Page 305 - kamu-personel-rejimi-1
P. 305

yöneticilerinin işyerini sebebini açık ve kesin şekilde belirtmedikçe de-
            ğiştiremez.” hükmüne yer verilmiştir.
               17.14/07/1965 tarihli ve 657 sayılı Devlet Memurları Kanu-
            nu’nun “Amaç” başlıklı 2 nci maddesinde, “Bu Kanun, Devlet me-
            murlarının hizmet şartlarını, niteliklerini, atanma ve yetiştirilmeleri-
            ni, ilerleme ve yükselmelerini, ödev, hak, yüküm ve sorumluluklarını,
            aylıklarını ve ödeneklerini ve diğer özlük işlerini düzenler.”, “Devlet
            memurlarının görev ve sorumlulukları” başlıklı 11 inci mad-
            desinde, “Devlet memurları kanun, tüzük ve yönetmeliklerde belir-
            tilen esaslara uymakla ve amirler tarafından verilen görevleri yerine
            getirmekle yükümlü ve görevlerinin iyi ve doğru yürütülmesinden
            amirlerine karşı sorumludurlar.”, “Memurun başka sınıfta ve dere-
            cesinin altında bir görevde çalıştırılmayacağı” başlıklı 45 inci
            maddesinin 1 inci fıkrasında, “Hiç bir memur sınıfının dışında ve
            sınıfının içindeki derecesinin altında bir derecenin görevinde çalıştırı-
            lamaz.” hükümleri yer almaktadır.

               18.10/2/1954  tarihli  ve  6245  sayılı  Harcırah  Kanunu’nun
            “Harcırah verilecek kimseler” başlıklı 4 üncü maddesi, “Memur
            veya hizmetli olmamakla beraber kurumlarca geçici bir vazife ile gö-
            revlendirilenlere”, “Geçici görev gündeliğinin verilebileceği aza-
            mi süre” başlıklı 42 nci maddesi, “Geçici bir görev ile başka bir yere
            gönderilenlere, (…) Yurtiçinde bir yıllık dönem zarfında aynı yerde,
            aynı iş için ve aynı şahsa 180 günden fazla verilemez.” şeklindedir.
               B. Şikayet Konusuna İlişkin Uygulamalar

               19.Avrupa İnsan Hakları Mahkemesi  Türkiye Davası (Baş-

            vuru no: 20868/02): AİHM, AİHS’nin 11 inci maddesinin, sendikal
            özgürlüğü dernek kurma hürriyetinin özel bir şekli veya görünümü
            olarak sunduğunu; söz konusu maddenin sendika üyelerine Devlet
            tarafından uygulanması öngörülen belirli bir muameleyi ve özellikle
            sendika üyelerinin yerlerinin değiştirilmemesi hakkını garan-
            ti altına almadığını, bu nedenle, davada yer değiştirme kararının
            mevcut  haliyle  yerindeliğini  değerlendirmenin  AİHM’nin görevinin
            olmadığını ancak AİHM’nin amacının, dava konusu kararın, baş-
            vuranın AİHS’nin 11 inci maddesi bakımından sendikal faali-
            yetler yürütme hakkı üzerindeki sonuçlarını incelemek oldu-
            ğunu, nakil kararının Devletin kamu hizmetinin iyi şekilde




           300   KAMU DENETÇILIĞI KURUMU
   300   301   302   303   304   305   306   307   308   309   310