Page 82 - cumhurbaskanligi-sisteminde-idarenin-denetimi-calistay-raporu-ombudsmanlik
P. 82
CUMHURBAŞKANLIĞI SİSTEMİNDE İDARENİN DENETİMİ
timi uygulayıcılar için ne kadar
OturumII çekten? Eminim her birimizin
yol gösterici, yol gösterici mi ger-
bu konuda çok ciddi sıkıntıları
vardır, bazen özellikle yargısal
denetim açısından bırakalım
yol göstermeyi Türkiye’nin elini
SORU-CEVAP VE ayağını ne kadar tıkadığını sade-
DEĞERLENDİRMELER ce idarenin değil Türkiye’yi adeta
bazen yaşanmaz hale getirdiğini
çok net olarak gözlemliyoruz.
Bu konu üzerinde durmadan,
Şimdi oturumun ikinci bölümüne geçtik. Bu bö- hızlıca çözüm ne olabilir bunu düzenlemeye dair,
lümde görüşleri olan veya soru sormak isteyen ne yaparsak acaba yargısal ya da idari denetim daha
kime soracağını ifade ederek söz alırsa memnun çözüm odaklı kararlar verebilir, birkaç madde ile
oluruz. Buyurun Kudret Hocam. onlara değinmek istiyorum, bence sorunun en te-
mel nedeni, yargısal ve idari denetimin bir anlamda
PROF. DR. KUDRET BÜLBÜL (YILDIRIM
BEYAZIT ÜNİVERSİTESİ SBF ÖĞRETİM hayattan, diğer kamu kurumlarından, özel sektör-
ÜYESİ) deki gelişmelerden, sivil toplumdaki gelişmelerden,
uluslararası gelişmelerden kopuk olmasıdır. Bu za-
Teşekkür ediyorum, ben de sözlerimin başında Şe- ten kopukluk kurumlar arası kopukluk kurumlar
ref Başkanımıza içtenlikle teşekkür ediyorum. Çün- arası birbirinin ne yaptığını bilmemek Türkiye’nin
kü son derece iyi bir zamanlamada böyle bir buluş- en temel sorunlarından birisidir. Eğer tespit doğ-
mayı gerçekleştirdi, sıklıkla yapılmalı. Gelmeden de ru ise, bu durumda bence üç çözüm mekanizması
söyleyebilirim diye, birkaç not almıştım. 7-8 yıllık önerilebilir.
bürokrasi deneyiminden sonra
aslında Yusuf Bey bir ölçüde ifade
etti onları. Elbette idare bir bü-
tün, yargısı ile denetlemesi ile bir
bütün, idarenin elbette her türlü
eylem ve işlemleri yargısal dene-
timde olmalı fakat bu denetim
acaba gerçekten ne kadar efektif?
Denetimin amacı elbette yanlışla-
rı düzeltmek, işte ne bileyim doğ-
ru hareketi sağlamak ama önemli
bir amacı da rehberlik olmalı, yol
gösterici olmalı. Bu açıdan bakıl-
dığında acaba Türkiye’nin yargısal
her ikisi için de söylüyorum bu
sözlerimi, yargısal ve idari dene-
80 2017 ÇALIŞTAY RAPORU