Page 349 - calisma-ve-sosyal-guvenlik-2
P. 349

10) Avrupa Parlamentosunun tarafından kabul edilen “Avrupa
              Doğru İdari Davranış Yasası”nda; yasalara uygunluk (madde 4), ayrım-
              cılık yapılmaması (madde 5), birey ve kamuoyu menfaatleri arasında-
              ki dengenin gözetilmesi (madde 6), yetkinin kötüye kullanılmaması
              (madde 7), tarafsızlık ve  bağımsızlık (madde 8), nesnellik (madde 9),
              meşru beklentilere uygunluk, tutarlılık ve kamuoyunu bilgilendirme
              (madde 10), adil ve makul olma (madde 11), hizmet odaklı, doğru,
              nazik ve ulaşılabilir olma (madde 12), vatandaşın ana dilinde yaptığı
              başvuruya anadilinde cevap verilmesi (madde 13), alındı bilgisinin ve-
              rilmesi ve ilgili yetkilinin iletişim bilgilerinin bildirilmesi (madde 14),
              yanlış yere yapılan başvurunun ilgili kuruma yönlendirilmesi (madde
              15), savunma hakkında saygı gösterilmesi (madde 16), kararların ma-
              kul sürede bildirilmesi ve gerekçeli olması (madde 17 18), karara karşı
              başvuru yollarının gösterilmesi (madde 19), kararların tebliğ edilmesi
              (madde 20), kişisel verilerin korunması (madde 21) gibi iyi davranış
              ilkeleri yer almaktadır.
                 11) 28/03/2013 tarihli ve 28601 mükerrer sayılı Resmi Gazetede
              yayımlanan Kamu  Denetçiliği  Kurumu  Kanununun Uygulanmasına
              İlişkin Usul ve Esaslar Hakkında Yönetmeliğinin 6 ncı maddesine;

                 “ Kurum, inceleme ve araştırma yaparken idarenin, insan haklarına
              dayalı adalet anlayışı içinde; kanunlara uygunluk, ayrımcılığın önlen-
              mesi, ölçülülük, yetkinin kötüye kullanılmaması, eşitlik, tarafsızlık,
              dürüstlük, nezaket, şeffaflık, hesap verilebilirlik, haklı beklentiye uy-
              gunluk, kazanılmış hakların korunması, dinlenilme hakkı, savunma
              hakkı, bilgi edinme hakkı, makul sürede karar verme, kararların ge-
              rekçeli olması, karara karşı başvuru yollarının gösterilmesi, kararın
              geciktirilmeksizin bildirilmesi, kişisel verilerin korunması gibi iyi yö-
              netim ilkelerine uygun işlem ve eylem ile tutum veya davranışta bu-
              lunup bulunmadığını gözetir ve iyi yönetim ilkelerine uyar.” hükmü
              konulmuştur.
                 B. Şikâyet Konusuna İlişkin Uygulamalar
                 12) Yargıtay 13. Hukuk Dairesi 18/09/2008 tarih ve E. 2008/4519
              K. 2008/10750 sayılı kararında; Mahkemenin, doktorun kusuru bu-
              lunup bulunmadığını tespit edebilmesi için dosyanın üniversitelerden
              seçilecek konusunda  uzman  bilirkişilere  teslim etmesi;  taraf,  mah-
              keme ve Yargıtay denetimine açık, ayrıntılı,  gerekçeli rapor  tanzim




            348   KAMU DENETÇILIĞI KURUMU
   344   345   346   347   348   349   350   351   352   353   354