Page 409 - 2021 Yıllık Rapor
P. 409

ilgili olarak yaşanan sorunlar, yolcu taşıma belgesinin ilgili idare tarafından
                       hiçbir gerekçe gösterilmeden iptal edilmesi, UKOME kararlarının tam anlamıyla
                       uygulanması ya da kaldırılması talepleri, Karayolları Genel Müdürlüğü (KGM)
                       ve  TCDD  tarafından  üst  geçit,  alt  geçit  ve  hemzemin  geçit  yapılması  ve
                       yenilenmesi,  KGM’nin  yol  yapımı  esnasında  neden  olduğu  mağduriyetler,
                       demiryolu taşımacılığına yönelik şikâyetler, taksiler dışında kanunsuz ticari
                       yolcu taşımacılığı yaptığı iddia edilen şirketlerin faaliyetlerinin yasaklanması,
                       Karayolları Trafik Kanunu Ek 2 ve 3 üncü maddelerince araçların trafikten men
                       edilmesi hususunda araç sahibi ve şoförün aynı kişi olmadığından bahisle kesilen
                       cezaların iptal edilmesi taleplerine ilişkin olarak karayolu, demiryolu, deniz ve iç
                       sular ile tehlikeli mal ve kombine taşımacılığına,
                    •  İlgili  internet  sitesine  erişimin  yasaklanması  ya  da  internet  sitelerine  erişimin
                       engellenmesinin önlenmesi, elektronik haberleşme sektöründe hizmet vermek
                       amacıyla  kurulan  şirket  için  yetkilendirme  başvurusunun  BTK  tarafından
                       sonuçlandırılması, BTK tarafından aniden kesilmiş olan SMS trafiğinin yeniden
                       açılması, alan adı tahsisinin sağlanması içerikli medya hizmet sağlayıcılarına,

                    •  İnternet altyapı sorununun çözülmesi, kişisel verilerin izinsiz paylaşımı, kayıtlı
                       elektronik posta (KEP) ve Ulusal Elektronik Tebligat Sistemi-UETS (e-Tebligat)
                       hakkında yaşanan aksaklıklar, sosyal medya hesabının başkaları tarafından ele
                       geçirilmesi, yurt dışı dahil e-Devlet şifresi verilmesinin sağlanması, yurt dışından
                       getirilen telefonların yurt içinde kullanıma açılmaması, adına açılan usulsüz
                       hatlara ilişkin mağduriyetlerin giderilmesi, hat satışı ile ilgili olarak usulsüz
                       hat uygulamalarında telekomünikasyon firmalarındaki çalışanların haksız yere
                       yargılanması içerikli elektronik haberleşme ve bilişim hizmetlerine,
                    •  Sinema,  dizi,  reklam,  internet  siteleri  üzerinden  yapılan  olumsuz  yayınların
                       neden olduğu olumsuzluklar ile söz konusu yayınlar hakkında Radyo Televizyon
                       Üst Kurulu (RTÜK) tarafından gerekli denetimlerin yapılması içerikli reklam
                       yayınları ile genel, yerel ve tematik yayınlara,

                    •  Telekomünikasyon alanında faaliyet gösteren işletmeler tarafından sunulan sabit
                       ve mobil telefonlar ile internet hizmetlerine ilişkin şikâyetler, Bilgi Teknolojileri
                       ve  İletişim  Kurumunun  (BTK)  denetim  görevini  layıkıyla  yerine  getirmediği
                       iddialarını  içeren  şikâyetler,  kargo  şirketleri,  otobüs,  havayolu  ve  demiryolu
                       (TCDD Taşımacılık A.Ş.) şirketlerini ilgilendiren tüketici yönlü talepler, köprü
                       ve otoyol geçişlerinde hatalı kesildiği iddia edilen OGS ve HGS cezaları ile KGM
                       tarafından kesilen diğer cezaların kaldırılması talepli şikâyetler, mobil telefonlara
                       SMS yoluyla gönderilen reklam içerikli mesajların engellenmesi, PTT’nin mesai
                       saatlerinin değiştirilmesi, çalışanları ile posta dağıtıcılarının olumsuz tutum ve
                       davranışları,  PTT’nin  usule  aykırı  tebligat  yaptığı  iddiaları  içeren  başvurular,
                       kablo  yayıncılık  hizmeti  yapan  TÜRKSAT’a  ilişkin  şikâyetler,  bankalar  ve
                       PTT’nin  gişelerdeki  işlem  sırasında  belirli  kişilere  öncelik  hakkı  tanıması
                       uygulamasına itiraz içerikli tüketici hak ve sorunlarına,
   404   405   406   407   408   409   410   411   412   413   414