Page 183 - KDK-2016-YILLIK-RAPORU
P. 183

KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU



               18/03/2013 tarihli ve E:2013/5910, K:2013/3266 sayılı kararı emsal alınarak gerekli
               intibak işlemleri yapılır.” ifadelerine yer verilmiştir.

               Buna göre, başvurucuya söz konusu döneme ilişkin intibak alacaklarının ödenmesi
               gerektiği yukarıda yer verilen Türkiye Yol-İş Sendikası ile TÜHİS üyesi Büyükşehirler
               İl Özel İdareleri adına TÜHİS arasında imzalanan 17/09/2013 tarihli 4. Dönem
               Grup Toplu İş Sözleşmesinin Geçici 2 nci maddesi, Türkiye Yol-İş Sendikası ile
               Karayolları Genel Müdürlüğü adına TÜHİS arasında işletme düzeyinde 17/09/2013
               tarihinde imzalanan 15. Dönem Toplu İş Sözleşmesinin Geçici 2 nci maddesi ve
               Toplu İş Sözleşmesi Çerçeve Anlaşma Protokolü hükümleri uyarınca açık olmakla
               birlikte, bu alacağın ödenmesinden hangi kurumun sorumlu olacağının çözümlenmesi
               gerekmektedir.
               6111 sayılı Kanunun 166 ncı maddesinin altıncı fıkrasında, devre konu işçiler
               bakımından devir tarihinden önce doğmuş ve devir tarihinde ödenmesi gereken
               borçlardan, devralan kurumun sorumlu tutulamayacağı, Türkiye Yol-İş Sendikası ile
               Karayolları Genel Müdürlüğü adına TÜHİS arasında İşletme Düzeyinde 17/09/2013
               tarihinde imzalanan 15. Dönem Toplu İş Sözleşmesinin Geçici 2 nci maddesinde
               Köy Hizmetleri Genel Müdürlüğünden 2005 yılında İl Özel İdarelerine devredilen
               işçilerin Karayolları Genel Müdürlüğüne devredildikleri tarihten itibaren geçerli
               olmak üzere gerekli intibak işlemlerinin yapılacağı belirtilmiştir. Karayolları Genel
               Müdürlüğünce başvurucunun göreve başladığı 22/11/2011 tarihi ile 01/09/2013
               tarihi arasındaki dönemler için gerekli intibak işlemlerinin gerçekleştirildiği ve
     182       buna bağlı ücret farklarının ödendiği ve böylece Karayolları Genel Müdürlüğünün
               sorumluluğunu yerine getirdiği, öncesine ait ödemelerden ise sorumlu tutulamayacağı
               söz konusu düzenlemelerden açıkça anlaşılmaktadır.

               Mevsimlik işçilerin yıllık izin ücretlerinden hangi idarenin sorumlu olduğuna ilişkin
               olarak  Yargıtay 22. Hukuk Dairesi tarafından verilmiş olan kararda, davalı taraf
               sıfatının borcu devralan bu kurum veya kuruluş olduğu, borçların devri konusunda
               alınmış bir karar yok ise anılan il özel idaresinin aktiflerini ve alacaklarını devralanın
               borçlardan da sorumlu tutulması gerekeceği, tüm bu araştırmalarla borçtan sorumlu
               tutulacak davada taraf ehliyetine sahip bir kurum veya kuruluş tespit edilemediği
               hallerde borcun mahalli idare birimi olan il özel idaresindeki çalışmalardan doğan
               bir borç olması dikkate alındığında, davanın İçişleri Bakanlığına yönetilerek
               sonuçlandırılması gerektiğine hükmedilmiştir.

               6360 sayılı Kanunun 3 üncü maddesinin ikinci fıkrasında tüzel kişiliği kaldırılan il özel
               idarelerine verilmiş olan yetki, görev ve sorumlulukların ilgisine göre devrin yapıldığı
               kurum ve kuruluşlar tarafından kullanılacağı ve yerine getirileceği, il özel idarelerinin



               YILLIK RAPOR 2016
   178   179   180   181   182   183   184   185   186   187   188