Page 82 - cumhurbaskanligi-sisteminde-idarenin-denetimi-calistay-raporu-ombudsmanlik
P. 82

CUMHURBAŞKANLIĞI SİSTEMİNDE İDARENİN DENETİMİ


                                                                              timi uygulayıcılar için ne kadar
                            OturumII                                          çekten? Eminim her birimizin
                                                                              yol gösterici, yol gösterici mi ger-

                                                                              bu konuda çok ciddi sıkıntıları
                                                                              vardır, bazen özellikle yargısal
                                                                              denetim  açısından  bırakalım
                                                                              yol göstermeyi Türkiye’nin elini
                                      SORU-CEVAP VE                           ayağını ne kadar tıkadığını sade-
                                      DEĞERLENDİRMELER                        ce idarenin değil Türkiye’yi adeta
                                                                              bazen yaşanmaz hale getirdiğini
                                                                              çok net olarak gözlemliyoruz.
                                                                              Bu konu üzerinde durmadan,
               Şimdi oturumun ikinci bölümüne geçtik. Bu bö-   hızlıca çözüm ne olabilir bunu düzenlemeye dair,
               lümde görüşleri olan veya soru sormak isteyen   ne yaparsak acaba yargısal ya da idari denetim daha
               kime soracağını ifade ederek söz alırsa memnun   çözüm odaklı kararlar verebilir, birkaç madde ile
               oluruz. Buyurun Kudret Hocam.                   onlara değinmek istiyorum, bence sorunun en te-
                                                               mel nedeni, yargısal ve idari denetimin bir anlamda
               PROF. DR. KUDRET BÜLBÜL (YILDIRIM
               BEYAZIT ÜNİVERSİTESİ SBF ÖĞRETİM                hayattan, diğer kamu kurumlarından, özel sektör-
               ÜYESİ)                                          deki gelişmelerden, sivil toplumdaki gelişmelerden,
                                                               uluslararası gelişmelerden kopuk olmasıdır. Bu za-
               Teşekkür ediyorum, ben de sözlerimin başında Şe-  ten  kopukluk  kurumlar arası  kopukluk kurumlar
               ref Başkanımıza içtenlikle teşekkür ediyorum. Çün-  arası birbirinin ne yaptığını bilmemek Türkiye’nin
               kü son derece iyi bir zamanlamada böyle bir buluş-  en temel sorunlarından birisidir. Eğer tespit doğ-
               mayı gerçekleştirdi, sıklıkla yapılmalı. Gelmeden de   ru ise, bu durumda bence üç çözüm mekanizması
               söyleyebilirim diye, birkaç not almıştım. 7-8 yıllık   önerilebilir.
               bürokrasi deneyiminden sonra
               aslında Yusuf Bey bir ölçüde ifade
               etti onları. Elbette idare bir bü-
               tün, yargısı ile denetlemesi ile bir
               bütün, idarenin elbette her türlü
               eylem  ve  işlemleri  yargısal  dene-
               timde olmalı  fakat  bu  denetim
               acaba gerçekten ne kadar efektif?
               Denetimin amacı elbette yanlışla-
               rı düzeltmek, işte ne bileyim doğ-
               ru hareketi sağlamak ama önemli
               bir amacı da rehberlik olmalı, yol
               gösterici olmalı. Bu açıdan bakıl-
               dığında acaba Türkiye’nin yargısal
               her ikisi için de söylüyorum bu
               sözlerimi,  yargısal  ve  idari  dene-




            80  2017 ÇALIŞTAY RAPORU
   77   78   79   80   81   82   83   84   85   86   87