Page 469 - 2022-Yillik-Rapor-web
P. 469

TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET MECLİSİ KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU



                 ya da yetersiz su sorununun giderilmesi, 329  patlamış su borularının tamir edilmesi,
                 zarar gören/yıkılan su çeşmesinin yeniden inşası veya bakımının yapılması, 330  güncel
                 su  tarifesinden  yararlanması  gerekirken  eski  su  tarifesinden  yararlandırılması, 331   su
                 aboneliği tarifesinin değiştirilmemesi, 332  su faturasında engellilik indiriminin oranının
                 yükseltilmesi, 333  ikamet edilen (imar barışı kapsamında “yapı kayıt belgesi” alınmış
                 binalar ve riskli bina kapsamında olanlar dahil) konuta su aboneliği yapılmaması,
                 ikamet ettiği konuta şebeke hattı çekilmesi, yüksek gelen su faturası ile geçmişe dönük
                 olarak çıkarılan su borcunun düzeltilmesi, faturalardan ya da su kartlarından çeşitli
                 adlar altında alınan bedellerin iadesi, 334  kaçak su kullanıldığı gerekçesiyle tarafına
                 kesilen cezaların iptal edilmesi, su faturalarının okunmadan tahakkuk ettirildiği iddiası
                 içerikli başvurular alınmıştır.
                 7.14.7.1 Elektronik Kartlı Su Sayacı Kullanımının Zorunlu Tutulması

                 3516 sayılı Ölçüler ve Ayar Kanunu’nun 9’uncu maddesinde, ölçü ve ölçü aletlerinin
                 muayenelere tabi tutulacağı, bu muayenelerin usul ve esasları, kimler tarafından ne
                 şekilde ve surette yapılacakları ve muayeneye tabi ölçü ve ölçü aletleri sahiplerinin veya
                 bunları kullananların görev ve sorumlulukları ile tabi olacakları yasakların yönetmelikte
                 gösterileceği hükme bağlanmıştır.
                 Ölçü ve Ölçü Aletleri Muayene Yönetmeliği’nin 6’ncı maddesi, periyodik muayeneleri
                 sonucunda uygun bulunan ölçü ve ölçü aletlerinin, Ölçü ve Ölçü Aletleri Damga
                 Yönetmeliği’nde belirtildiği şekilde damgalanacağı, Yönetmelik’in 9’uncu maddesi ise,
                 elektrik, su ve doğalgaz sayaçlarının periyodik muayenelerinin on yılda bir yaptırılmasının
                 zorunlu olduğu düzenlemesini içermektedir.

                 Yargıtay 3. Dairesinin 02.07.2015 tarihli kararında, idarelerin, sayaç seçimi (kartlı, ön
                 ödemeli veya mekanik vb.) hususunda aboneye tercih etme hakkı tanıması gerektiği, bu
                 hususun göz ardı edilmesi ve abonelerin kartlı sayaç kullanmaya zorlanmasının, Türk
                 Borçlar Kanunu’na, 6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkındaki Kanun’un 6’ncı
                 maddesinin üçüncü fıkrasına ve bu Kanun’un lafzına, ruhuna, düzenleme amaçlarına
                 ve temel tüketici hakları ile hukukun genel ilkelerine aykırılık teşkil edeceği şeklinde
                 hüküm tesis etmiştir. 335
                 Kurumumuza önceki yıllarda yapılan bazı başvuruların değerlendirilmesi neticesinde;
                 elektronik kartlı sayaç sistemine geçip geçmeme yönünde kullanıcıya bir tercih hakkı

                 329   2021/12610 numaralı başvuru hakkında verilen 17.01.2022 tarihli Tavsiye Kararı
                 330   2021/16619 numaralı başvuru hakkında verilen 28.06.2022 tarihli Tavsiye Kararı, 2022/4000 numaralı
                 başvuru hakkında verilen 31.03.2022 tarihli Gönderme Kararı
                 331   2022/11854 numaralı başvuru hakkında verilen 14.9.2022 tarihli Gönderme Kararı
                 332   2022/7454 numaralı başvuru hakkında verilen 08.07.2022 tarihli ve 2022/8712 numaralı başvuru
                 hakkında verilen 14.9.2022 tarihli Gönderme Kararları
                 333   2022/2783 numaralı başvuru hakkında verilen 08.04.2022 tarihli Gönderme Kararı
                 334   2022/6 numaralı başvuru hakkında verilen 13.01.2022 tarihli Gönderme Kararı
                 335   Yargıtay 3. Dairesinin 02.07.2015 tarihli ve 2014/16784 Esas No.lu, 2015/12327 Karar No.lu Kararı


             468 2022 YILLIK RAPOR
   464   465   466   467   468   469   470   471   472   473   474