Page 187 - ekonomi-maliye-ve-vergi-1
P. 187

II. OLAY VE OLGULAR

               A. Şikayetçinin Konu Hakkındaki Açıklamaları ve İddiaları
               3)Şikayetçi, 19 / 2/2010 tarihinde ... Bankası Viranşehir/Şanlıur-
            fa şubesinden 48 ay vade ile 25.000.-TL tüketici kredisi kullandığını,
            kredinin 8 taksitini ödedikten sonra Ekim 2010’da borcu kapattığını,
            24/5/2013 tarihinde ilgili banka şubesine banka tarafından tahsil edi-
            len komisyon bedeli ile kredinin erken kapatılması nedeniyle kalan 40
            aya ilişkin hayat sigortası bedelinin iadesine ve yapılan tahsilatlara
            ait dekontların bir nüshasının tarafına gönderilmesine ilişkin dilekçe
            yazdığını, bu dilekçesine banka tarafından olumsuz cevap verildiğini,
            ikinci bir dilekçe daha yazdığını ancak bankanın bu dilekçesine cevap
            veımediğini, 7/6/2013 tarihinde ... nolu ... Bankası Çağrı Merkezini
            arayarak şikayetini bildirdiğini ve bilgi edinme hakkı olduğunu vurgu-
            ladığını, şikayetin kaydedildiği ve kendisi ile iletişim kurulacağı söy-
            lendiği ancak halen iletişim kurulmadığını, kullanmış olduğu tüketici
            kredisi ile ilgili olarak tahsil edilen komisyon bedelinin ve kredinin 8
            inci ayda kapatılması dolayısıyla kalan 40 aya ilişkin hayat sigoıiası be-
            delinin tarafına iadesini ayrıca tahsil edilen komisyon ve hayat sigor-
            tası bedellerine ilişkin dekontların bir nüshasının kendisine verilme-
            sini talep etmektedir.
               B.İdarenin Şikayete İlişkin Açıklamaları
               4) Şikayet konusu ile ilgili Kurum tarafından istenilen bilgi ve bel-
            geler idare tarafından gönderilmiş olup cevap yazısında özetle ; konu-
            nun hukuki boyutlarına ilişkin olarak bankaların Bankacılık Kanunu
            ile Türk Ticaret Kanunu hükümleri çerçevesinde hizmet veren kuru-
            luşlar olduğu, 1/7/2012  tarihinde yürürlüğe giren 6102  sayılı Türk
            Ticaret Kanununun 20 inci maddesine göre “Tacir olan veya olmayan
            bir kimseye, ticari işletmesi ile ilgili iş veya hizmet görmüş olan tacir,
            uygun bir ücret isteyebilir.” hükmü uyarınca bankaların tacir niteliğini
            haiz olmaları itibariyle tüm bankacılık hizmet ve işlemleri için ücret ve
            masraf tahakkuk ettirmek suretiyle hizmet vermelerinin yasalara uy-
            gun olduğu, şikayetçinin imzalamış olduğu Bireysel Kredi Sözleşmesi-
            nin 15 inci maddesinde hayat sigortası poliçesi ile ilgili olarak hüküm-
            ler bulun duğu, kullanılan tüketici kredisinin 27/10/2010 tarihinde
            kapatıldığını ve 1/11 /2010 tarihinde 102,91-TL hayat sigorta poliçesi
            iadesi şikayetçinin hesabına yatırıldığı belirtilmektedir. Ayrıca şikayet




           182   KAMU DENETÇILIĞI KURUMU
   182   183   184   185   186   187   188   189   190   191   192