Page 419 - 2022-Yillik-Rapor-web
P. 419
TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET MECLİSİ KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU
Yapılan inceleme ve araştırma neticesinde; somut olayda, başvuranın eşinin çalıştığı
Kurumun, personel ihtiyacı olduğu gerekçesiyle kişinin Şırnak iline atanmasını
uygun bulmadığı, ayrıca başvuranın sekiz aylık bebeğinin olup annesinin Şırnak’ta
babasının Elazığ’da olması nedeniyle ailenin parçalanmış durumda olduğu bunun
yanı sıra başvuranın gitmeyi talep ettiği Elazığ İlinde atanabileceği boş kadronun
mevcut olduğu göz önüne alındığında başvuranın eşinin bulunduğu yere, aile birliği
mazeretiyle yer değişikliği talebinin hayatın olağan akışı içine zorunlu bir durum olduğu
değerlendirilmiştir.
Devlet Memurlarının Yer Değiştirme Suretiyle Atanmalarına İlişin Yönetmelik’in, “Aile
Birliği Mazeretine Bağlı Yer Değişikliği” başlıklı 14'üncü maddesinin birinci fıkrasının
a ve c bentleri düzenlemesi karşısında Sağlık Bakanlığı tarafından, Sağlık Bakanlığı
Atama ve Yer Değiştirme Yönetmeliği gereği başvuranın tayin talebinin reddedilmesi;
başta Anayasa olmak üzere, 657 sayılı Kanun ve Devlet Memurlarının Yer değiştirme
Suretiyle Atanmalarına İlişkin Yönetmelik’in ilgili düzenlemelerine ters düşmektedir.
Bu nedenle başvuranın yukarıda bahsedilmiş olan aile durumu da dikkate alındığında
hakkaniyet gereği de başvuranın talebinin kabulüne karar verilmesi gerekmektedir.
Diğer taraftan her ne kadar idarece belirlenen amaç doğrultusunda personele getirilen
yer değişikliği kısıtlamaları bulunsa da kanun koyucunun, öngördüğü uygulamanın,
adil, ölçülü ve hakkaniyete uygun olması gerektiği, başvuranın aile birliği mazeretine
bağlı yer değişikliği talebinde bulunuyor oluşunda İdare tarafından Kurumun Elazığ’da
başvuranın atanabileceği kadronun bulunduğu, başvuranın taleplerinin birçok kez
reddedildiği, eşinin işi gereği başvuranın çalıştığı yere gelemeyeceği hususları ile çalışma
barışı ve motivasyonu göz önüne alınarak başvuranın eşinin yanına tayin edilmesi
gerektiği sonuç ve kanaatine varılarak Tavsiye Kararı 258 verilmiştir.
Nakil talebini içeren bir diğer başvuruda ise; başvuran, İstanbul Silivri Kapalı Ceza
İnfaz Kurumunda sözleşmeli infaz koruma memuru olarak 8.03.2019 tarihinden bu
yana görev yaptığını, eşinin Afyonkarahisar ili Dinar ilçesi Kadılar Köyünde ikamet
edip 2 yıldır çiftçilik ve hayvancılık yaptığını, 18.11.2021 tarihli aile birliği mazeretiyle
Afyonkarahisar iline atanma talebinin reddedildiğini, 18.01.2022 tarihli dilekçesine
ise bütün şartları taşımasına rağmen cevap verilmediğini ifade ederek Afyonkarahisar
ilindeki ceza infaz kurumlarına atamasının yapılmasını talep etmiştir.
Yapılan inceleme ve araştırma neticesinde; başvuru konusu olayda, başvuranın eşinin
son iki yıl içinde 360 gün sosyal güvenlik primi ödemek suretiyle kendi adına çalışmış
ve halen çalışıyor olduğu, başvuranın da görev yerinde fiilen en az bir yıl çalıştığı, ancak,
başvuranın sözleşmeli personel olması nedeniyle Adalet Bakanlığı Memur Sınav, Atama
ve Nakil Yönetmeliği’ndeki kamu personeli olmayan eşinin, talep edilen yerde başvuru
258 2022/1253 numaralı başvuru hakkında verilen 30.06.2022 tarihli Tavsiye Kararı
418 2022 YILLIK RAPOR