Page 146 - calisma-ve-sosyal-guvenlik-3
P. 146
40) 37 numaralı paragrafta belirtilen idari para cezasına itirazın
süresinde yapılmadığından reddine karar veren İtiraz Komisyonunun
16/7/2014 tarihli ve 84 sayılı kararında, ise itiraz dilekçesinin ta-
rihi 19/3/2014 tarihi olarak tespit edilmişse de; idari para cezası-
na ilişkin tebligatın şikayetçi işyeri çalışanına teslim edildiği
10/2/2014 tarihinden itibaren 15 günlük itiraz süresinin dol-
duğu 25/2/2014 tarihinde şikayetçi tarafından idari para ceza-
sına itiraz dilekçelerinin alma haberli olarak postaya verildi-
ği tespit edilmiştir. Sosyal Sigortalar Yönetmeliğinin (bkz. par. 25)
124. maddesinde, taahhütlü, iadeli taahhütlü veya acele posta servisi
yolu ile yapılan başvuru ve bildirimlerde başvuru veya bildirimin pos-
taya verildiği tarihin başvuru veya bildirim tarihi olarak kabul edileceği
düzenlendiğinden itirazın süresinde yapıldığı değerlendirilmektedir.
41) Bununla birlikte anılan kararın devamında itirazın esa-
sına da girilerek bir değerlendirmenin yapıldığı, bu doğrultu-
da;
25/10/2013 tarih ve 93243/İNC/21 sayılı müfettiş raporuna isti-
naden, Sosyal Güvenlik Kurumu Başkanlığı Müfettişliğinin 7/6/2013
tarihli 9666455 sayılı Kayıt ve Belgelerin İncelenmesi konulu yazısı-
nın, ... adresine tebliğ edildiği tebligatın 18/6/2013 tarihinde işyerinin
daimi çalışanına teslim edildiği, işyerine ait defter, kayıt ve belgelerin,
tebligatın alınış tarihinden itibaren (18/6/2013) on beş gün içinde
mücbir sebep olmaksızın tam olarak incelemeye ibraz edilmemesin-
den dolayı 102 nci maddenin e /1 fıkrasına göre uygulanan 12.258 TL
tutarındaki idari para cezasının yerinde olduğunun anlaşıldığı” şeklin-
de karar verildiği anlaşılmıştır.
42) Dolayısıyla yukarıda bahsedilen her iki itiraz komisyo-
nu kararında da her ne kadar şikâyetçinin itirazları usulden
reddedildiği ifade edilmiş ise de ilgili idarenin esas yönünden
gerekli açıklamaları yaptığı görülmekte olup, idarenin söz ko-
nusu işlemlerinde hukuka ve hakkaniyete aykırı bir husus bu-
lunmadığı kanaatine varılmıştır.
43) Şikâyete konu bir diğer husus, Bursa Osmangazi Sosyal Güven-
lik Merkezi’nin idari işlemleri tesis etmede yetkili mercii olup olmadı-
ğıdır. Sonuçları itibarıyla hukuka ve hakkaniyete aykırı husus taşıma-
dığı değerlendirilen idari işlemleri yapmaya yetkili icrai birim (ünite),
KAMU DENETÇILIĞI KURUMU 145