Page 419 - 2022-Yillik-Rapor-web
P. 419

TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET MECLİSİ KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU



                 Yapılan inceleme ve araştırma neticesinde; somut olayda, başvuranın eşinin çalıştığı
                 Kurumun, personel ihtiyacı olduğu gerekçesiyle kişinin Şırnak iline atanmasını
                 uygun bulmadığı, ayrıca başvuranın sekiz aylık bebeğinin olup annesinin Şırnak’ta
                 babasının Elazığ’da olması nedeniyle ailenin parçalanmış durumda olduğu bunun
                 yanı sıra başvuranın gitmeyi talep ettiği Elazığ İlinde atanabileceği boş kadronun
                 mevcut olduğu göz önüne alındığında başvuranın eşinin bulunduğu yere, aile birliği
                 mazeretiyle yer değişikliği talebinin hayatın olağan akışı içine zorunlu bir durum olduğu
                 değerlendirilmiştir.
                 Devlet Memurlarının Yer Değiştirme Suretiyle Atanmalarına İlişin Yönetmelik’in, “Aile
                 Birliği Mazeretine Bağlı Yer Değişikliği” başlıklı 14'üncü maddesinin birinci fıkrasının
                 a ve c bentleri düzenlemesi karşısında Sağlık Bakanlığı tarafından, Sağlık Bakanlığı
                 Atama ve Yer Değiştirme Yönetmeliği gereği başvuranın tayin talebinin reddedilmesi;
                 başta Anayasa olmak üzere, 657 sayılı Kanun ve Devlet Memurlarının Yer değiştirme
                 Suretiyle  Atanmalarına  İlişkin Yönetmelik’in  ilgili  düzenlemelerine ters düşmektedir.
                 Bu nedenle başvuranın yukarıda bahsedilmiş olan aile durumu da dikkate alındığında
                 hakkaniyet gereği de başvuranın talebinin kabulüne karar verilmesi gerekmektedir.

                 Diğer taraftan her ne kadar idarece belirlenen amaç doğrultusunda personele getirilen
                 yer değişikliği kısıtlamaları bulunsa da kanun koyucunun, öngördüğü uygulamanın,
                 adil, ölçülü ve hakkaniyete uygun olması gerektiği, başvuranın aile birliği mazeretine
                 bağlı yer değişikliği talebinde bulunuyor oluşunda İdare tarafından Kurumun Elazığ’da
                 başvuranın atanabileceği kadronun bulunduğu, başvuranın taleplerinin birçok kez
                 reddedildiği, eşinin işi gereği başvuranın çalıştığı yere gelemeyeceği hususları ile çalışma
                 barışı ve motivasyonu göz önüne alınarak başvuranın eşinin yanına tayin edilmesi
                 gerektiği sonuç ve kanaatine varılarak Tavsiye Kararı 258  verilmiştir.

                 Nakil talebini içeren bir diğer başvuruda ise; başvuran, İstanbul Silivri Kapalı Ceza
                 İnfaz Kurumunda sözleşmeli infaz koruma memuru olarak 8.03.2019 tarihinden bu
                 yana görev yaptığını, eşinin Afyonkarahisar ili Dinar ilçesi Kadılar Köyünde ikamet
                 edip 2 yıldır çiftçilik ve hayvancılık yaptığını, 18.11.2021 tarihli aile birliği mazeretiyle
                 Afyonkarahisar iline atanma talebinin reddedildiğini, 18.01.2022 tarihli dilekçesine
                 ise bütün şartları taşımasına rağmen cevap verilmediğini ifade ederek Afyonkarahisar
                 ilindeki ceza infaz kurumlarına atamasının yapılmasını talep etmiştir.

                 Yapılan inceleme ve araştırma neticesinde; başvuru konusu olayda, başvuranın eşinin
                 son iki yıl içinde 360 gün sosyal güvenlik primi ödemek suretiyle kendi adına çalışmış
                 ve halen çalışıyor olduğu, başvuranın da görev yerinde fiilen en az bir yıl çalıştığı, ancak,
                 başvuranın sözleşmeli personel olması nedeniyle Adalet Bakanlığı Memur Sınav, Atama
                 ve Nakil Yönetmeliği’ndeki kamu personeli olmayan eşinin, talep edilen yerde başvuru

                 258   2022/1253 numaralı başvuru hakkında verilen 30.06.2022 tarihli Tavsiye Kararı


             418 2022 YILLIK RAPOR
   414   415   416   417   418   419   420   421   422   423   424