edilmesi taleplerine ilişkin olarak karayolu, demiryolu, deniz ve iç
sular ile tehlikeli mal ve kombine taşımacılığına,
• İlgili internet sitesine erişimin yasaklanması ya da internet sitelerine erişimin
engellenmesinin önlenmesi, elektronik haberleşme sektöründe hizmet vermek
amacıyla kurulan şirket için yetkilendirme başvurusunun BTK tarafından
sonuçlandırılması, BTK tarafından aniden kesilmiş olan SMS trafiğinin yeniden
açılması, alan adı tahsisinin sağlanması içerikli medya hizmet sağlayıcılarına,
• İnternet altyapı sorununun çözülmesi, kişisel verilerin izinsiz paylaşımı, kayıtlı
elektronik posta (KEP) ve Ulusal Elektronik Tebligat Sistemi-UETS (e-Tebligat)
hakkında yaşanan aksaklıklar, sosyal medya hesabının başkaları tarafından ele
geçirilmesi, yurt dışı dahil e-Devlet şifresi verilmesinin sağlanması, yurt dışından
getirilen telefonların yurt içinde kullanıma açılmaması, adına açılan usulsüz
hatlara ilişkin mağduriyetlerin giderilmesi, hat satışı ile ilgili olarak usulsüz
hat uygulamalarında telekomünikasyon firmalarındaki çalışanların haksız yere
yargılanması içerikli elektronik haberleşme ve bilişim hizmetlerine,
• Sinema, dizi, reklam, internet siteleri üzerinden yapılan olumsuz yayınların
neden olduğu olumsuzluklar ile söz konusu yayınlar hakkında Radyo Televizyon
Üst Kurulu (RTÜK) tarafından gerekli denetimlerin yapılması içerikli reklam
yayınları ile genel, yerel ve tematik yayınlara,
• Telekomünikasyon alanında faaliyet gösteren işletmeler tarafından sunulan sabit
ve mobil telefonlar ile internet hizmetlerine ilişkin şikâyetler, Bilgi Teknolojileri
ve İletişim Kurumunun (BTK) denetim görevini layıkıyla yerine getirmediği
iddialarını içeren şikâyetler, kargo şirketleri, otobüs, havayolu ve demiryolu
(TCDD Taşımacılık A.Ş.) şirketlerini ilgilendiren tüketici yönlü talepler, köprü
ve otoyol geçişlerinde hatalı kesildiği iddia edilen OGS ve HGS cezaları ile KGM
tarafından kesilen diğer cezaların kaldırılması talepli şikâyetler, mobil telefonlara
SMS yoluyla gönderilen reklam içerikli mesajların engellenmesi, PTT’nin mesai
saatlerinin değiştirilmesi, çalışanları ile posta dağıtıcılarının olumsuz tutum ve
davranışları, PTT’nin usule aykırı tebligat yaptığı iddiaları içeren başvurular,
kablo yayıncılık hizmeti yapan TÜRKSAT’a ilişkin şikâyetler, bankalar ve
PTT’nin gişelerdeki işlem sırasında belirli kişilere öncelik hakkı tanıması
uygulamasına itiraz içerikli tüketici hak ve sorunlarına,