Page 557 - KDK
P. 557

hükümlerinden yararlanamaz. Bir başka anlatımla, bireyin bir
            temel hak ve özgürlüklerden yararlanma hakkı, bu haktan ya-
            rarlanmak adına bir diğer bireyin temel hak ve özgürlüğünün
            yok edilmesini içermemektedir. Hak ve özgürlüklerin kötüye
            kullanılmasına engel olmak, devletin asli görevi ve varlık ne-
            denidir.
               69.3. Yukarıda değinilen devletin yaşam hakkını korumak
            için üstlendiği pozitif yükümlülük kapsamında somut olayımız
            incelendiğinde aşağıdaki tespitleri yapmak mümkündür:

               Temmuz 2015 itibarıyla eylemlerinde belirgin bir artış mey-
            dana gelen bölücü terör örgütü başta yaşam hakkı olmak üze-
            re, özgürlük ve güvenlik hakkı, konut dokunulmazlığı, mülki-
            yet hakkı, seyahat özgürlüğü, din ve vicdan hürriyeti, eğitim
            ve öğrenim hakkı gibi temel insan haklarını hedef alan terör
            saldırıları gerçekleştirmiş, sivil halkın sağlık, eğitim gibi en
            temel  kamu  hizmetlerini  dahi  almasını  engellemeye  yönelik
            olarak ambulanslara, hastanelere, okullara, ibadet yerlerine,
            kamu binalarına saldırmış (bkz. karara ekli görseller 16-22)
            ve bölgede silah zoruyla özerk bölge ilan etmeye kalkışmıştır
            (bkz.p.20-21). Bu yapılanmanın karşısında, yürürlükteki mev-
            zuat ve uluslararası kriterlere göre meşru devlet güçleri ta-
            rafından yasadışı eylemlerine son vermeleri; teslim olmaları;
            sivil halka zarar vermemeleri yönünde duyurular yapılmasına
            rağmen terör örgütü mensupları devlete ve devletin meşru güç-
            lerine karşı her türlü silahla (bkz. karara ekli görseller 23-28)
            karşı koymaya devam etmiştir. Bu süreçte, bölge halkının mal
            ve can güvenliğinin sağlanması ve yasadışı örgüt mensupları-
            nın yakalanması ve tutulması için yürütülen operasyonların en
            az zayiat ve başarıyla tamamlanması amacıyla mülki amirler
            tarafından sokağa çıkma yasaklarının ilanı, zorunlu, bir baş-
            ka anlatımla başvurulabilecek en son çare, alınabilecek en son
            önlem  olarak kendini  gösterdiğinden,  demokratik toplumun
            gereklerine uygun olduğu, söz konusu sınırlamanın demokra-
            tik bir toplumda zorlayıcı bir toplumsal ihtiyacın karşılanması
            amacına yönelik ve ölçülü olduğu kanaati ve sonucuna varıl-
            mıştır.





           552   KAMU DENETÇILIĞI KURUMU
   552   553   554   555   556   557   558   559   560   561   562