Page 452 - 2021 Yıllık Rapor
P. 452
TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET MECLİSİ KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU
Başvuruya muhatap idare ise, 01/04/2021 tarihli ve 35702025/29652 sayılı cevabi
yazısında, hasar talebinin eksper raporlarındaki tespitlere göre değerlendirildiği;
deprem sebebiyle oluştuğu iddia edilen hasarı tespit etme yetkisinin yıkıma karar veren
kamu otoritesinde olamayacağı; riskli yapının yenilenmesi için yapılan hasar tespitiyle
depremden kaynaklı hasar tespitinin farklılık arz ettiği; hasar bedelinin zararın meydana
geldiği tarihteki serbest piyasa rayiç birim fiyatlarına göre belirlenmesi gerektiği ve bu
gerekçelerle konunun yargı yoluyla açıklığa kavuşabileceği değerlendirmesiyle Karara
uyulmayacağı belirtilmiştir.
Ancak Doğal Afet Sigortaları Kurumunun deprem rizikosunun gerçekleşmesi sonucu
ortaya çıkan yeni durumu göz önüne alması gerektiği değerlendirilmektedir. Binanın
özelliklerinin sigorta sözleşmesi yapılırken değerlendirmeye alındığı; bu nedenle sigorta
bedelinin 158.760,00 TL olarak belirlendiği; binanın yeni olması durumunda bu
bedelin çok daha üstünde bir bedelle sigorta sözleşmesinin yapılacağı; zorunlu deprem
sigortası sözleşmelerinin yapılmasının bir amacının da ülkemizde mevcut deprem
gerçeği sebebiyle vatandaşlarımızın mağduriyetinin giderilmesi olduğu tespitleriyle,
DASK tarafından somut olayla ilgili ileri sürülen tezin ve Karara uymama gerekçesinin
kabul edilmesinin mümkün olmadığı düşünülmektedir.
Sınavın Geçerli Kabul Edilmesi ve Puanın Hesaplanması Talebi
Başvuran, 25.10.2020 tarihinde KPSS’ye (Ön Lisans) geçici kimlik belgesi ile girdiğini,
ancak 17.12.2020 tarihinde tarafına tebliğ edilen evrak ile kılavuzda tanımlanan
kimlik belgesini yanında bulundurmadığı gerekçesiyle sınavının geçersiz sayıldığını
öğrendiğini, bu hususun maddi gerçekliği yansıtmaması nedeniyle ÖSYM’ye dilekçe ile
itiraz başvurusunda bulunduğunu, bahse konu itirazında kimliğini yenilemek amacıyla
20/10/2020 tarihinde nüfus müdürlüğünden 209137412 numaralı geçici kimlik
belgesi aldığını, bu geçici kimlik belgesi ile sınava girmiş olmasına rağmen sınavının
geçersiz sayılmasının açıkça hukuka ve hakkaniyete aykırı olduğunu, nitekim geçici
kimlik belgesinin sınava giriş anında yanında olmasaydı sınavda görevli polis ve diğer
memurlar tarafından sınav salonuna girişinin sağlanmayacağını, sınav salonundaki
kamera kayıtları izlendiğinde de giriş belgesinin yanında olduğunun görülebileceğini
belirttiğini, ancak tarafına olumlu bir dönüş yapılmadığını ifade ederek ÖSYM Yönetim
Kurulunun 17.11.2020 tarihli ve 2020/30.01 sayılı kararının iptal edilerek sınavının
geçerli sayılması ve mağduriyetinin acilen giderilmesini talep etmiştir.
Yapılan inceleme ve araştırma neticesinde, başvuranın geçici kimlik belgesinde
fotoğraf olmaması nedeniyle sınav salon tutanağı doğrultusunda ÖSYM Yönetim
Kurulunun 17.11.2020 tarihli ve 2020/30.01 sayılı kararıyla başvuranın sınavı geçersiz
sayılmış olsa da başvuranın katılmış olduğu sınavın bina ve sınav salonu kamera
kayıtlarının incelenmesinden, geçici kimlik belgesinde fotoğrafının bulunduğunun
alenen görüldüğü; başvuran tarafından Kurumumuza sunulan söz konusu geçici kimlik
belgesinin incelenmesinden de güncel, geçerli ve fotoğraflı bir geçici kimlik belgesinin
söz konusu olduğu; bu anlamda başvuranın sınavının geçici kimlik belgesinde
fotoğrafının bulunmamasının somut olayımızda gerçeği yansıtmadığı; başvuruya
2021 YILLIK RAPOR 451