Page 146 - calisma-ve-sosyal-guvenlik-3
P. 146

40) 37 numaralı paragrafta belirtilen idari para cezasına itirazın
            süresinde yapılmadığından reddine karar veren İtiraz Komisyonunun
            16/7/2014 tarihli ve 84 sayılı kararında, ise itiraz dilekçesinin ta-
            rihi 19/3/2014 tarihi olarak tespit edilmişse de; idari para cezası-
            na ilişkin tebligatın şikayetçi işyeri çalışanına teslim edildiği
            10/2/2014 tarihinden itibaren 15 günlük itiraz süresinin dol-
            duğu 25/2/2014 tarihinde şikayetçi tarafından idari para ceza-
            sına itiraz dilekçelerinin alma haberli olarak postaya verildi-
            ği tespit edilmiştir. Sosyal Sigortalar Yönetmeliğinin (bkz. par. 25)
            124. maddesinde, taahhütlü, iadeli taahhütlü veya acele posta servisi
            yolu ile yapılan başvuru ve bildirimlerde başvuru veya bildirimin pos-
            taya verildiği tarihin başvuru veya bildirim tarihi olarak kabul edileceği
            düzenlendiğinden itirazın süresinde yapıldığı değerlendirilmektedir.
               41) Bununla birlikte anılan kararın devamında itirazın esa-
            sına da girilerek bir değerlendirmenin yapıldığı, bu doğrultu-
            da;

               25/10/2013 tarih ve 93243/İNC/21 sayılı müfettiş raporuna isti-
            naden, Sosyal Güvenlik Kurumu Başkanlığı Müfettişliğinin 7/6/2013
            tarihli 9666455 sayılı Kayıt ve Belgelerin İncelenmesi konulu yazısı-
            nın, ... adresine tebliğ edildiği tebligatın 18/6/2013 tarihinde işyerinin
            daimi çalışanına teslim edildiği, işyerine ait defter, kayıt ve belgelerin,
            tebligatın  alınış  tarihinden  itibaren  (18/6/2013)  on  beş  gün  içinde
            mücbir sebep olmaksızın tam olarak incelemeye ibraz edilmemesin-
            den dolayı 102 nci maddenin e  /1 fıkrasına göre uygulanan 12.258 TL
            tutarındaki idari para cezasının yerinde olduğunun anlaşıldığı” şeklin-
            de karar verildiği anlaşılmıştır.
               42) Dolayısıyla yukarıda bahsedilen her iki itiraz komisyo-
            nu kararında da her ne kadar şikâyetçinin itirazları usulden
            reddedildiği ifade edilmiş ise de ilgili idarenin esas yönünden
            gerekli açıklamaları yaptığı görülmekte olup, idarenin söz ko-
            nusu işlemlerinde hukuka ve hakkaniyete aykırı bir husus bu-
            lunmadığı kanaatine varılmıştır.
               43) Şikâyete konu bir diğer husus, Bursa Osmangazi Sosyal Güven-
            lik Merkezi’nin idari işlemleri tesis etmede yetkili mercii olup olmadı-
            ğıdır. Sonuçları itibarıyla hukuka ve hakkaniyete aykırı husus taşıma-
            dığı değerlendirilen idari işlemleri yapmaya yetkili icrai birim (ünite),




                                                               KAMU DENETÇILIĞI KURUMU  145
   141   142   143   144   145   146   147   148   149   150   151