Page 91 - kamu-personel-rejimi-1
P. 91
hakları da göz önüne alındığında; kesinlikle 40 saat/hafta üzerin-
de çalıştırılmamaları gerektiği; gece mesaisi ve resmî tatillerde
çalışan personelin Maliye Bakanlığının tespit ettiği esaslara göre
zamlı mesai ve fazla mesai ücreti ödenerek veya ek dinlenme izin-
leri verilerek teşvik edilmesi gerektiği, görev alanına doğrudan
girmeyen “Ek” işlerde ise tercihen istekli olan personelin, ücreti
karşılığı görevlendirilebileceği, sorunun temelinde fazla çalışma
sonrasında polislerin kendilerini yenileyecek ek dinlenme izni ve-
rilmemesinin yattığı, fazla çalışma durumlarında polis memurla-
rının hem ruhsal ve hem de bedensel dinlenmelerini sağlayacak ek
izinlerin mutlak surette verilmesi gerektiği, önerisinde bulunul-
muştur.
78) Bilirkişi bu önerilerin hayata geçirilmemesi durumuna ilişkin
olarak ise;
Polis memurunun kendine ve ailesine, çevresine zaman ayı-
rabilen, kendisini geliştirecek sosyal ve kültürel faaliyetlerde
bulunmasına zaman ve imkan yaratmanın son derece önemli
olduğunu aksi durumlarda mevcut uygulamanın, hem polisle-
rin kendilerine ve hem de hizmet götürdükleri topluma zarar
vereceğini; beklenenin altında bir standartta polislik hizmeti-
ne yol açacağını ve bunun sonucunda da toplumda hem polise,
polis teşkilatına hem de rejime giderek artan ve tamir edilmesi
zor olan bir güvensizlik duygusunun oluşacağı tespitinde bu-
lunmuştur.
79) İçişleri Bakanlığı Emniyet Genel Müdürlüğü bünyesinde polis
memuru olarak görev yapan şikâyetçilerin, 657 sayılı Devlet Memurla-
rı Kanununda haftalık çalışma süresinin 40 saat olarak belirlenmesine
rağmen belirlenen sürenin çok üzerinde çalıştıkları ve bu çalışmaları
karşılığında fazla mesai ücreti veya izin alamadıkları, bu ağır çalışma
şartları nedeniyle psikolojilerinin, sosyal ve aile hayatlarının bozuldu-
ğu; 657 sayılı Devlet Memurları Kanunu’nun 178 inci maddesi kapsa-
mında yaptıkları fazla mesaiye karşılık olarak verilmesi gereken idari
izinlerin verilmediği; bu uygulamaların hukuka ve hakkaniyete aykırı
olduğu iddialarıyla ilgili olarak ilk aşamada dosya kapsamındaki bil-
gi ve belgeler, yukarıda yer verilen ulusal ve uluslararası mevzuat hü-
kümleri ve bilirkişinin dosya kapsamına uygun tarafsız uzman görüşü
86 KAMU DENETÇILIĞI KURUMU