Page 312 - kamu-personel-rejimi-1
P. 312

(2) Yalnızca olaya ilişkin öğeleri hesaba katarak nesnelliğe ve
            tarafsızlığa uyar. (3) Hakkaniyete uymayan ayırımcılığı önle-
            yerek yasa önünde eşitlik ilkesini gözetir. (4) İşlemin amacıy-
            la, kişilerin hakları, özgürlükleri veya menfaatleri üzerindeki
            olumsuz etkileri arasında uygun bir denge sağlar.” ifadelerine
            yer verilmiştir.
               39.Danıştay 8 inci Dairesi’nin 2009/7831 Esas sayılı Kararı’nda,
            “idari işlemlerin bir sebebe ve gerekçeye dayalı olması hukukun ge-
            nel ilkelerinden olduğundan, bu ilke genel anlamda düzenleme veya
            işlem yapan idareyi uyguladığı ve düzenleme yaptığı alanda doğru ve
            anlamlı olgular ortaya koymaya ve denetim yapmaya zorlar. İşlem-
            lerde gösterilen sebep ve gerekçe, işlemin yasaya uygunluğu ve
            dayanağını değerlendirme, itiraz edip etmeme konusunda ilgi-
            lilere yardımcı olmakla birlikte, idarenin saydamlığı, savunma
            hakları ve idareye güven ilkeleri ve hukuk devleti anlayışının
            oluşumu noktalarında da büyük öneme sahiptir.” şeklinde belir-
            tilerek, idari işlemlerde gerekçenin önemi ortaya konulmuştur.
               40.657 sayılı Devlet Memurları Kanunu’nun ilgili hükümleri bir-
            likte değerlendirildiğinde, memurun kendi kadro görevinde ve kadro-
            sunun bulunduğu birimde çalışması temel ilke olarak kabul edilmekle
            birlikte, meri mevzuat ve yargı içtihatlarında kamu hizmetinin yürü-
            tülmesinde, memurun başka bir yerde geçici görevlendirilmesi, olağan
            bir yöntem olmayıp, kamu yararı ve hizmet gerekleri açısından zorun-
            luluk bulunması halinde istisnai olarak başvurulabilecek bir müessese
            olarak öngörülmüştür.
               41.Öte yandan, şikayet konusu geçici görevlendirme işleminin
            istisnai bir durum nedeniyle tesis edilmediği, görevlendirmenin ne
            kadar bir süre için yapıldığının belirtilmediği, işlemin hukuken ka-
            bul edilebilecek geçerli bir nedeninin olmadığı ve idari yargı mercile-
            rince geçici görevlendirme için aranan şartların olayda bulunmadığı
            anlaşılmıştır. Bu yönüyle geçici görevlendirmeye ilişkin işlemin
            şikayetçi  Sendika  üyesinin,  süresi  idarece  belirlenmemiş  bir
            zaman diliminde asıl kadrosundan uzak tutulmasına yol açıcı
            olduğundan kurum içi geçici görevlendirme işleminin hukuka
            uygun olmadığı kanaatine ulaşılmıştır.






                                                               KAMU DENETÇILIĞI KURUMU  307
   307   308   309   310   311   312   313   314   315   316   317